Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@14:55:01 GMT

صنعت فولاد نیاز به توسعه زیر ساخت دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۱۱۱۵

فرزاد ارزانی با اعلام این مطلب گفت: برای رسیدن به این هدف تامین منابع مالی و استفاده از تکنولوژی روز ضروری است اگر چه باید همزمان با توجه به ضروریاتی مانند آب، گاز، ریل و جاده برای توسعه این صنعتمسائلی چون افزایش بهره‌وری نیروی انسانی مورد توجه قرار گیرد. وی تصریح کرد: آموزش نیروی انسانی موجب افزایش بهره‌وری شده و شرایط را برای بهره‌گیری حداکثری از سرمایه‌گذاری انجام شده در این صنعت فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه باید در نظر داشت که تحریم‌ها تاثیر خود را روی این صنعت چه در تامین منابع مالی، صادرات و تامین ارز گذاشته است، اما با مدیریت در سیاست‌گذاری‌های این صنعت می‌توان در مقابل این فشار‌ها ایستاد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان درخصوص دستاوردهای این شرکت در سال ۹۷ گفت: ۴ بعد اصلی رویکرد شرکت فولادهرمزگان را تولید، سودآوری، نیروی انسانی متخصص و صادرات تشکیل می‌دهد. وی افزود: دربرنامه ۱۰ماه اول تولید سال جاری این شرکت به‌رغم تحریم‌ها و فشارهای داخلی و خارجی، در تولید تختال ۵درصد و در بحث تولید آهن‌اسفنجی ۱۰درصد نسبت به سال قبل جلوتر است. ارزانی با اشاره به رویکرد صادراتی فولاد هرمزگان گفت: این شرکت در بحث صادرات در ۶ماه اول سال جاری از برنامه جلوتر بود و در ۱۰ماه اول سال، ۵۰درصد از تولیدات این شرکت به‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی به بازارهای قبلی و همین‌طور بازارهای جدید صادر شده‌ و این صادرات در دوماه پایانی سال نیز ادامه خواهد داشت. مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به ظرفیت اسمی ۵/ ۱ میلیون تنی این شرکت گفت: در سال ۹۶ فولاد هرمزگان یک میلیون و ۴۱۰هزار تن تولید داشته و برنامه این شرکت برای سال ۹۷ تولید ۵/ ۱ میلیون تن فولاد و دستیابی به ظرفیت اسمی است. وی خاطرنشان کرد: به‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی و مشکلات شرکت‌های داخلی برای خرید محصولات فولاد هرمزگان، این شرکت در جهت حفظ بازارهای جهانی، تغذیه بازارهای داخلی و افزایش تولید تلاش‌های بسیاری کرده است. ارزانی درباره برنامه‌های این شرکت در سال ۹۸ گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم نقشه راه سال ۹۸ تبیین شده و بر اساس برنامه ۵/ ۱میلیون تنی با تمام توان به تولید خود ادامه خواهیم داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟

بورس از جمله ابزار‌ها یا بازار‌هایی است که می‌تواند تولید را رونق داده و به رشد نقدینگی در اقتصاد کشور کمک کند، اما اینکه جذب سرمایه توسط شرکت‌های بورسی و سرمایه‌گذار چگونه به رونق به تولید و هدایت نقدینگی کمک می‌کند، موضوعی است که از یک کارشناس بازار سرمایه پرسیده‌ایم.

علی صادقی کارشناس بورس با اشاره به اینکه قاعدتا بورس از شرکت‌هایی تشکیل شده که از بسیاری از تولیدی‌های بزرگ هستند و نیاز به جذب سرمایه دارند، اظهار کرد: وقتی در بورس عرضه‌ای صورت می‌گیرد قاعدتا آن مقداری که خود شرکت نیاز به نقدینگی و جذب سرمایه دارد می‌تواند این کار را با تمهیداتی اگر باشد انجام دهد. 

وی ادامه داد: اما به طور کلی، یک شرکت چه تولیدی باشد چه سرمایه‌گذاری چه مدل‌های دیگر، می‌تواند به واسطه بورس عملا جذب نقدینگی کند، وقتی این جذب نقدینگی انجام می‌شود منجر به رشد تولید شده، رشد تولید اگر اتفاق بیفتد می‌تواند هم باعث رشد موارد صادراتی شود و هم در اقتصاد تاثیر مهم و بسزایی داشته باشد.

صادقی با تاکید بر اینکه دید مردم هم برای سرمایه‌گذاری باید این باشد که آن‌ها در شرکتی سرمایه‌گذاری می‌کنند که شرکت مذکور از نظر تولید و خدمات می‌خواهد به کشور نفع برساند، یادآور شد: سرمایه گذار باید بداند کسب نتیجه زمان بر است تا هم سود نقدی به سرمایه گذار اختصاص یابد هم قیمت سهام سرمایه گذار تغییر می‌کند. 

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در این مرحله شرکت‌هایی که سودآور هستند بهتر می‌توانند عمل کنند، زیرا با جذب سرمایه‌ای که انجام می‌دهند سرمایه را افزایش داده، مستقیم و سریع سرمایه‌شان را به سود تبدیل می‌کنند، اما شرکت‌های زیان ده نیاز به زمان زیادی دارند که بخواهند شرایط را برگردانند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳