Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@00:54:15 GMT

آيا رنگ کردن مو در دوران شيردهي مجاز است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۱۶۲۶

آيا رنگ کردن مو در دوران شيردهي مجاز است؟

خبرگزاري آريا -
عوارض رنگ کردن مو در دوران شيردهي
خانم‌ها معمولا درخصوص رنگ کردن موها در هنگام بارداري و شيردهي شک و ترديد دارند. استفاده از مواد شيميايي، اسيدها و عناصر ديگر ممکن است نوزاد شيرخوار را به خطر بيندازد. بنابراين در اين مقاله در خصوص رنگ کردن موها در دوران شيردهي توضيحات لازم را داده ايم لطفا تا پايان مقاله " رنگ کردن مو در دوران شيردهي" با ما همراه باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مضرات رنگ کردن مو در دوران شيردهي:
اغلب، مادران جوان در مورد استفاده از محصولات آرايشي يا رفتن به سالن‌هاي زيبايي به منظور رنگ کردن موهاي خود در دوران شيردهي نگران هستند، زيرا استفاده از مواد شيميايي، اسيدها و ساير عناصر موجود در لوازم آرايشي براي سلامت خود مادران و نوزاد اين افراد خطرناک مي‌باشد. بر اين اساس، اکثر مادران مي‌خواهند بدانند که آيا رنگ کردن موها در دوران شيردهي مي‌تواند سلامت کودک شيرخوار آن‌ها را به خطر بيندازد.
مطالعات نشان مي دهد رنگ هاي دائمي و نيمه دائمي را مي توان در طول بارداري و شيردهي استفاده کرد. در واقع احتمال جذب مواد شيميايي رنگ توسط جريان خون و تاثير آن بر توليد شير و سلامتي نوزاد بسيار کم است.
در دوران شيردهي بهتر است کمتر موهاي خود را رنگ کنيد. رنگهاي مو با پايه آمونياک مي تواند باعث آسيب دائمي به فوليکول مو و سفيد شدن و ضعيف شدن آن شود. رنـگ کـردن مـوها اصـلا توصيـه نميشـود. چون رنگهايي که براي موها استفاده ميشوند، حاوي مواد شيميايي مختلفي هستند. البته اگرچه امروزه با پيشرفت علم و تکنولوژي تمام کارخانههاي توليد رنگ سعي ميکنند عوارض اين محصولات را به حداقل برسانند و مشکلاتشان را کم کنند ولي بازهم توصيه ما، استفاده نکردن از مواد شيميايي براي رنگ کردن موهاست.
مضرات رنگ کردن مو در دوران شيردهي
روش هاي جايگزين رنگ کردن مو در دوران شيردهي:
به جاي استفاده از رنگ هاي شيميايي که حاوي آمونياک و پروکسيد هيدروژن هستند که با پوست واکنش مي دهند مي توانيد از رنگ هاي گياهي استفاده کنيد. رنگدانه هاي موجود در برگ حنا به مو رنگ مناسبي مي دهد و در طول بارداري و شيردهي مشکلي ايجاد نمي کند.
و يا اگر ميخواهيد موهايتان را رنگ کنيد و نگران سلامتي نوزاد هستيد مي توانيد از روش هايي استفاده کنيد که رنگ با پوست سر تماس نداشته باشد زيرا رنگ در اين صورت به پوست نفوذ نمي کند و مشکلي ايجاد نمي کند.
گردآوري: بخش کودکان بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهادر صیدمحمدیان، با تأکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو اعم از گیاهی، طبیعی، بیولوژیک و شیمیایی داروخانه است، گفت: عطاری تنها می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند.

وی افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده دارویی اعم از داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا داروهای شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف محسوب می‌شود.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها توسط بازرسان، این فرآورده‌ها به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌شود.

کد خبر 6086372 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • علت ریزش موها چیست؟