Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@17:54:41 GMT

ویژه برنامه های هفته قرآن و عترت استان بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۱۷۰۷

ویژه برنامه های هفته قرآن و عترت استان بوشهر آغاز شد

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: برنامه های گسترده ای از جمله مسابقات و جشنواره های فرهنگی، هنری، علمی و ادبی در دومین هفته قرآن و عترت برگزار می شود.
عبدالرضا عالی پور افزود: اجرای مسابقات استانی در دو بخش خواهران و برادران، همایش تجلیل از برگزیدگان شهرستانی در جشنواره های سرودهای قرآنی، نوحه های پامنبری و خوشنویسی در بخش بزرگسالان و جشنواره نقاشی، نقالی و سرود در بخش کودک و نوجوان از جمله برنامه های دومین هفته قرانی استان بوشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: در ارتباط با جشنواره قرآن و عترت استان بوشهر نیز که مهلت ارسال آثار از ١٠ آذر تا ٢٥ بهمن ماه بود 879 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی ادامه داد: در این زمینه به ترتیب ١٤٩، ١٥٦، ٣٣٠، ٢١، ٣٨، ١٤٦، ٢٥، و ١٤ اثر در بخش تلاوت، ادبی، هنرهای سینمایی، نمایشی و تجسمی، خوشنویسی، کودک و نوجوان، آواها و نغمه ها و صنایع دستی ارسال شده است.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آیت الله میرزا معتقد اهرمی عالم دینی و مذهبی یک چهره شاخص قرآنی است که سالروز وفات وی توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به نام روز قرآنی بوشهر نامگذاری شده است.
عالی پور گفت: کتاب قرآن وی یک کتاب رمزدار است که هر صفحه ١٥ سطر دارد و کلمه اول و آخر هر سطر به صورت قرینه آغاز و خاتمه پیدا می کند.
وی یادآور شد: اشاعه فرهنگ غنی قرآن و بهره‌گیری از معارف قرآن، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی و ارج نهادن به فرهنگ قرآن از مهمترین اهداف برنامه‌های دومین هفته قرآن و عترت استان بوشهر است.
نامگذاری ١٦ اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهر به مناسبت سالروز ارتحال علامه میرزا معتقد اهرمی، صاحب قرآن رمزدار است.
آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال ١٢١١ هجری شمسی در شهر اهرم بوشهر متولد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج استان بوشهر گذراند و سپس عازم عراق شد.
وی در ادامه پس از بازگشت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس دروس عربی و ادبیات ‌پرداخت و در سال ١٢٩٩ هجری شمسی در سن ٨٨ سالگی دار فانی را وداع گفت.
7212/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات استان بوشهر شاخص قرآن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی پیش ازظهر یکشنبه در ستاد هماهنگی برگزاری ویژه برنامه‌های هفته ترویج فرهنگ پهلوانی استان با تاکید بر فرهنگ سازی ورزش زورخانه ای به ویژه در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی گفت: باید این ورزش را عمومی کنیم و این ورزش در فضاهای عمومی مثل پارک‌ها و مدارس و … معرفی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بیان کرد: برنامه‌های این هفته به صورت مدون و برنامه ریزی شده اجرا شود و همراه با ترویج برنامه‌های این هفته باید اردیبهشت مقاومت که یادآور پهلوانی شهدای خان طومان است نیز معرفی شود.

کد خبر 6084232

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود
  • پیوند قرآن و مردم با هوش مصنوعی در قاب شبکه تهران
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران