Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد الکترونیکی، اولین استارتاپ ویکند محتوای آموزشی به همت بزرگترین دانشگاه الکترونیکی برگزار شد.

دکتر محمد مهدی طهرانچی در افتتاحیه این مراسم گفت: این رویدادی که واحد الکترونیکی برگزار کرده است، مفسر دانشگاه نسل جدید است.

دکتر طهرانچی گفت: یکی از موضوعاتی که مربوط به نسل جدید دانشگاه است، مفهوم رویداد و شتابگری است که شما امروز در حال تمرین آن هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موضوع مهمتر از این رویداد، ورود این رویداد در عرصه محتوای آموزشی است که دوستان واحد الکترونیکی عبارت محتوای آموزشی را بر روی آن گذاشته اند. این رویدادی که واحد الکترونیکی برگزار کرده است، مفسر دانشگاه نسل جدید است. ما می خواهیم دانشگاه نسل جدید را تجربه کنیم. با این نگاه آن را تمرین می کنیم. بنابراین این موضوع فراتر از شکل‌گیری یک کسب و کار است.

رییس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری این رویداد به عنوان پرچمدار دانشگاه نسل جدید می‌خواهد در چله دوم انقلاب که در هفت محور گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است، ورود جدی کند. هفت محور عبارتند از علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی که مخاطب آن جوانان هستند. ما استارتاپ ویکند را برگزار می کنیم برای اینکه در عرصه برنامه ریزی نوین نسل دوم بتوانیم کنشگر فعال باشیم. این توضیحی بود برای این زحمتی که واحد الکترونیکی کشیده و امروز این را رقم می زنید.

دکتر محمدرضا کشاورزی هم در این مراسم گفت: در آغاز چهل سالگی دوم انقلاب هستیم و رهبر انقلاب بیانیه‌ای برای چهل سال دوم تبیین کردند که محورهای اصلی آن علم و پژوهش، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و سبک ملی است. هیچ کس منکر اثر فضای مجازی به خصوص در برخی از این محورها نیست.

رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: علت تصمیم ما برای برگزاری این استارتاپ ویکند، تأثیرگذاری فرهنگی و استفاده از نقاط مثبت فضای مجازی است. ما می خواهیم بازیگر اصلی محتوا در فضای مجازی باشیم. منظور ما از محتوا، سرویس های توزیع محتوا مانند شبکه های اجتماعی، دائره المعارف ها، دانشنامه ها، بازی های رایانه ای، اپلیکیشن ها و... هست. هر کدام از این ها می توانند برای رده های سنی مختلف جنبه های آموزشی و آموزشی مهارتی داشته باشند. دور هم جمع شده ایم تا از ایده هایی که می توانند در این حوزه ها تبدیل به کسب و کار شوند، حمایت کنیم.

وی افزود: واحد الکترونیکی بزرگ‌ترین دانشگاه الکترونیکی کشور است. همه دانشجویان ما بصورت الکترونیکی حضوری ثبت نام می کنند و همه خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری دریافت می کنند.

رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن برشمردن سامانه های بومی واحد الکترونیکی از قبیل سامانه پاسخگویی، سامانه جلسات آنلاین، سامانه ثبت‌نام، سامانه هماهنگی جلسات دفاع سامانه تسویه‌حساب، تسویه حساب و...، افزود: دوره های مجازی ما مخاطبین زیادی دارد. ept ، آیلتس، آموزش زبان عربی برای دانشجویان، طرح قرآنی طوبی، دوره دیجیتال مارکتینگ در حوزه کسب و کار و... دوره هایی است که ما برگزار می کنیم.

پس از مراسم افتتاحیه، 58 صاحب ایده، ایده های خود را که از 126 ایده ارسالی انتخاب شده بودند در یک دقیقه بیان نمودند و در انتها پانزده ایده با انتخاب آرای شرکت کنندگان به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند. در روزهای پنجشنبه و جمعه شرکت کنندگان در قالب 15 تیم 7 نفره به کمک مربیان به رشد ایده های خود پرداختند و در پایان سه ایده ویدیوبوک، مین پلاس و تگ بوک به همراه سی لرن به عنوان سه ایده برتر انتخاب شدند. جایزه این سه تیم برتر، استقرار در مرکز رشد واحد الکترونیکی به ترتیب به میزان یک سال، شش ماه و سه ماه بود. همچنین به دلیل شرکت تیم های دانش آموزی در این رویداد، ایده های همبازی و دنیای بزرگ، به ترتیب جایزه سه و یک میلیون تومانی را کسب کردند.

انتهای پیام/

168 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد دکتر طهرانچی استارتاپ ویکند آموزشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد دکتر طهرانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

حسین ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این ایده‌ها از شهرستان‌های مختلف استان یزد و حتی خارج از استان در ۴ مقطع دخترانه و پسرانه به دبیرخانه ارسال شده است که ۲ هزار و ۸۰۹ ایده در حوزه زیباسازی، ۸۱۱ ایده در حوزه بازی و ۸۲۷ ایده در حوزه محیط زیست است.

ابوطالبی با بیان اینکه سال گذشته قریب به ۶۰۰ ایده در این رویداد داوری شد، بیان کرد: پیش بینی برای این رویداد با توجه به روال سالهای قبل حدود هزار ایده بود ولی استقبال بیش از ۷ برابری نسبت به سال قبل ما را غافلگیر کرد و مجبور به تغییراتی در روند داوری رویداد شدیم. وی تداوم و استمرار در برگزاری رویداد و همکاری مؤثر بین شهرداری و آموزش و پرورش و همچنین افزایش تجربه تیم اجرایی را از مهمترین عوامل این استقبال عنوان کرد.

وی از جمله اقدامات برای افزایش مشارکت دانش آموزان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با رویداد ایده شو دانش آموزی را حضور در مدارس و برگزاری کارگاه‌های معرفی، کارگاه‌های ایده پردازی و حضور دانش آموزان در قالب اردوهای شهری برای ملموس‌تر شدن نیازها در مدیریت شهر نام برد.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد اعلام کرد: امسال برای اولین بار ۵ اردوی دانش آموزی در سطح شهر یزد برگزار شد که دانش آموزان در این برنامه با نگاه دقیق و جستجوگرانه به محیط شهر نیازها را ارزیابی کردند تا بتوانند ایده‌های مورد نیاز و کاربردی را ارائه کنند.

وی رویکرد این رویداد را در ابتدا افزایش توجه دانش آموزان به پیرامون خود در شهر و در وهله دوم جذب ایده‌های بومی و قابل اجرا در شهر یزد عنوان کرد و افزود: در دوره‌های قبل ایده‌هایی از خارج از استان هم به دبیرخانه ارسال شد که قابلیت بومی داشت و حتی در بین برترین‌ها نیز قرار گرفت.

ابوطالبی افزود: بالاترین سطح رسالت این رویداد اجرایی شدن ایده‌های دارای قابلیت است که برخی از ایده‌های دوره‌های قبل در شهر اجرا شده است و این مساله می‌تواند بزرگترین دستاورد شهرداری در بهره مندی از مشارکت شهروندان در مدیریت شهری باشد.

کد خبر 6087872

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل