Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه از حساسیت کمتر مردان نسبت به سلامت خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی جوانیان با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت مردان، مردان فعال تر، مردان سالم تر" می باشد، گفت: طبق آمارگزارش شده توسط مسئولین وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۹۷ درصد مردان حداقل یک فاکتور خطر برای ابتلاء به بیماری های قلبی، مغزی و یا سرطان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه چهل درصد مردان 45 سال به بالا مبتلا به فشارخون و کلسترول بالا و 22 درصد پسران بین هفت تا 18 سال دارای اضافه وزن می باشند گفت: انتظار داریم سالانه حداقل 32 درصد از مردان برای دریافت خدمت به مراکز جامع سلامت و پایگاههای بهداشتی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سواد سلامت مردان کمتر از زنان می باشد، گفت: مردان نسبت به زنان مراجعات کمتری به مراکز بهداشتی درمانی دارند

جوانیان با ذکر این نکته که میزان آسیب پذیری و مرگ ناشی از بیماریهای روانی در مردان بیشتر است ، تصریح کرد: امروزه کشورهای زیادی به الویت سلامت مردان به عنوان بدنه موتور اقتصادی کشور توجه دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در این راستا اصلاح سبک زندگی از یک طرف و از طرف دیگر غربالگری ها با هدف تشخیص به موقع بیماریها می تواند در درمان به موقع و پیشگیری از عوارض ناخواسته بیماریها تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوامل شیوه زندگی ناسالم بی تحرکی و کم تحرکی بدلیل سبک زندگی شهرنشینی می باشد، گفت: جسم ما از نظر طبیعی برای فعالیت ساخته شده، نه نشستن، اما ما همه چیز را آماده مصرف می کنیم و این ما را دچار مشکلات بسیاری کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: بدون تحرک کافی قلب و مغز و عضلات و استخوان ها ضعیف می شوند و تحمل فشاروعوامل خطررا ندارند، پس برای حفظ سلامت خود حداقل هفته ای 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط به بالا مانند پیاده روی سریع داشته باشیم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بیماری های قلبی زنان سرطان قلب مردان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «طراحی و ساخت زیست حسگر الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک» عنوان رساله دکتری جلیل پرچکانی چوزکی از دانشگاه تربیت مدرس تهران، است.

پرچکانی چوزکی با مدرک دکتری بیوفیزیک از دانشگاه تربیت مدرس درباره این طرح توضیح داد: سرطان یکی از موضوعات حساس و مورد توجه است که یافتن راهی برای پیشگیری و تشخیص زود هنگام آن، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: تشخیص دیرهنگام این بیماری، می‌تواند باعث گسترده شدن آن و آلوده کردن بافت‌های دیگر از طریق پدیده متاستاز شود که این موضوع از طریق خون یا لنف صورت می‌گیرد.هنگامی که متاستاز رخ دهد، درمان بسیار مشکل شده و در اصطلاح به آن سرطان بدخیم گفته می‌شود.

وی افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت سرطان سینه به همراه سرطان ریه شایع‌ترین سرطان‌ها بین افراد هستند و سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی نیز محسوب می‌شود.

این محقق و پژوهشگر دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: نکته مهم این است که سرطان سینه هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود، اما شیوع آن در زنان بسیار بیشتر از مردان است.

ور در پایان گفت: به طوری که از هر ۸ زن ۱ نفر در طول عمرش به سرطان سینه مبتلا می‌شود اما مردان تنها ۱ درصد کل موارد سرطان سینه را تشکیل می‌دهد.

وی تأکید کرد: متأسفانه هیچ نشانگر سرمی معتبر برای پیش‌آگاهی اولیه وجود ندارد که حساس و به‌اندازۀ کافی خاص باشد تا به‌طور معمول مورد استفاده قرار گیرد اما در این زمینه، میکروRNA به‌عنوان نشانگر پیش‌آگاهی اولیه در بیماری سرطان در جامعه علمی، مورد توجه قرار گرفته است.

پرچکانی چوزکی خاطرنشان کرد: در این تحقیق به دنبال طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک بودیم چرا که به کمک این سنسور می‌توان سرطان سینه را در مراحل ابتدایی و با سرعت بالا تشخیص داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال