Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@08:05:36 GMT

وقتی «حدیث میرامینی» گوشش را تیز کرده است!/عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۹۰۶۶

به گزارش پارس نیوز، حدیث میرامینی با انتشار این عکس در صفحه اش نوشت: 
معجزه برای کسانی اتفاق می‌افتد که به آن اعتقاد دارند

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پارس تیز معجزه پارس نیوز حدیث میر امینی گوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!

قصه نفت در ایران از آنجا شروع شد که انگلیسی‌ها به دنبال رویای پیدا کردن نفت در دوره مظفرالدین شاه راهی خاورمیانه و ایران شدند. می‌شود این‌طور گفت که ویلیام ناکس دارسی، تاجر انگلیسی، برای کشف این طلای سیاه از جورج برنارد رینولدز که تجربیاتی در زمینه حفاری نفت در مناطق نفت‌خیز سوماترا داشت، کمک گرفت و مقدمات حفاری در منطقه نفتون مسجدسلیمان را فراهم کرد. چند سالی این گروه برای کشف نفت وقت گذاشتند، اما بی‌نتیجه بود تا اینکه وقتی با ناامیدی داشتند بساط اکتشافاتشان را جمع می‌کردند، به نفت می‌رسند؛ و این شروع ماجرا نفت در ایران و به دنبال آن، باز شدن پای نفت به تهران است.

احتمالاً بشود گفت ما حالا آخرین نسلی هستیم که پیت‌های نفت ۱۰ لیتری و ۲۰ لیتری را گوشه انباری‌ها یا حیاط‌های قدیمی دیده‌ایم و چیزی از مغازه نفت‌فروشی و نفت‌فروش دوره‌گرد را در خاطر داریم. اما نباید فراموش کرد که یکی از مشاغل مهم ومسنوخ‌شده تهران قدیم نفت‌فروشی بود.

تا همین چند دهه پیش که خبری از لوله‌کشی گاز نبود زمستان‌ها گوشه هر خانه‌ای یک بخاری نفتی جا خوش کرده بود که با احتیاط نفت را با پیت داخل آن می‌ریختند و با پیدا شدن شعله آتش، بوی نفت کل خانه را پر می‌کرد.

علاوه بر بخاری بیشتر آبگرمکن‌ها هم با نفت روشن می‌شدند. به همین دلیل نفت پرکاربرد بود و مردم به دو طریق نفت مورد نیازشان را تهیه می‌کردند. شیوه اول خرید از نفت‌فروشان دوره‌گردی بود که با گاری‌های دستی و پیت‌های حلبی پر راهی کوچه‌ها می‌شدند و فریاد می‌زدند: «نفت ... نفتی اومده...» و اهل خانه هم سریع پیت به دست خودشان را به نفت‌فروش دوره‌گرد می‌رساندند و متناسب با نیازشان نفت می‌خریدند. روش دوم هم خرید از نفت‌فروشی‌های ثابت در هر محله بود. این مغازه‌ها به نسبت سایر اصناف در زمستان شلوغ‌تر بود و صف‌های طولانی جلو آنها تشکیل می‌شد؛ چیزی که امروزه بعید به نظر می‌رسد.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • وقتی همدلی رئالی ها بر تاکتیک های پپ گواردیولا پیروز شد / ویدیو فان
  • جادو در فوتبال؛ وقتی در دقایق پایانی ورق برمی‌گردد / فیلم
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • قهقهه تحلیلگر آمریکایی وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی را شنید!
  • بازیکنان بایرلورکوزن وقتی متوجه شدند هری کین به بوندسلیگا آمده تا جام ببرد! (فان) / فیلم
  • (تصاویر) وقتی چهارراه ولیعصر شبیه جنگل بود
  • وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!
  • تهران قدیم| وقتی چهارراه ولیعصر شبیه جنگل بود/ عکس
  • چهره جالب بهروز شعیبی وقتی که یک طلبه بود!