Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرجشنواره اقوام دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: جشنواره اقوام دانشجویی با هدف تقویت وحدت ملی از ۱۲ تا ۱۵ اسفند ۹۷ در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از سبزوار، جشنواره اقوام دانشجویی با هدف تقویت وحدت ملی و انسجام اقوام مناطق مختلف کشور و کمک به نشاط و بالندگی دانشجویان در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمود رضا سلیمانی، دبیرجشنواره اقوام دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص این جشنواره گفت: این جشنواره در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اتحاد و انسجام بین اقوام و سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر حفظ ارزش‌ها، دستاورد‌ها و هویت اقوام مختلف در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می‌شود.

سلیمانی افزود: در این جشنواره، اقوام مختلف دانشجویی که در دانشگاه حکیم سبزواری در حال تحصیل هستند، مجموعه داده‌ها و محصولات منطقه خود را اعم از صنایع دستی، موسیقی، لباس، غذا‌های محلی، صنایع دستی، سوغات و… را در قالب ۱۲ غرفه و ۲ سیاه چادر به معرض دید خواهند گذاشت.

دبیر جشنواره اقوام دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان نخستین دانشگاه استان خراسان رضوی برای دومین سال پیاپی اقدام به برگزاری جشنواره اقوام دانشجویی کرده است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در سال‌های پیش رو دانشگاه حکیم سبزواری را به صورت قطب دانشگاه‌های خراسان ضوی در برگزاری جشنواره اقوام دانشجویی مطرح کنیم.

گفتنی است، جشنواره اقوام دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری ۱۲ تا ۱۵ اسفند۹۷ در محوطه مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه برپا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۰۰۰ اثر به نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مهدی حیدری مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در این نشست گفت: این جشنواره قرار بود در تبریز باشد، اما بنا به مصلحت‌هایی قرار شد دوره اول آن در تهران برگزار شود. حضور بنیاد ایران شناسی می‌تواند به اهداف و آرمان‌های جشنواره کمک کند. امیدواریم جشنواره در سال‌های بعد در مناطق قوم نشین کشورمان رقم بخورد.

حیدری درباره غیبت کمال تبریزی در نشست خبری هم یادآور شد: با توجه به اینکه امروز آقای تبریزی مشغول ساخت سریال است حضورش به عنوان دبیر در جشنواره کمتر خواهد شد. 

در ادامه حیدری در سخنانی درباره برگزاری جشنواره برای اقوام عنوان کرد: این جشنواره به اسم اقوام برای اولین بار با موضوع اتحاد قومیت‌ها شکل می‌گیرد از این رو نیازمند دیده شدن و استمرار است. من اطمینان دارم این جشنواره در آینده به یکی از جشنواره‌های معتبر تبدیل می‌شود.

وی درباره جزییات جشنواره نیز گفت: ۱۰۰۰ اثر برای جشنواره ارسال شده که در سه بخش داستانی، مستند و سینمایی پذیرای آثار خواهد بود. در بخش سینمایی ۱۶ اثر، در بخش داستانی و فیلم کوتاه ۶۵ اثر و در بخش مستند نیز ۶۵ اثر به بخش اصلی جشنواره راه پیدا کرده اند. در کنار این‌ها بخش دیگری داریم که در آن ۱۲ نماهنگ و ۱۳ پویانمایی عرضه می‌شود. همچنین بخش فیلمنامه هم بعدا اضافه شد که ۴۰ اثر به بخش اصلی آن راه پیدا کرد.

وی ادامه داد: در این جشنواره نوعی آشتی ملی وجود دارد و چهره‌ها و فیلمسازان مختلفی با این رویداد همکاری دارند. خود جشنواره هم نگاه فراجناحی دارد. در حال حاضر با حبیب احمدزاده، حسین تراب نژاد، فرهاد توحیدی و فریدون جیرانی همکاری داریم که داوران بخش فیلمنامه هستند.

وی اضافه کرد: ۱۶ فیلم سینمایی به بخش سینمایی ما اضافه شده است. فیلم «احمد»، «آپاراتچی»، «آسمان غرب»، «آفتاب گرگ و میش»، «خورشید آن ماه»، «عروسک»، «میرو»، «نوروز» و ... از جمله این فیلم‌ها هستند.

در این نشست همچنین از پوستر جشنواره با طراحی حمیدرضا بیدقی رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • ارسال ۱۰۰۰ اثر به نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • بنیاد ایرانشناسی میزبان جشنواره فیلم اقوام شد
  • برگزاری جشنواره اقوام بدون دبیری کمال تبریزی
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی