Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@11:29:49 GMT

برگزاری همایش ادیان توحیدی در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۹۷۱۲

برگزاری همایش ادیان توحیدی در شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان فارس٬ در پانزدهمین همایش فرهنگی هنری ادیان توحیدی گفت: ایران به عنوان بزرگترین و کهن‌ترین مجموعه تمدنی و فرهنگی با یکپارچه شدن فرهنگ بشری حیات یافت و با استمرار فرهنگ بشری، جهان را در نوردید که از دو خصلت بارز و منحصر به فرد برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه همنشینی تفاوت‌ها و آنچه که امروز در جغرافیای ایران دیده می‌شود در جغرافیای تمدنی حوزه ایران به خوبی قابل مشاهده است، بیان کرد: انسجام فرهنگی و هویتی در همنشینی تفاوت‌های ظاهری اقوام گوناگون است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه دومین شاخصه بارز تمدن ایرانی تصریح کرد: این جغرافیا همواره بر پایه اندیشه‌های خدا محور ادوار مختلف حیات بشری استوار بوده است.

سهرابی ادامه داد: این دو ویژگی بارز تمدن ایرانی که در طول تاریخ شکل گرفته است را باید در اندیشه جمال شناسانه‌ای دانست که زیبایی را در دریا و صحرا و در بالا پایین می‌بیند و تمام جلوه‌های هستی تمدن ایرانی در قالب اقوام، زبان، ادیان و آئین مختلف، اما منسجم و مشهود است.

وی هدف از برپایی چنین همایش‌هایی را بیان جلوه‌های هویت ایرانی از هر دین و قوم دانست و افزود: این جلوه‌ها بر یکی بودن ریشه تمام این هویت استدلال دارد و وطن ما را همه با هم می‌خواهند.

ابراهیم استوار میمندی سرپرست اداره کل سیاسی استانداری فارس نیز در این همایش اضافه کرد: فرهنگ صلح‌ پرور ایران به ویژه استان فارس باید به عنوان الگو به دنیا معرفی شود، زیرا در خنثی کردن تبلیغات دروغین و مزورانه دشمن موثر است.

سرپرست اداره کل سیاسی استانداری فارس با تاکید بر اینکه استان فارس به عنوان ایرانی کوچک میزبان ادیان مختلف از اقوام گوناگون و متنوع است، اظهار کرد: ایران همواره شاهد همزیستی مسالمت‌آمیز آن‌ها در کنار هم بوده به نحوی که در تمام حوادث تلخ و شیرین در کنار هم بوده‌اند و صحنه‌های دیدنی را رقم زده‌اند.

استوارمیمندی افزود: فرهنگ صلح و دوستی در استان فارس در تمام عرصه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی موجب شده هنرمندان و دانشمندان و پزشکان و خیران زیادی در طول تاریخ به دنیا عرضه کند و اساس این فرهنگ دین اسلام است که همیشه مشوق تمام اقشار و ادیان بوده است.

مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: از دیگر برنامه‌های این همایش دکلمه راز چهل سالگی، دکلمه هموطنان ارمنی، سرود ایران جوان و خوشه چین توسط جوانان زرتشتی، تقدیر از منتخبان مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ادیان توحیدی بود که در پایان دکلمه سازمان دانشجویان یهود شیراز و نماینده سازمان بانوان و اجرای موسیقی زنده جامعه یهود شیراز به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است، در این همایش کارگاه نقاشی کودکان به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، و هنرمندان مختلف از ادیان ارمنی، یهودی، زرتشتی  به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری پرداختند.
انتهای پیام/ت

برپایی همایش ادیان توحیدی در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ضیافت اندیشه که با حضور هنرمندان، فعالان فرهنگی و قرآنی، مسئولان کانون‌های مساجد و تعدادی از مسئولان کوهدشت برگزار شد، گفت: در این نشست صمیمی، اصحاب هنر و رسانه، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات مختلف بیان می کنند که این نقطه نظرات با توجه به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» برای تدوین سیاست‌های فرهنگ و هنر در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

در این نشست همچنین برای پیگیری و حل مسائل و مشکلات هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان کوهدشت قول مساعد داده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی در فارس
  • برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی / نوروز با طعم برنامه‌های فرهنگی
  • پویش بنی‌آدم؛ همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۹۸
  • شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تور‌های بافت گردی شیراز