Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:33:34 GMT

تولید آزمایشی در شرکت آونگان با موفقیت انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۹۸۵۱

تولید آزمایشی در شرکت آونگان با موفقیت انجام شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تولید آزمایشی در واحد صنعتی آونگان اراک پس از مدت ها رکود و تعطیلی با موفقیت انجام شد.

«محمدرضا حاجی پور» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شرکت آونگان اراک پس از برگزاری 2 مرحله مزایده ماه گذشته به مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) اراک واگذار شد و پس از مدت ها تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 400 تن مواد اولیه در این شرکت وجود دارد و رایزنی های برای تامین مواد اولیه مورد نیاز به صورت روزانه از 2 شرکت فولاد مبارکه و فولاد خوزستان انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: موضوع تامین مواد اولیه شرکت آونگان با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور پیگیری شد و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
حاجی پور گفت: در پی تولید آزمایشی موفق در این شرکت هفته آیندهخط تولید دایم آن به صورت رسمی و با حضور مقامات استانی راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه افراد بسیاری متقاضی خرید شرکت آونگان اراک بودند، اظهار داشت: رایزنی ها برای انتخاب فردی که از توانمندی لازم و اهلیت صنعتی برخوردار باشد از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور و استان همراه با اعطای تسهیلات حمایتی انجام شد که در نهایت این شرکت بعد از 2 مرحله مزایده به مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) اراک واگذار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: با واگذاری این شرکت به شخصیت حقوقی به مبلغ یکهزار و 60 میلیاردریال، سرمایه‌گذار جدید متعهد به احیای خطوط تولید و پرداخت مبلغ و قیمت این واحد صنعتی ظرف مدت پنج سال شده و با اجرای شروط واگذاری جدید که شامل به کارگیری کارگرانی است که هنوز بازنشسته نشدند و نیز پرداخت حقوق معوقه کارگران بازنشسته و نیز در حال کار، به صورت نقدی، پروسه احیای آن عملیاتی می شود.
حاجی پور بیان کرد: در شرایط کنونی واگذاری شرکت آونگان به مجتمع حوزوی بهترین شکل واگذاری است و با درایت و پشتکاری مجموعه حوزوی خاتم الانبیاء(ص) امید است که به زودی مشکل این صنعت حل شود.
وی با بیان اینکه استان مرکزی به لحاظ احیای واحد های تولید تعطیل رتبه نخست کشور را در سال جاری به دست آورد، بیان کرد: علاوه بر شرکت آونگان، هپکو و آذرآب و 55 صنعت کوچک و متوسط استان مرکزی در سال جاری به چرخه تولید بازگشته اند.
شرکت آونگان بزرگترین سازنده دکل های انتقال نیرو در خاورمیانه بود که بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات اقتصادی مواجه شد.
واحد صنعتی آونگان با تولید انواع نبشی و دکل های انتقال انرژی از کارخانه های با سابقه اراک بود که درسال 1383 به بخش خصوصی واگذار شد.
آونگان در زمره نخستین واحدهایی بود که در قالب اصل 44 واگذارشد اما بعد از واگذاری با تنگناهایی مواجه شد.
بیش از 2800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی