Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم گفت: برای تقویت حوزه فرهنگی باید دانشگاه اجتماعی تشکیل شود و بار اصلی تحقق این موضوع برعهده دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مشهدی عسگری، مدیر کل فرهنگی وزارت علوم در نشست خبری بیست و دومین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی که امروز در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، گفت: مجموعه فرهنگی وزارت علوم و اداره کل فرهنگی پیگیر برگزاری تئاتر دانشگاهی در هر شرایطی بوده که این جشنواره به نحو احسن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تئاتر دانشگاهی یکی از رویش‌های خوب فرهنگی و هنری در حوزه دانشگاه است که توانسته دِین خود را به فرهنگ ادا کند.

مشهدی عسگری افزود: سعی می‌کنیم که از بیست و یکمین دوره جشنواره خوانشی داشته باشیم و نقاط قوت آن را تقویت کرده و به کمک دانشجویان نقاط ضعف را برطرف کنیم.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: ایده‌ای که می‌تواند به این بحث کمک کند، دانشگاه اجتماعی و موثر است که نمی‌تواند نسبت به پیرامون خود بی تفاوت باشد و مشکلات را رصد می‌کند و در زمان خود واکنش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بار اصلی تحقق دانشگاه اجتماعی برعهده دانشجویان است و قطعا تاثیرگذاری این دانشگاه به زبان هنر و بیان مشکلات در این حوزه موثرتر خواهد بود؛ بنابراین ظرفیت بی نهایت تئاتر دانشگاهی مشخص است و هر جا که لازم باشد، حمایت‌های لازم را خواهیم داشت. دوره قبل یکی از پرافتخارترین دوره‌های تئاتر دانشگاهی بود که همه آثار توانستند اجرای عمومی بگیرند.

مشهدی عسگری یادآور شد: جشنواره مناطق را نیز در دانشگاه شهید باهنر کرمان راه اندازی کردیم که در حال برگزاری است.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم در خصوص بودجه تئاتر دانشگاهی گفت: رقمی از برگزاری جشنواره تامین شده، اما شرایط کشور به گونه‌ای است که بودجه‌ها کاهش پیدا کرده؛ اما سعی می‌کنیم صرفه جویی داشته باشیم که بتوانیم این جشنواره را برگزار کنیم و باید از هزینه‌های غیرضروری پرهیز کرده و از ظرفیت سازمان‌ها و مراکز استفاده کنیم که مشکلی در برگزاری جشنواره ایجاد نشود.

وی در خصوص حمایت از برگزیده‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: به دنبال نشست با فعالان مجموعه‌های تئاتر دانشگاهی هستیم که بتوانیم امکان حمایت از گروه‌های تئاتر دانشگاهی را با معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر نهاد‌ها فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه اجتماعی تئاتر دانشگاهی جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل

تین نیوز

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با همکاری شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل را برگزار می کند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، این رویداد با هدف ارائه چالش ها و نیازهای فناورانه صنعت حمل و نقل کشور در دو بخش کار پژوهشی و همچنین خدمات و محصولات اولیه برنامه ریزی و برگزار می شود

رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل به منظور ایجاد بازوهای تحقیقاتی و اجرایی وابسته به این صنعت ،ارائه خدمات و محصولات منطبق با زنجیره ارزشی صنعت حمل و نقل، استفاده از پتانسیل های دانشی موجود در دانشگاه جهت برطرف سازی چالش های موجود در صنایع، استفاده از ظرفیت های علمی و ایده های نوآور دانشجویان دانشگاه جهت ایجاد کسب وکار ، ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و ایجاد بستری برای انجام تحقیقات مرتبط با گسترش و توسعه پایدار صنعت حمل و نقل کشور برنامه ریزی شده است.

مخاطبان رویداد:

صاحبان ایده، استارتاپ، شرکت های خلاق و دانش بنیان و علاقه مندان حوزه حمل و نقل ( با اولویت پذیرش ایده های ارسالی اعضای دانشگاه تهران )  

تاریخ برگزاری رویداد:

4 اردیبهشت 1403 ساعت 9:30 الی 12

مشاهده متن کامل فراخوان و ثبت نام در رویداد:

https://utstpark.ir/reverse-pitch-transportation/

متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88220700 الی 4 داخلی 185 و 151 تماس حاصل نمایند.


 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی