Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@20:45:16 GMT

آذربایجان غربی کمترین رشد جرائم سایبری را دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۱۵۷۹

آذربایجان غربی کمترین رشد جرائم سایبری را دارد

به گزارش ایرنا سرهنگ مصطفی نوروزی روز یکشنبه در اولین همایش پی جویی موثر و کارآمد جرائم سایبری که در سالن امام علی ارومیه برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی در جرائم سایبری در رتبه 10 کشور قرار دارد و عوامل انتظامی، دستگاه قضایی و رسانه های استان بیشترین تاثیر را در کاهش جرائم داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه 22 درصد کشفیات جرائم سایبری در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته، ادامه داد: بیشترین جرائم سایبری را برداشت غیرمجاز بانکی، مزاحمت اینترنتی و کلاهبرداری تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برای برقراری این امنیت در جامعه زحمت های زیادی از طرف عوامل انتظامی و امنیتی و قضایی کشیده می شود و در این راه شهدای زیادی نیز تقدیم شده است.
رییس اداره اجتماعی پلیس فتای ناجا افزود: همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط باید کمک کنند تا این جرائم به حداقل برسد.
وی همچنین با اشاره به پیگیری های پلیس فتا و قضایی در رابطه با رمز یکبار مصرف کارت های بانکی، اظهار داشت: تمامی بانک ها طی سال آینده باید طرح صدور رمز یکبار مصرف را اجرایی کنند و اگر بانکی در این رابطه اجرا نکند و جرمی اتفاق افتاد، بانک مقصر است و باید هزینه را پرداخت کند.
رییس اداره اجتماعی پلیس فتای ناجا همچنین نسبت به فعالیت سایت های قمار بازی و شرط بندی هشدار داد و گفت: گردش مالی پرونده های قمار بازی یک هزار و 400 میلیارد ریال است.
سرهنگ نوروزی افزود: افرادی که سایت های قمار بازی را مدیریت یا طراحی کرده یا قمار می کنند به شدت مورد برخورد قانونی قرار می گیرند و یک عظم جهادی و همگانی برای جمع آوری این سایت ها نیاز است.
رییس پلیس فتای آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در جهت برقراری امنیت عمومی در این فضا گام های اساسی برداشت شده است، گفت: امنیت این فضا بر عهده نیروی انتظامی است و این واحد از اوایل سال آینده در تمامی شهرستان های تابعه این استان فعالیت خواهد کرد.
سرهنگ اکبر نصرتی اضافه کرد: امسال 56 درصد کل جرائم سایبری در این استان توسط پلیس فتا و با همکاری دستگاه قضایی کشف شده است.
وی ادامه داد: بیشترین پرونده های جرائم سایبری استان مربوط به برداشت غیرمجاز بانکی و اقتصادی است و باید در این رابطه تلاش های زیادی صورت گیرد.
رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 44 درصد بقیه جرائم را دیگر جرم های سایبری تشکیل می دهد، گفت: باید با کمک دستگاه ها برنامه ریزی دقیق کنیم تا جرائم مالی و اقتصادی را کاهش دهیم.
به گزارش ایرنا گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یک سو فرصتی بی نظیر به شمار آورده و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی انسان ها موجب شده است.
یکی از مهمترین این تهدیدها، تولد و گسترش قابل توجه پدیده ای به نام جرایم سایبری است؛ جرایمی که در مقایسه با جرایم سنتی هر روز قربانیان بیشتری از بشریت گرفته و نیز روش های سنتی مبارزه با جرایم در خصوص آنها کارگشا نیست.
3072/6009
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جامعه جهان دستگاه قضایی رئیس پلیس نیروی انتظامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: بارها گفته شده که افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سواستفاده از کاربران اقدام می‌کنند، یکی از این موارد سوء استفاده از موضوع ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی است. در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان افزود: مجرمان سایبری با روش های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آن‌ها می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ هموطنان توجه داشته باشند که سایت ve.cbi.ir به عنوان تنها سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک درفضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌هایی مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898687

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟