Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:38:03 GMT

پژوهش‌های فرهنگی برتر سه سال اخیر معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۲۸۵۷

پژوهش‌های فرهنگی برتر سه سال اخیر معرفی شدند

تهران- ایرنا- پژوهش‌های فرهنگی برگزیده پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال طی آیینی روز یکشنبه با حضور وزیر ارشاد سید عباس صالحی امیری معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال امروز یکشنبه با حضور اساتید و فرهیختگان حوزه فرهنگ به کار خود خاتمه داد.
در این آیین 9 اثر برگزیده پژوهشی از میان حدود یکهزار اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره با داوری 200 عضو هیات داوران به عنوان برترین ها به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**برگزیده ها:
- مرحوم سیدمحمدامین قانعی راد به خاطر اثر پژوهشی «الگوی چهار وجهی برای ارزیابی توسعه علوم انسانی»
- حجت الاسلام علیرضا قائمی نیا عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزیده جشنواره با اثر «استعاره های مفهومی و فضاها در قرآن»
- دکتر مرتضی فرهادی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به خاطر اثر :کتاب «کمره نامه: هشت در به هشت منظر از هفت هزار خوان»
- عبدالحمید نقره کار عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اثر «تبیین معماری و شهرسازی مبتنی بر هویت اسلامی- ایرانی»
- فاطمه جواهری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اثر «سیاست های فرهنگی در دانشگاه های دولتی ایران»
- عبدالحسین آذرنگ نویسنده، پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشنامه جهان اسلام با اثر «تاریخ و تحول نشر (درآمدی به بررسی نشر کتاب در ایران از آغاز تا آستانه انقلاب)»
- فرزین غفوری عضو هیات علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اثر «سنجش منابع تاریخی شاهنامه در پادشاهی خسرو انوشیروان»
** شایسته تقدیر:
- آرش نصر اصفهانی دانش آموخته دکتری جامعه شناختی با اثر «در خانه برادر : پناهندگان افغانستانی در ایران»
- لیلا اردبیلی دانش آموخته دکتری انسان شناسی با رساله دکتری «مدل فرهنگی ازدواج و فرزندآوری در میان زنان فارسی زبان»
همچنین در این آیین از خانواده مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی محقق، پژوهشگر و دین‌شناس معاصر، استاد حوزه و دانشگاه و دکتر مرتضی فرهادی به عنوان پیشکسوت پژوهش فرهنگی و اداره کل ارشاد مازندران به عنوان استان برتر از لحاظ پژوهش فرهنگی در میان استان ها تقدیر شد.
فراهنگ**3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره پژوهش فرهنگي تجليل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند

احمد فاضل زاده گفت: نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها، در رقابت پذیری و برخورداری از منابع و تسهیلات حمایتی حائز اهمیت است.

او ادامه داد: معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) که اسفندماه گذشته در کارگروه رتبه بندی و جلسه شماره ۹۷۲ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد و ملاک رتبه‌بندی سال ۱۴۰۳ قرار می‌گیرد و به زودی پرسشنامه‌های مربوط به رتبه بندی امسال در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام عنوان کرد: در معیار‌های جدیدرتبه بندی، به گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه ها، مرجعیت علمی و فناوری کشور در سطح بین المللی و پاسخگو بودن دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور توجه ویژه‌ای شده است.

فاضل زاده اضافه کرد: معیار‌های ۶ گانه رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام شامل آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری، فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی و مدیریت و بهره وری است.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌ها به عنوان نهاد‌های ارزش‌آفرین اجتماعی و اقتصادی، یکی از مهمترین و موثرترین ارکان در اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌روند؛ بنابراین رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از مهمترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران حوزه علم و فناوری است.

او ادامه داد: رتبه بندی‌های علمی علاوه بر اطلاع رسانی به جامعه در مورد عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، به مقایسه بین دانشگاه‌ها می‌پردازند. دانشگاه‌ها از نتایج رتبه بندی‌ها برای تعیین اهداف، برندسازی و تبلیغ خود به منظور جذب دانشجو، استادان و پژوهشگران برجسته استفاده می‌کنند.

رئیس مؤسسه ISC گفت: این موسسه همواره همکاری و تعامل سازنده‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر نهاد‌های سیاستگذار علم و فناوری دارد و شاخص‌های مورد نیاز را در بحث بهره وری دانشگاه‌ها در تولید علم و فناوری ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد