Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@19:07:19 GMT

راز پرپشتی موهای تان در گرو این نکات طلایی است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۴۰۰۸

راز پرپشتی موهای تان در گرو این نکات طلایی است

رکنا: پرپشتی مواهی سر آرزوی هر فردی است که با این نکات می توانید به آرزوی تان دست پیدا کنید.

همه ما دوست داریم موهای زیبا و جذاب داشته باشیم. اما اگر از موهای تان مراقبت نکنید و سرحال و سالم نگه شان ندارید، هیچ رنگ و فِر و حالت دهنده و .... نمی تواند کمکی به شما بکند. در اینجا ده نکته را برای تان می گوییم که به شما کمک می کند موهایی شگفت انگیز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنید

همه ما هر روز، صد تار مو یا بیشتر از دست می دهیم که موقع شستن موها، تعدادشان بیشتر هم می شود. لذا پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنید تا کمتر بریزند. این کار باعث می شود گره موهایتان از هم باز شده و با افزایش جریان خونی که در پوست سر رخ می دهد، حفظ موها تقویت شود.

فقط به ساقه موهای تان، حالت دهنده یا نرم کننده بزنید

لازم نیست حالت دهنده یا نرم کننده مو را به تمام قسمت های سر و موهای تان بمالید. این کار باعث می شود موهای تان چرب به نظر برسد، مگر این که پوست سرتان خیلی خشک باشد. حالت دهنده را تنها برای سه چهارم انتهایی موهای تان بکار ببرید، یعنی نزدیک به پوست سر و ریشه مو نزنید.

از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

روبالشی های کتان یا نخی، رطوبت موهای تان را می گیرند. شاید ابریشم یا ساتن گران تر باشد، اما مطمئنا ارزشش را دارد.ابریشم برای پوست تان خوب است و به حفظ رطوبت موهای تان کمک می کند.

پوست سرتان را ماساژ دهید

اگر می خواهید موهایی بلند و بسیار زیبا داشته باشید، هر وقت که موهای تان را می شویید، آنها را ماساژ دهید. این کار نه تنها حس خوبی به شما می دهد، بلکه به افزایش جریان خون در پوست سر هم کمک می نماید. در نتیجه موهای تان رشد بهتر و سریع تری داشته و به خوبی بلند می شوند. ضمنا ریشه موهای تان هم تقویت می شود. این کار برای کاهش استرس و سردرد هم مفید است.

از شانه هایی استفاده کنید که دندانه های باز و بلند دارند

وقتی می خواهید موی مرطوب را شانه بزنید و یا گره هایش را از هم باز کنید، از شانه ای که دندانه های فاصله دار و بلند دارد استفاده کنید. سایر مدل های شانه، موهای تان را می شکنند و ظاهر بدی به آنها می دهند. در حمام یک شانه ی دندانه درشت بگذارید و همراه با نرم کننده، گره های موهای تان را با آن باز کنید.

موهای تان را با حوله خشک نکنید

به جای استفاده از حوله برای خشک کردن موها، از دستمال کاغذی رولی کمک بگیرید. با این روش موهای تان وز نخواهد شد و دستمال توالت بیشتر از حوله می تواند آب را جذب کند، بنابراین موهای تان زودتر خشک می شود.

از ماسک ضد موخوره استفاده کنید

با کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید و موهای تان را درخشان و سرحال نگه دارید. این ماسک ها را به راحتی می توانید تهیه کنید.

دوش حمام تان را فیلتر کنیدبا ترکیب کردن یک عدد زرده تخم مرغ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل خام می توانید ماسک خوبی تهیه کنید. این ترکیب را به انتهای موهای تان بمالید، یک ساعت یا بیشتر منتظر بمانید و سپس آبکشی کنید. هر دوهفته یکبار از این ماسک استفاده کنید.

مواد شیمیایی موجود در آب مانند کلر، فلورین، نمک ها، مواد معدنی و حتی زنگار می تواند آسیب های زیادی به موهای تان وارد کند. لازم نیست سیستم آب رسانی تان را تغییر دهید! به راحتی می توانید یک فیلتر برای دوش حمام تان بخرید تا مواد مضر به موهای تان نرسند.

از اتوی مو و بابلیس استفاده نکنید

اتوی مو و بابلیس به مرور زمان با خشک کردن موها و سوزاندن انتهای تارهای مو، آن ها را تخریب می کنند. سعی کنید از انواع بیگودی ها برای فر کردن یا حالت دادن به موهای تان استفاده کنید، کار همان اتو را انجام می دهد اما بدون آسیب. ضمنا خطر سوختگی هم ندارد، اتفاقی که اغلب هنگام کاربرد بابلیس و اتوی مو می افتد!

از دستگاه بخور استفاده کنید

بر خلاف چیزی که موفرفری ها فکر می کنند، رطوبت دشمن موها نیست. اگر هوا خشک باشد، موهای تان هم خشک خواهد شد و جلوه خوبی نخواهد داشت. استفاده از یک دستگاه بخور در داخل خانه، رطوبت مورد نیاز موهای تان را تامین کرده و باعث سلامت و زیبایی آنها می شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: ماساژ مدل سلامت زیبایی ماساژ مدل سلامت زیبایی روغن زیتون زرده تخم مرغ آسیب طلایی ساعت عکس فیلم دختر تهران مشهد زندگی تصاویر شهید مرد زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه

انجام معاملات ملکی نیازمند داشتن اطلاعات کافی از نحوه نوشتن قرارداد تا استعلام سند ملک است.

خیلی از افراد به‌خاطر نداشتن اطلاعات یا انجام معامله در دفاتر غیرمجاز دچار مشکلات بسیار شده، حتی خانه خود را از دست داده‌اند. در این گفت‌وگو با رضا ساجدین، کارشناس و تحلیلگر بازار مسکن، به بررسی نکات کلیدی و الزامات خرید مسکن پرداخته‌ایم.

خریدار مسکن برای معامله به چه نکاتی باید توجه کند؟

به گزارش همشهری آنلاین، خریدارها باید دقت کنند ملکی که قصد خرید آن را دارند حتما سند درست داشته باشد، زیرا حدودا ۳۰ درصد از املاک سند درست و بی‌نقص ندارند و فاقد سند رسمی‌اند که باعث ایجاد مشکل اساسی هنگام خرید ملک می‌شود.

خریداران چگونه باید اصالت سند ملکی را استعلام کنند؟

در مرحله اول حتما ملک دارای سند باشد و اصل سند توسط خریدار رؤیت شود. همچنین با مراجعه به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور www.ssaa.ir از اصالت یا تقلبی بودن سند ملکی مطلع شوند. اصالت همه اسناد رسمی و وکالت‌نامه‌ها در این سامانه قابل بررسی است.

فقط مراجعه به این سایت برای استعلام اصالت سند کافی است؟

درصورتی که ملک سند تک‌برگ رسمی داشته باشد، از طریق این سایت اصالت آن قابل بررسی است اما اگر سند رسمی تنظیم نشده یا در شرف تنظیم باشد، بحث دیگری است و در آن صورت با استعلام از شهرداری و دفاتر ثبت اسناد می‌توان اطلاعات لازم را کسب کرد.

سند رسمی تک‌برگ به چه ملک‌هایی تعلق می‌گیرد؟

اولویت با ملک‌های دارای پایان‌کار است. در وهله اول سازنده باید برای گرفتن پایان‌کار به شهرداری مراجعه کند. ملک‌هایی نیز وجود دارند که شاید ۱۰ سال از زمان ساخت‌شان گذشته است ولی فاقد پایان‌کار شهرداری‌اند. این ملک‌ها عموما تخلفی داشته‌اند؛ حتی ممکن است قبل از شروع به ساخت، قطع یک درخت در یک ملک کلنگی باعث عدم‌توانایی در دریافت پایان‌کار شود. تا زمانی که پایان‌کار صادر نشود سند تک‌برگ صادر نمی‌شود.

خریداران باید چه مواردی را در عقد قرارداد و مبایعه‌نامه در نظر داشته باشند؟

کار را باید به کاردان سپرد. بعضی افراد فکر می‌کنند با حذف مشاوران املاک می‌توانند کار را بهتر پیش ببرند؛ ‌اما درواقع اینطور نیست. مشاوران املاک در حال حاضر دانش و تجربه کافی را در این زمینه دارند.

آنها همچنین درباره سازنده‌های منطقه و ملک‌های موجود به شکل پلاک‌به‌پلاک اطلاعات لازم را دارند. زمانی که افراد برای خرید ملک به مشاوران املاک مجاز و دارای پروانه کسب مراجعه کنند، می‌توانند خرید مطلوبی داشته باشند.

فروشندگان موارد مهمی مانند پرداخت‌ها را چگونه باید در قرارداد ذکر کنند؟

چند وقت پیش به روستای کندلوس مراجعه کرده بودم. در آنجا موزه‌ای به‌نام موزه جهانگیری هست که در این موزه یک مبایعه‌نامه صدساله نگهداری می‌شود. از این مبایعه‌نامه متوجه شدم که در گذشته پدران ما نیز تقریبا مثل ما معامله می‌کردند، به این صورت که یک‌سوم مبلغ را فی‌المجلس، یک‌سوم را در زمان تحویل و الباقی را در زمان به‌نام‌زدن سند دریافت می‌کردند.

این بهترین نحوه برای پرداخت‌هاست؛ مگر اینکه فروشنده خواسته دیگری داشته باشد. درصورتی که ملک ارزنده باشد، نحوه پرداخت می‌تواند به ۵۰ درصد فی‌المجلس، ۴۰ درصد هنگام تحویل و ۱۰ درصد هنگام ثبت سند تبدیل شود.

شروطی که در قسمت توضیحات مبایعه‌نامه اضافه می‌کنند، اغلب دارای اهمیت زیادی است. یکی از این شروط به عدم‌انجام به موقع تعهدات قیدشده در قرارداد مربوط می‌شود. در این توضیحات می‌توان با قراردادن جریمه‌های مختلف درصورت عدم‌انجام تعهدات برای طرفین از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.

گاهی در این مواقع از کلمه «انفساخ» استفاده می‌شود، یا زیانی ۲۰ درصدی داخل قرارداد قید می‌کنند که ضمانتی باشد برای اجرای تعهدات طرفین که شامل خریدار هم می‌شود. اگر این مسائل پیش‌بینی و از آنها پیشگیری شود، افراد در آینده به مشکلات کمتری برمی‌خورند.

با رعایت این نوع پرداخت دیگر مشکلی ایجاد نمی‌شود؟

اگر کد رهگیری گرفته شده و معامله در دفاتر مجاز انجام شده باشد، تعهدها در قرارداد ثبت شده‌اند و مشکلی برای طرفین ایجاد نمی‌شود.

اعتمادکردن در معامله ملک کار درستی است؟

به‌هیچ‌وجه. در قراردادنویسی شعاری داریم که می‌گوید در نوشتن قرارداد اعتماد نکنید. اکثر دعواها و مشکلات به دلیل همین اعتمادها به‌وجود می‌آیند. بین ۴۰ تا ۶۰ درصد افراد مراجعه‌کننده به دادگاه‌ها کسانی‌اند که معاملات خود را براساس اعتماد انجام داده‌اند.

سخنی داریم از حضرت علی(ع) که می‌فرمایند در معاملات همچون بیگانگان باشید، و واقعا اگر ما بتوانیم این فرمایش را سرلوحه کارمان قرار بدهیم و در همه معاملات همچون بیگانگان باشیم، اکثر مشکلات‌مان حل خواهد شد.

دفاتر مشاوره املاک در حل اختلافات این‌چنینی چه نقشی دارند؟

دفاتر املاک در شرایط خاص می‌توانند برای حل اختلافات ورود کنند، به طور مثال از طریق نقش ریش‌سفیدی، یعنی به طرفین مشاوره می‌دهند. همکاران ما مجاز هستند که داور مرضی‌الطرفین قرارداد باشند؛ به این نحو که در زمان بروز اختلاف بتوانند داوری کنند.

توصیه می‌کنیم در صورتی که افراد به مشاور املاک خود اعتماد دارند، آنها را به عنوان داور در قرارداد معرفی کنند. این کار باعث می‌شود در صورت اختلاف نظریه مشاوران وجهه قانونی پیدا کند.

چه مرجعی برای قیمت ملک تعیین تکلیف می‌کند؟

مثلی داریم که گفته می‌شود مالکیت در همه‌جای دنیا محترم است و در دین اسلام محترم‌تر است. به‌هرترتیب خود مالکان‌اند که تعیین تکلیف می‌کنند؛ اما در حال حاضر مشکلی که وجود دارد سکوهای تبلیغاتی مثل اپلیکیشن‌های مختلفی است که در زمینه ارائه فایل‌ها وجود دارند. اینها قیمت‌هایی می‌گذارند که کارشناسی نشده است.

در این‌صورت چشم و هم‌چشمی به‌وجود می‌آید، یعنی فرد می‌بیند که خانه‌ای معادل خانه خودش با امکانات کمتر با قیمت بالاتر برای فروش گذاشته شده است، پس این فرد هم قیمت ملک خود را بالاتر اعلام می‌کند. این کار باید به کارشناسان اتحادیه املاک هر شهر سپرده شود تا کارشناسان خبره بتوانند این مسائل را رفع کنند اما در حال حاضر هیچ مرجعی برای تعیین قیمت وجود ندارد.

چه نکات و امکاناتی در قیمت‌گذاری آپارتمان موثر است؟

۳۵ نکته در قیمت‌گذاری املاک تاثیرگذارند، مانند مساحت زمین یا عرصه، شمالی یا جنوبی بودن ملک، بر و عرض ملک، تعداد طبقات، تعداد واحدها، نشانی ملک و... حتی در یک ساختمان طبقات اول، دوم، سوم و پنجم تفاوت قیمت دارند.

حتی وقتی کارشناس رسمی دادگستری برای یک ملک قیمت‌گذاری می‌کند، درنهایت با مشاوران املاک منطقه قیمت‌ها را چک می‌کند. یعنی حتی بعد از اینکه این ۳۵ گزینه را چک کرد، قیمت نهایی با همفکری مشاوران املاک منطقه اعلام می‌شود.

پس میزان امکانات تاثیر مستقیم بر قیمت‌ها دارد؟

بله، ما در بحث‌های ملکی می‌گوییم که جنگ جهانی سوم یا بر سر آب شکل می‌گیرد یا به‌خاطر جای پارک. پارکینگ مسئله مهمی است که امروزه به‌خصوص در کلانشهرهایی مثل تهران در قیمت‌گذاری خیلی موثر است. در حال حاضر قیمت پارکینگ از ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و در بعضی مناطق به ۲ تا ۳ میلیارد تومان می‌رسد.

خانه‌های ۱۷۵ مترمربع به بالا حتما باید ۲ پارکینگ داشته باشند. حتی قیمت پارکینگ‌های طبقات پایین نسبت به طبقات بالاتر کمتر است. همچنین اگر انباری بعد از پایان‌کار ساخته شود، روی قیمت تاثیر می‌گذارد. این مسائل در قیمت‌گذاری تاثیر زیادی دارند.

غیر از پارکینگ، کدام‌یک از امکانات جزو اولویت‌های اصلی ملک محسوب می‌شود؟

در چند سال اخیر آماری گرفته و براساس آن اعلام شد که ۸۰ درصد معاملات ملک در تهران در رابطه با خانه‌هایی با سن کمتر از ۵۰ سال انجام می‌شود؛ یعنی خانه‌های با سن پایین‌تر خیلی راحت‌تر معامله می‌شوند. اگر شخصی بخواهد ملکی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند، توصیه می‌شود دنبال ملک‌هایی دارای پارکینگ و با سن کم باشد.

در گذشته طبقات بالا مثل طبقه چهارم بدون آسانسور به‌راحتی معامله می‌شد ‌اما الان طبقه دوم هم بدون آسانسور به‌سختی به فروش می‌رسد. بعضا از سوی مشتری گفته می‌شود که ممکن است خودمان بتوانیم تردد کنیم و از پله بالا برویم، اما بستگان و اقوام ناتوانی داریم که توان بالارفتن از پله را ندارند. بعد از مسئله سن و پارکینگ، آسانسور از اولویت‌های اصلی یک ملک برای فروش و قیمت‌گذاری محسوب می‌شود.

خرید مسکن به چند دسته تقسیم می‌شود؟

گاهی خرید ملک برای سکونت و گاهی برای سرمایه‌گذاری است. درباره نقشه ملک باید بگویم که ملک‌هایی که زیر ۱۲۰ تا ۱۳۰ مترمربع باشند، نقشه‌های خوبی ندارند؛ یا اتاق خواب‌های کوچکی دارند یا سالن‌شان کوچک است یا دارای آشپزخانه‌های کوچکی هستند؛ یعنی در کل توازنی بین اجزای این آپارتمان‌ها وجود ندارد. درصورت داشتن توان مالی خانه‌های بالای ۱۳۰ مترمربع را خریداری کنید.

طبق آمار هر فرد برای سکونت حداقل به ۳۵ مترمربع فضا نیاز دارد. اما اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری در مسکن دارد، بهتر است ملک‌هایی با مساحت بین ۵۰ تا ۷۰ مترمربع را خریداری کند. ملک‌های با مساحت بین ۵۰ تا ۷۰ مترمربع بازار خیلی خوبی دارند و به‌راحتی خرید و فروش می‌شوند، مثل پراید که اصطلاحا گفته می‌شود همیشه نقدینگی بالایی دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • راهنمای جامع سفر به تورنتو؛ از خرید بلیط تا نکات سفر
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • پاسخ عجیب مورایس به انتقاد شدید از سپاهان؛ به خاطر موهای من است!
  • مهمترین نکات خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»