Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@20:17:45 GMT

آخرین وضعیت خودروهای دپو شده از زبان واردکنندگان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۴۵۴۴

 مهدی دادفر  آزادسازی خودروهای وارداتی از گمرکات کشور را در گرو تصمیمات وزارت صنعت دانست و افزود: بانک مرکزی و گمرک مانع آزادسازی این خودرو‌ها نیستند، وزیر صنعت نیز روز گذشته به ما وعده داد که از امروز مراحل ترخیص خودروهایی که به صورت قانونی وارد شده‌اند انجام می‌شود که البته تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اظهارات رییس کل گمرک کشور مبنی بر ترخیص 200خودرو تا هفته گذشته، بیان کرد: مراحل ترخیص این خودرو‌ها در خرداد ماه انجام شده بود اما در نهایت اجازه ترخیصشان را ندادند، در حال حاضر نیز از گمرک خارج نشده‌ و پشت درب خروج مانده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین با اشاره به موضوع متروکه شدن این خودرو‌ها اظهار کرد: متروکه کردن این خودروها در دو حالت امکان‌پذیر است؛ آن هم این که یا این خودروها را اظهار نکرده باشیم، یا درخواست تمدید آن‌ها را در گمرک نداده باشیم که البته هر دو کار را انجام داده‌ایم.

دادفر اضافه کرد: همچنین ما درحال حاضر خواستار آزادسازی این خودرو‌ها هستیم اما گرفتارقوانین و مقررات شب و صبحی دولت شده‌ایم، به همین خاطر متروکه کردن این خودرو‌ها تنها اجهاف در حق مردم است چرا که بار‌ها اعلام کرده‌ام این خودرو‌ها تنها اموال عمومی‌اند ولاغیر.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره آینده این خودرو‌ها خاطرنشان کرد: ما همچنان امیدواریم که وضعیت این خودرو‌ها تعیین تکلیف شود و هر زمان که وزیر دستور آزادسازی آن‌ها را بدهد همکاران ما ظرف 7روز هر خودرویی که قابلیت خروج دارد را ترخیص می‌کنند.

افزایش 20 تا 30درصدی قیمت خودروهای وارداتی درصورت ترخیص از گمرک

دادفر همچنین به افزایش چشمگیر قیمت خودرو‌های وارداتی بعد از ترخیصشان از گمرک اشاره کرد و گفت: با توجه به این که دولت خارج از عرف این مابه‌التفاوت را از ما دریافت کرده، ما نیز مجبوریم بر خلاف وعده‌ای که به مردم داده‌ایم، این تفاوت قیمت را از آن‌ها بگیریم.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، بخشی از این خودروها با نرخ 4200 تومانی و برخی بادلار 5700تومانی وارد شده‌اند و با توجه به این که امروز نرخ سنای مبادله‌ای حدود 12هزار تومان است با پرداخت مابه‌التفاوت، قیمت این خودرو‌ها حدود 20 تا 30 درصد گران‌تر خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنعت گمرک خودرو دولت خودرو گمرک خودروهای وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز برخی از پرطرفدار‌های داخلی با کاهش جزئی قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار خودرو عوامل متعددی از جمله کاهش قدرت خرید مردم، افزایش نرخ تورم و کاهش تقاضا برای خودرو در کاهشی شدن بازار نقش دارند.

 

به گزارش اکو ایران، افت نرخ دلار در بازار یکی از دلایلی است که می‌توان نوسان قیمت در بازار امروز را به آن نسبت داد، روندی که موجب شده تا فعالان این بازار به این نکته اشاره کنند که پیش‌بینی روند آینده بازار خودرو دشوار شده است. با این حال، با توجه به شرایط اقتصادی و سیاست‌های دولتی می‌توان انتظار داشت که بازار در کوتاه‌مدت با نوسانات و عدم ثبات روبرو باشد.

رصد بازار نشان می‌دهد امروز «دنا پلاس توربو اتومات» با کاهش ۱۱ میلیونی در بازار قیمت گذاری شد و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و «پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات» هم امروز با رشد ۸ میلیونی بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودرو‌های «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک»، «هایما S۷»، «تارا اتومات V۲»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار «دنا پلاس توربو اتومات» یک میلیارد و ۸۹ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی ۱۱ میلیونی را تجربه کرد. «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک» هم با افزایش ۸ میلیونی ۱۰۸۸ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر «هایما S۷» هم در بازار یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا V۲ اتومات» هم امروز بدون تغییر ۹۹۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر در میان پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز «پژو پارس LX» هم در بازار ۸۸۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت و «رانا پلاس» هم ۶۴۳ میلیون قیمت خورد و رشد ۳ میلیونی داشت.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودرو‌های «شاهین G»، «تیبا صندوقدار SX»، «تیبا هاچ‌بک EX»، «کوییک دنده‌ای R»، «کوییک دنده‌ای S» و «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهین G» در بازار ۷۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش یک میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» بدون تغییر در بازار ۴۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک دنده‌ای S» هم ۴۴۳ میلیون تومانی شد و رشدی ۴ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بک EX» هم ۴۲۰ میلیون تومانی ماند. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز ۴۴۹ میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی داشت و «اطلس» خودرو جدید سایپا هم با افزایش ۵ میلیونی ۵۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد