Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:46:59 GMT

کشته شدن ۳۵۰ عضو طالبان در افغانستان در روزهای گذشته

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۵۱۸۸

کشته شدن ۳۵۰ عضو طالبان در افغانستان در روزهای گذشته

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن دست‌کم ۳۵۰ عضو طالبان طی هفته گذشته در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، حملات هوایی در منطقه‌های سنگین در ولایت هلمند، سنچارک در ولایت سرپل، دشت قلعه در ولایت تخار، قره باغ، ده یک، واغظ و اندر در ولایت غزنی، حصارک در ولایت ننگرهار، زرمت در ولایت پکتیا، شولگره در ولایت بلخ، شاه ولیکوت در ولایت قندهار و حومه شهر ترینکوت در ولایت اروزگان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، در این حملات ۳۵۰ عضو طالبان از جمله ۱۲ تن از فرماندهان این گروه کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، فرماندهان طالبان شامل ملّا شفیق الله، ملّا زنجیر، ملانور احمد مشهور به خالد، عبدالله، زاهدالله، یوسف، بدرالدین، ملّا فیض‌الله، مولوی نعمت‌الله، مولوی مهدی، ملّا نورالحق و ملّا تیمورشاه بودند که در جریان حملات هوایی کشته شدند.

همچنین در این حملات ده‌ها موضع، مخفی‌گاه‌ و انبار سلاح و مهمات گروه طالبان هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان تصریح کرد غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با رد گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی افزود: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان نوشت وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است زیرا آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

سخنگوی حکومت طالبان پیش از این نیز با اشاره به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره افغانستان گفته بود: مدعیان غربی به سوءاستفاده از حقوق بشر در افغانستان پایان دهند.

ذبیح الله مجاهد همچنین تاکید کرده بود آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

«مولوی عبدالکبیر»: جامعه بین‌المللی نگران حقوق بشر در افغانستان نباشدچین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندگلوبال تایمز: اگر برای ناتو حقوق بشر در افغانستان مهم است جرائم جنگی را بررسی کند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان
  • توزیع بیش از ۸۷ هزار تذکره در بادغیس
  • سپاه پاسداران به عنوان بازوان معنوی ولایت فقیه عمل می‌کند