Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان-ایرنا- معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد واحد همدان گفت: رویداد استارتاپی چالش فناوری تصفیه و بازیافت پساب‌های صنعتی در همدان است.

مهرداد چراغی روز یکشنبه در آیین «ایده شو تصفیه و بازیافت پساب‌های صنعتی با تمرکز بر استفاده از تکنولوژی‌ها و مصالح نوین در فرایند فیلتراسیون» در همدان افزود: تمامی رویدادهای حوزه کارآفرینی، با هدف نهادینه کردن ارایه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه و تکیه ‌بر حل مساله در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایده شو یک رویداد کارآفرینی است که شبیه به اولین روز استارتاپ ویکند برگزار می‌شود، در این رویداد به افراد این امکان داده می‌شود تا به ‌دور از هیجانات و نگرانی‌های اداری، به بیان ایده‌های نوآورانه خود بپردازند و ضمن کسب مهارت‌های ایده پردازی و ارایه ایده، ایده‌های خود را در بوته نقد قرار دهند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد واحد همدان گفت: ایده شو تصفیه و بازیافت پساب‌های صنعتی، یک همکاری سه جانبه بین مرکز رشد واحد همدان، اداره کل محیط ‌زیست استان همدان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان است.
چراغی اظهار داشت: تمرکز اصلی این رویداد بر استفاده از تکنولوژی‌ها و مصالح نوین در فرایند فیلتراسیون و بازچرخانی فاضلاب صنعتی است.
رییس مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد همدان نیز گفت: تعداد کل ایده‌های رسیده به دبیرخانه این رویداد 24 مورد بود که 6 ایده به دلیل نقص کلی غیرقابل ارجاع به داوری اعلام شد.
مهدی عسکری کیا افزود: برای داوری طرح‌ها از داورانی از اعضا هیات‌علمی دانشگاه و کارشناسان خبره صنعتی بهره‌ گیری شد و در نهایت پس از داوری مرحله اول از 18ایده داوری شده، 10 ایده به مرحله ارایه رسید که در روز رویداد 9 طرح ارایه و به طرح‌های برتر لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا شد.
وی با بیان اینکه استقبال خوبی از این برنامه توسط اساتید و اعضا هیات‌ علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مهندسی شیمی، محیط ‌زیست و مکانیک انجام شده افزود: سطح علمی بالای ایده‌های ارایه ‌شده در این رویداد، فرایند داوری را بسیار حساس کرده بود.
عسکری کیا تاکید کرد: ایده تولید افزودنی‌های دارویی از پساب حاصل از فراوری گوجه ‌فرنگی، به‌عنوان ایده ممتاز انتخاب‌ شده و به ‌شدت استقبال شد.
وی بیان کرد: مرکز رشد واحد همدان، در سال جاری 2 رویداد استارتاپی را در قالب ایده شو با نگاه صنعتی و رویکرد حل مسایل و چالش‌های فناوری برگزار کرده است.
7523/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي رويدادها استارتاپ دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)

عصر ایران - فردیناند پورشه، یکی از مشهورترین توسعه دهندگان خودرو در قرن بیستم، در 30 ژانویه 1951 درگذشت. بیشتر مردم او را به عنوان پدر فولکس واگن بیتل و بنیانگذار شرکت خودروسازی پورشه می شناسند.

اما فردیناند پورشه همچنین به واسطه ثبت چند پتنت پیشگامانه در صنعت خودروسازی، موفقیت در مسابقات و نوآوری هایی مانند معرفی نخستین خودرو هیبریدی و نخستین خودرو تمام چرخ محرک شناخته شده است.

فردیناند پورشه در 3 سپتامبر 1875 در شهر مافرزدورف، بخشی از اتریش-مجارستان در آن زمان و وراتیسلاویتس کنونی در جمهوری چک، متولد شد. پورشه پس از شاگردی به عنوان قلع ساز نزد پدرش، در سال 1893 در شرکت برق بلا ایگر اند کو در وین، اتریش مشغول به کار شد. در آنجا وی یک موتور الکتریکی توپی چرخ را توسعه داد. پس از آن، وی در کارخانه جیکوب لونر اند کو در اتریش مشغول به کار شد و هرچه بیشتر این فناوری را توسعه داد.

یکی از نتایج همکاری پورشه و لونر معرفی نخستین خودرو الکتریکی لونر-پورشه مجهز به فناوری موتور توپی چرخ بود. این خودرو در نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1900 معرفی شد. چهار موتور توپی چرخ هر یک با خروجی 1500 وات، یک نسخه ویژه لونر-پورشه که به صورت سفارشی ساخته شده بود را به حرکت در می آوردند و آن را به نخستین خودرو تمام چرخ محرک جهان تبدیل کردند.

در همان سال پورشه نخستین خودرو هیبریدی کاملا کاربردی را توسعه داد که به نام لونر-پورشه میکست (Mixte) شناخته می شد. این وسیله نقلیه چهار موتور الکتریکی در هر توپی چرخ را با یک پیشرانه بنزینی ترکیب می کرد. با این وجود، وزن زیاد (حدود 1800 کیلوگرم) یک اشکال بزرگ در طراحی بود.

لونر-پورشه شیز (Chaise) یکی دیگر از محصولات همکاری فردیناند پورشه و لونر بود. این خودرو از باتری نیرو می گرفت و به دو موتور الکتریکی در توپی چرخ های جلو مجهز بود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: این کارخانه روزانه 600 پورشه تحویل می دهد!/ کیفیت بالای خط تولید را از نزدیک مشاهده کنید(+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • اهمیت تداوم ارائه خدمات مشاوره ازدواج در نوروز
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات»
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند