Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@12:49:13 GMT

فرهنگ پرداخت روزانه صدقه ترویج یابد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۵۶۲۶

فرهنگ پرداخت روزانه صدقه ترویج یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم‌ گفت: خیران مایه قوت قلب محرومین هستند، باید فرهنگ سازی شود تا هیچ کس بدون صدقه، از خانه بیرون نرود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم‌ در آیین نکوداشت خیرین با اشاره به اینکه کسانی که در راه خدا انفاق می‌کنند، خداوند بر مال آنها برکت داده و بر مال آنها می‌افزاید، اظهار داشت: کمک به نیازمندان با مال خود، از مصادیق یاری رساندن به دین خدا است که خیران در این راه پیشگام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های مردم به جبهه‌ها در 8 سال دفاع مقدس، جبهه مقاومت و زلزله زدگان نیز نمونه‌هایی از این موضوع است، ضمن اینکه احسان و نیکوکاری و کمک به همنوعان از دستورات الهی در قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد استان، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تشکیل کمیته امداد، خدمت بزرگی بر جای گذاشتند و یک اقدام راهبردی به حساب می‌آید.

وی با بیان این‌که فقرا و محرومین در کشور ما به برکت کمک‌های خیران و وجود نهادهایی همچون کمیته امداد، عزت دارند، افزود: خیران مایه قوت قلب محرومین هستند، باید فرهنگ سازی شود تا هیچ کس بدون صدقه، از خانه بیرون نرود.

15 هزار خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد است

همچنین محمد کلامی، در آیین نکوداشت خیرین استان در بیت امام جمعه با بیان اینکه کمیته امداد آمادگی دارد در روزهای سخت با روحیه جهادی در صحنه حاضر باشد اظهار داشت: از این جهت همه مسئولین و مردم دلگرم باشند.

وی ضمن قدردانی از دغدغه مسئولان و رسانه‌ها در مبارزه با فقر، بیان کرد: در آستانه چهل سالگی تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داریم و اعلام می‌کنیم که مطیع امر رهبر در اجرای فرامین ایشان هستیم و تا ریشه‌کنی فقر در کشور تلاش می‌کنیم.

کلامی با بیان این‌که ژرف اندیشی امام راحل در تشکیل کمیته امداد در نوسانات اقتصادی اخیر بر همگان روشن شد، تصریح کرد: در این دوره پرفشار اقتصادی جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی 15 هزار خانواده را در استان تحت پوشش قرار دادیم.

وی گفت: دشمنان سعی دارند بین انقلاب و حامیان اصلی آن که همان محرومین هستند، فاصله بیندازد اما به لطف الهی و تلاش امدادگران این توطئه شکست خورده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در پایان گفت: امسال بالاترین رشد صدقات را در کشور داشتیم و در کمک به ایتام به رتبه اول کشوری دست یافتیم، همچنین بنا به اعلام استانداری دستگاه برتر استان در اشتغالزایی بودیم.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب شبستان خبرگزاری محمد جواد ظریف اصفهان مقام معظم رهبری مجمع تشخیص مصلحت نظام شیراز پرداخت صدقه کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خیران طلایی کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،به مناسبت فرا رسیدن سال جدید و همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام و تکریم خیرین، مهرافروز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن دیدار نوروزی با خیران طلایی کمیته امداد، از آنان تجلیل کردند.

رضا مهرافروز مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در حاشیه این دیدار‌ها گفت: در حال حاضر ۵۲ هزار و ۲۵۰ خیر در سطح استان با کمیته امداد همکاری دارند که ۱۸هزارو ۲۶۱ نفر از ایتام و محسنین تحت پوشش را حمایت می‌کنند.

مهرافروز مساعدت‌های نقدی و غیر نقدی خیران را در مدت یک ماه گذشته ۱۵۳ میلیارد و ۶۶۳ هزار ریال عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • اهدای ۳۵ سری جهاز به نو عروسان کمیته امداد امام اشنویه
  • کمک هزار و ۸۹ میلیارد ریالی خیران همدانی به ایتام
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • پویش اطعام مهدوی در زاهدان
  • حمایت خیران آستارایی از ۸۱۹ یتیم و فرزند محسنین
  • تجلیل از خیران طلایی کمیته امداد
  • ۳۵۰ هزار خیّر در آذربایجان‌غربی با کمیته امداد همکاری دارند
  • توزیع بیش‌ از ۴ هزار بسته معیشتی در استان کرمان
  • توزیع بیش‌از ۴ هزار بسته معیشتی درکرمان
  • پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲ رشد داشته است