Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:17:06 GMT

12 واحد صنعتی در استان مرکزی صنعت سبز شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۶۶۳۰

12 واحد صنعتی در استان مرکزی صنعت سبز شدند

خمین - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: 12 واحد صنعتی استان به عنوان برگزیده صنعت سبز در سطح استانی و ملی معرفی شدند.

«رضا میرزایی» روز یکشنبه در حاشیه آیین معارفه رئیس جدید محیط زیست خمین در گفت وگو با ایرنا، افزود: این واحد های صنعتی اقداماتی بازدارنده ورود آلاینده به محیط زیست را انجام دادند و تعهدات و ضوابط زیست محیطی را رعایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: استقرار سیستم پایش آلاینده‌ها و سیستم بازیافت، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و راه اندازی پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها از شاخص های انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز است.
وی بیان کرد: شمار روزهای ناسالم اراک از ابتدای امسال تا اسفند ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: بارندگی مناسب و اقدامات صنایع در خصوص نصب فیلتراسیون و سیستم تصفیه فاضلاب و اقدامات زیست محیطی از شمار روزهای ناسالم اراک کاسته است.
میرزایی افزود: استان مرکزی تنها منطقه در کشور است که در همه جایگاه های سوخت شهری، روستایی و شرکت های پخش آن فرآورده های نفتی سوخت پاک توزیع می شود.
وی بیان کرد: توزیع سوخت پاک بنزین، نفت و گاز و گوگرد در همه جایگاه های سوخت و ظرفیت تولید پالایشگاه شازند تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی و روزهای ناسالم گذاشته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزیافزود: بیشترین عامل آلایندگی هوای اراک ذرات معلق کمتر از 2 و نیم میکرون و سوخت های فسیلی ناشی از خودروها است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ذرات معلق نیز منشا داخلی و خارجی دارد و ریزگردهای خارجی مشمول همه شهرها چه صنعتی و غیر صنعتی می شود.
وی ادامه داد: برای کاهش ذرات معلق آلاینده هوا که منشا داخلی دارند اقداماتی انجام شده که راه اندازی مراکز سنجش و پایش در اراک از جمله این اقدامات است و این مهم برای بقیه شهرها به ویژه دلیجان که یکی از کانون های آلاینده صنعتی و محلات که با فعالیت معادن باعث ایجاد کانون گرد و غبار می شود در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه جلوگیری از استقرار بی ضابطه صنایع آلاینده از دیگر اولویت ها است افزود: حفظ محیط زیست با مشارکت مردمی امکان پذیر است .
وی تاکید کرد: هوای پاک و محیط زیست سالم با رشد اجتماعی مردم به مطالبه زیست محیطی عمومی تبدیل شده است.
فرماندار خمین نیز در آیین معارفه رئیس جدید محیط زیست خمین گفت: سلامت و حفاظت محیط زیست ارتباط تنگاتنگ با حیات سالم دارد و همان‌گونه که بهداشت و پیشگیری مقدم بر درمان است، داشتن فضای سالم و محیط زیست مناسب نیز مقدم بر جبران خسارت‌های ناشی از محیط زیست آلوده است.
«احمد طهرانی» افزود: برای حفاظت محیط زیست و جلوگری از تهدید و تخریب آن باید فرهنگ زیست محیطی بین آحاد مردم ایجاد و تقویت شود.
وی ادامه داد: اقدامات موثری در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی زیست محیطی در این شهرستان صورت گرفته است.
فرماندار خمین افزود: در این شهرستان 2 سمن زیست محیطی فعال شده که در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از طبیعت و سرمایه های خداداد تلاش می کنند.
در این آیین «محمود مجد» به عنوان رئیس جدید حفاظت از محیط زیست خمین معرفی شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست صنعت سبز واحد صنعتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یوسفی گفت: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند طرح زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در منابر نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، قسمتی از این برنامه‌هاست.
او افزود: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است.
یوسفی افزود: ۲۰ درصد پسماند‌های خانگی کشور و استان مرکزی پلاستیک‌ها هستند که این آمار بالاست.
او با اشاره به اینکه دستورالعمل نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده گفت: امید است این دستورالعمل هرچه زودتر اجرایی شود و «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» مورد توجه جدی باشد.
یوسفی عنوان کرد: ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل بازیافت در منازل هستند.

دیگر خبرها

  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور