Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@13:41:04 GMT

افزایش 6 برابری قیمت تجهیزات عکاسی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۹۹۶۵

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرج گفت: حدود 170 تا 180 آتلیه به دلیل وضعیت بد اقتصادی تعطیل شده است. آفتاب‌‌نیوز : سعید امیدوار در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری گفت: با توجه به اینکه تمامی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری وارداتی است و هیچگونه تولید داخلی در این حوزه نداریم، قیمت این تجهیزات طی یک سال و نیم گذشته 6 برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه اظهار داشت: البته این تنها مشکل اتحادیه نیست و مداخله دیگر نهادها هم باعث اختلال در کار عکاسان شده است، عکس‌های کارت‌های ملی، عکس‌های مورد نیاز در پلیس +10 و عکس‌هایی که ابتدای سال تحصیلی در مدارس گرفته می‌شود نمونه‌هایی از این مداخلات است و اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند تا سال دیگر هیچ اثری از اتحادیه عکاسان نمی‌ماند چون درآمد بالا نصیب دیگران می‌شود و مالیات بالا باید از طرف صنف عکاسان پرداخت شود.
امیدوار در خصوص تعداد واحدهای فعال در حوزه عکاسی و فیلمبرداری هم گفت: در حال حاضر 760 آتلیه در کرج وجود دارد که از این تعداد 520 آتلیه مجوزدار و بقیه در حال اخذ مجوز هستند؛ البته حدود 170 تا 180 آتلیه هم به دلیل وضعیت بد اقتصادی تعطیل شده است.
وی در ادامه افزود: برای شهری مثل کرج نهایتاً 500 آتلیه کافی‌ست اما قوانین به صورتی است که اگر تمامی نکات رعایت شود مانعی برای شروع کار آتلیه و عکاسی نیست و نمی‌توان مجوز صادر نکرد.
امیدوار در پایان از مردم خواست صحبت‌های آرایشگاه‌ها ، مزون‌ها و تالارها را مبنی بر انجام عکاسی و فیلمبرداری برای مراسم را قبول نکنند و حتماً کارت و شماره عضویت در اتحادیه و مجوزهای آنان را چک کنند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تجهیزات عکاسی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل

رضوان باقلاچی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان، گفت: برنامه‌های فرهنگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۴ برابر افزایش یافت که این مهم با وجود به محدودیت‌های اعتباری محقق شده است.

او با بیان اینکه، لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به پیگیری موضوعات و برنامه‌های فرهنگی اقدام کنند، افزود: در سال گذشته ۷۸ درصد از مصوبات کارگروه فرهنگی اجرایی شده و باقی مصوبات به‌دلیل محدودیت اعتباری محقق نشده است.

گفتنی است، در این نشست همزمان با هفته ملی سلامت، کارشناس دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از وضعیت سلامت و مرگ‌ومیر و بررسی علل مرگ‌ومیر ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان
  • افزایش ۲ برابری روکش آسفالت در نطنز
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال