Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@14:36:47 GMT

نمایشگاه طرح های جابربن حیان در قروه دایر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۰۹۷۶

نمایشگاه طرح های جابربن حیان در قروه دایر شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه طرح‌های جابربن حیان گروه‌های آموزش ابتدایی شهرستان قروه شامگاه یکشنبه در راستای کشف استعدادهای دانش آموزی افتتاح و دایر شد.

کارشناس گروه‌های آموزشی قروه در جریان افتتاح این نمایشگاه از ارسال هزار طرح پژوهشی در پنج محور طبقه بندی، نمایش علمی، تحقیق، آزمایش، طراحی و ساخت مرتبط به درس دانش آموزان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «مهوش خاکسار فرد» در اجرای این طرح‌ها معلم نقش راهنما را داشته و دانش آموز به کمک اولیا اقدام به ساخت و تحقیق و پژوهش خود می‌کند.

وی از انتخاب صد طرح برتر شهرستان از میان هزار طرح ارسال شده در نمایشگاه فوق خبر داد و گفت: از این تعداد ۴ طرح ویژه شامل دو طرح آزمایش و دو طرح طراحی و ساخت با داوری انتخاب و به مرحله استانی راه می‌یابند.

«خاکسار فرد» تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره را حدود ۵ هزار نفر دانست و افزود: شرکت در این جشنواره گروهی بوده و از تمامی مقاطع ابتدایی یعنی پایه اول تا ششم حضور داشتند.

وی از افزایش ده درصدی شرکت کنندگان به نسبت سال قبل خبر داد و تصریح کرد: هدف اصلی طرح‌های جابربن حیان پرورش خلاقیت و ایجاد علاقه به تحقیق و تفحص است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش قروه هم این نمایشگاه را در راستای شناسایی استعدادهای برتر و خلاق، آشنایی دانش آموزان با تحقیق و پژوهش دانست. به گفته «جعفر عبدالملکی» این جشنواره پایه‌ای است برای اینکه دانش آموز بتواند در مقاطع بالاتر جهت حضور در جشنواره خوارزمی آمادگی داشته باشد.

کد خبر 4557976

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان قروه طرح های پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتادن دندان در ریه، برای شهروند قروه‌ای درد سرساز شد + فیلم

رئیس بیمارستان کوثر سنندج، گفت: در تماس بیمارستان شهید بهشتی قروه با این مرکز مبنی بر جاماندن دندان در ریه بیمار و تلاش‌های ناموفق در خارج کردن آن، فرد دچار حادثه شده، به سرعت به بیمارستان کوثر سنندج اعزام شد.

دکتر محمد آزاد ماجدی افزود: بعد از انجام معاینات مجدد و بررسی‌های لازم این جسم خارجی بدون عمل جراحی باز در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان به روش برونکوسکوپی و Basket کردن این دندان، توسط پزشک حاذق سنندجی خارج شد.

وی بیان کرد: خارج کردن دندان، علیرغم مخاطرات موجود به دلیل موقعیت دندان و لبه‌های فرو رفته آن، با موفقیت خارج شد و در حال حاضر وضعیت ریوی بیمار در حال بهبودی است.

ماجدی خاطر نشان کرد: وجود جسم خارجی در مجاری تنفسی (ریه) یک مشکل جدی است که می‌تواند به عوارض جدی نیز منجر گردد که به مرور زمان با شروع ناگهانی تنگی نفس و سایر علائم می‌تواند، یک عامل تهدید کننده زندگی فرد باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت اتصال دانش و تکنولوژی به صنعت پلیمری
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هنرمندان بسیجی و دانش آموزان در آباده
  • سومین جشنواره گل و گلاب شهرستان خمین
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • معرفی فرصت‌های شغلی دانش بنیان‌ها در ایستگاه کار اینوتکس ۲۰۲۴
  • جشنواره کتاب پاریس ۲۰۲۴ پس از بولونیا برگزار شد/فاصله با دوره اوج
  • خروش قروه‌ای‌ها در حمایت از اقدام سپاه
  • میز خدمت کمیته امداد امام خمینی ره استان سمنان دایر می‌شود
  • فرصت‌های شغلی و کارآموزی دانش بنیان‌ها فراهم می‌شود
  • افتادن دندان در ریه، برای شهروند قروه‌ای درد سرساز شد + فیلم