Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برنامه ارتقا فعالیت فیزیکی و تمرینات کششی با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در ۱۸۴ مدرسه شروع شد و با همکاری خوب آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری اجرای این برنامه به ۹۷۴ مدرسه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت : حدود ۱۹۵ هزار دانش آموز تحت پوشش این برنامه قرار دارند که ۶۳ درصد کل دانش آموزان را شامل می‌شود.

شکیبا عنوان کرد: در این برنامه حدود ۱۵۴ هزار دانش آموز، ۱۰ هزار والدین دانش آموزان و ۷۶۷۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش با مزایا و نقش فعالیت بدنی در سلامتی آشنا شده اند.

وی تغییر در سبک زندگی سالم از طریق مقابله با عوامل خطر آسیب رسان به سلامت مانند کم تحرکی، مصرف دخانیات، رفتار‌های تغذیه‌ای نامطلوب و ... را از مهمترین اقدامات در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دانست.

شکیبا در ادامه گفت: اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان با توجه به نهادینه شدن رفتار‌ها و شکل گیری شخصیت آن‌ها در سال‌های آتی نویدبخش جامعه‌ای سالم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ما روند اضافه وزن و چاقی که نتیجه دو عامل مهم تغذیه نامطلوب و کم تحرکی است رو به افزایش است، افزود: درصورتی که این روند کنترل نشود منجر به ابتلای زودرس به بیماری‌های مزمن غیرواگیر از قبیل: بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان ها، بیماری‌های مزمن تنفسی و ... در دوره میانسالی و در نهایت مرگ نابهنگام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان بیشتر وقت خود را در کلاس سپری می‌کنند و تحرکی در کلاس ندارند، گفت: پیامد این بی تحرکی ایجاد ناهنجاری ساختار قامتی و کاهش بازدهی در اواخر ساعات است، درحالیکه به استناد تحقیقات و مطالعات مختلف، انجام چند حرکت ورزشی در رفع خستگی و ایجاد شادی، نشاط، یادگیری بهتر و پیشگیری از ناهنجاری‌های ساختار قامتی تأثیر بسزایی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش پوشش ۱۰۰ درصدی دانش اموزان در زمینه افزایش تحرک بدنی در سال‌های آتی شاهد جامعه‌ای سالم با کمترین مشکلات سلامتی خصوصا در زمینه بیماری‌های غیرواگیر باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

ارتقا فعالیت فیزیکی و تمرینات کششی با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها

نسیم بهنیافرد رئیس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: این مرکز با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و با تجهیزات پیشرفته در زمینه تشخیص سرطان، آماده ارائه خدمات به مراجعان است. خدمات انجام شده در این مرکز با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه‌های پایه و بسته‌های حمایتی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات آموزشی و مشاوره، ویزیت و اقدامات تشخیصی (ماموگرافی، سونوگرافی، وکیوم بیوپسی، پاپ اسمیر، اندوسکوپی، کولونوسکوپی و …) به صورت مستقیم به مرکز مراجعه کنند یا اینکه از طریق مراکز بهداشتی تست‌های اولیه غربالگری را انجام داده تا در صورت نیاز به این مرکز ارجاع داده شوند.

بهنیافرد ادامه داد: همچنین مشاوره‌های تخصصی از جمله مشاوره تغذیه، درمان‌های حمایتی، تسکینی، لنفوتراپی و روانپزشکی و… در مرکز تشخیص زودهنگام سرطان بیمارستان شهید صدوقی به بیماران ارائه می‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان گفت: خوشبختانه درباره سرطان‌هایی که در استان شایع است (سرطان روده بزرگ، پروستات، پستان، تیروئید، دهانه رحم و…) تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام وجود دارد که در مراحل اول امکان تشخیص سرطان و درمان به موقع آن را فراهم می‌آورد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان افزود: اگر سرطان در مراحل اول تشخیص داده شود و درمان‌های پیشرفته و به موقع جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی و.. صورت گیرد احتمال بقای عمر قابل قبول بیماران از ۷۵ درصد به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

بهنیافرد خاطر نشان کرد: تغذیه ناسالم و چاقی، کم‌تحرکی، مصرف کم سبزیجات، مصرف الکل و دخانیات، مواجهه با امواج رادیو اکتیو و آلاینده‌های محیط (آب، خاک و هوای آلوده) و استرس از عوامل خطر ابتلا به سرطان هستند.

وی ادامه داد: دو عامل دیگر از جمله افزایش سن و سوابق فامیلی مثبت (ژنتیک) هم از عومل مهم ابتلا به سرطان هستند که با توجه به اینکه اقدام موثری جهت کاهش نفوذ این دو عامل در بروز سرطان نمی‌توان انجام داد، تنها راه کاهش اثر این دو عامل در میزان مرگ و میر و ناتوانی‌های ناشی از بیماری سرطان انجام تست‌های غربالگری و اقدامات تشخیصی سرطان در مراحل اولیه می‌باشد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان به روند رو به رشد ابتلا به سرطان درایران و سایر کشور‌ها هم اشاره کرد و گفت: اگر چه میزان ابتلا به سرطان و سرعت رشد آن در استان یزد و کشورمان ایران بالاست و شیب تندی دارد ولی میزان ابتلا نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکا کمتر است.

وی اظهار داشت: در کشور‌های توسعه یافته، با وجود افزایش و رشد میزان ابتلا به سرطان، نسبت مرگ و میر سرطان در این کشور‌ها با آموزش عوامل خطر و علائم هشدار دهنده و همچنین انجام تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان رو به کاهش است و میزان موفقیت در درمان و میانگین بقای عمر بیماران افزایش داشته است.

بهنیافر افزود: سرطان پروستات در استان یزد از سرطان پوست پیشی گرفته‌است و مقام اول کشوری را دارد. سرطان پستان در بانوان هم در استان مقام اول و در کشور نیز رتبه‌های اول و گاهاً دوم را داراست.

وی خاطرنشان ساخت: کارشناسان مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در بیمارستان شهید صدوقی یزد از طریق ارائه خدمات مشاوره تلفنی در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شهروندان هستند. شماره‌های ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۵ و ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۶ برای نوبت دهی و مشاوره تلفنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است