Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، با هماهنگی گروه خیریه چلچله و سایت خبری کالا سودا، دورهمی بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان و نوجوانان مرکز بهزیستی، با هدف ایجاد فضایی برای آشنایی این قشر جامعه با فناوری گیم و بازی‌های رایانه‌ای با همکاری برخی از شرکت‌های سخت افزاری برگزار شد.

روز جمعه دهم اسفندماه جاری، فروشگاه «مانترا» نمایندگی برند هواوی در بازار چهارسوی تهران، میزبان کودکان بهزیستی با همکاری سایت «کالاسودا» و برندهای روز تکنولوژی گیم از جمله «گیگابایت»، «ام اس آی» و «کولر مستر» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد گیمینگ که با هدف آشنایی کودکان و نوجوان با فضای بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، نوجوانان ۸ تا ۱۷ ساله برخی مناطق بهزیستی استان تهران، چندین ساعت با ابزارهای بازی کامپیوتری و گیم آشنا شده و به رقابت و بازی پرداختند.

در این دورهمی که برای صرف اوقات فراغت کودکان بهزیستی با بازی‌های کامپیوتری برگزار شد، بازی‌های کامپیوتری فوتبال، مسابقات اتومبیلرانی و دفاع شخصی مطابق با سن و علاقه کودکان و نوجوانان در اختیار آنها قرار گرفت.

این اقدام و همکاری چندجانبه در جهت حمایت از کودکان توانمند بهزیستی با هدف ترغیب سازمان‌های حوزه فناوری اطلاعات به مسئولیت پذیری اجتماعی انجام شد.

مسئولیت اجتماعی را می‌توان نوعی از کارهای خیریه برای مشکلات و مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی و محیطی جوامع تعریف کرد.

به بیان دیگر مسئولیت اجتماعی مجموعه وظایف و تعهداتی است که یک فرد و یا یک سازمان باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد.

مسئولیت اجتماعی در پیوند با مسئولیت در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی است که هر فرد و یا سازمانی در آن حضور دارد و با توجه به این تعریف، این مسئولیت می‌تواند اقدام برای آموزش و ارائه خدمات به کودکان کمتر برخوردار را در اولویت رئوس مورد نظر خود قرار دهد.

بر این اساس، نخستین دورهمی گیمینگ کودکان کمتر برخوردار استان تهران با هدف انجام مسئولیت اجتماعی برگزار شد.

در این رویداد که با علاقه مندی کودکان و نوجوانان به بازی‌های کامپیوتری همراه بود، کودکان و نوجوانان با فضای بازی‌های کامپیوتری آشنا شده و نحوه مواجهه آنها با این بازی‌ها مثبت بود و همچنین استعداد برخی از این کودکان در یادگیری و انجام مسابقات گیم، مثال زدنی بود.

از آنجایی که بخش قابل توجهی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به موضوع گیم اختصاص دارد، صرف این اوقات به صورت مدیریت شده و هدفمند، می‌تواند از آسیب بازی‌های رایانه‌ای کاسته و این بازی‌ها را به بستر مناسب و مفیدی برای فراغت، تفریح و آموزش کودکان و نوجوانان تبدیل کند.

مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با ابزارهای فناوری اطلاعات، می‌تواند حتی با ارائه کمترین امکانات، فرصت مناسبی برای کودکان کمتر برخوردار ایجاد کرده و و شرایطی ایجاد کند تا کودکان و نوجوانان بهزیستی نیز مانند سایر کودکان جامعه با فضای تکنولوژی آشنا شده و به بازی، بحث و گفتگو و همکاری تیمی در این باره بپردازند و بخشی از اوقات فراغت خود را صرف آموزش بازی‌های رایانه‌ای متناسب با سن و نیازشان کنند.

افزایش دقت، تمرکز و روحیه همکاری از جمله مزایای انجام بازی‌های کامپیوتری است که باید به صورت مدیریت شده و هدفمند برای کودکان و نوجوانان تعریف شود.

از این رو این رویداد می‌تواند پلی ارتباط میان مؤسسات خیریه و سازمان بهزیستی و شرکت‌های فناوری اطلاعات داوطلب انجام مسئولیت اجتماعی برقرار کند که با توجه به در نظر گرفتن کرامت انسانی این کودکان و نوجوانان، امکانات مناسبی را در اختیار آنها قرار دهند.

در این راستا پیشنهاد می‌شود که شرکت‌های طراح و توسعه دهنده بازی‌های رایانه‌ای بومی و ایرانی نیز با هماهنگی با شرکت‌های فناوری اطلاعات و برندهای این عرصه، پلتفرم بازی‌های خود را در اختیار این کودکان قرار داده تا کودکان و نوجوانان بهزیستی نیز علاوه بر آشنایی با فرهنگ ایرانی اسلامی، بدون دغدغه، بتوانند از بازی‌های ایرانی بهره برده و از این فضا لذت ببرند.

کد خبر 4558572

منبع: مهر

کلیدواژه: بازی های رایانه ای سازمان بهزیستی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی

عضو هیئت علمی گروه مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با همکاری اساتید فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان، راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی تدوین شد و به صورت پایلوت درحال اجراست.

به گزارش ایسنا، دکتر علی رضا نوروزی، عضو هیئت علمی گروه مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به درخواست وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر به مرکز مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران مبنی بر ارائه راهکار مناسب در درمان کودکان و نوجوانان دارای اختلالات مصرف مواد افیونی گفت: بدین منظور با همکاری اساتید فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان، راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی تدوین شد و به صورت پایلوت درحال اجراست.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ وی موضوع طرح دوم را بازبینی راهنمای کاهش آسیب و درمان جایگزین اپیوئیدی کشور افغانستان عنوان کرد و افزود: از دفتر مقابله با جرم و مواد سازمان ملل کشور افغانستان در خواستی برای بازبینی راهنماها به مرکز مطالعه اعتیاد ارائه شد به این منظور کارگاه هایی برگزار و راهنماها مورد بازبینی و تایید وزارت بهداشت افغانستان قرار گرفت و اکنون در کشور افغانستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • واتس‌اپ سن استفاده را به 13 سال کاهش داد
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند