Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک گفت: الان زمینه ای فراهم شده است تا طراحان بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: برگزاری هر ساله جشنواره مد و لباس می‌خواهد ویترینی برای مقوله بزرگ فرهنگی، پوشش و لباس باشد چیزی که گردش ۵هزارمیلیارد تومانی دارد. این جشنواره همه تلاشش را انجام می‌دهد تا با معرفی بهترین طراحان، سکان رااز واردات چی ها گرفته و در اختیار برترین‌های ایرانی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره ای که میتواند فرصت‌های بسیاری را برای کارآفرینی ایجاد کند ولی در این مسیر نیازمند همراهی تولید کنندگان داخلی است .

درعین حال این پرسش پیش میاید که جشنواره مشهد تاچه اندازه توانسته در این گردش مالی ۵هزار میلیاردی اثر گذار بوده و تلاش کند تا محصولات جشنواره مدولباس نمودی بیرونی داشته باشد دراین خصوص قدس آنلاین  با سید مهدی لسان طوسی نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک گفت وگو کرده که درادامه میخوانید:

قدس آنلاین: برگزاری جشنواره مد و لباس در بازار چه برونداد عملی داشته است؟

لسان طوسی:پایه و اساس کار ما طراحی مد و لباس است که متاسفانه این فرهنگ هنوز در مملکت جا نیفتاده ، هرچند ناگفته نماند که این موضوع اندکی از سمت تهران در حال فرهنگ سازی است. در مشهد هم زمانی که افشین تحفه گر مدیریت جشنواره مدو لباس را دردست داشت ،شوک خیلی خوبی به تولید کنندگان وارد کرد و تولید کننده‌ها را از خواب غفلت بیدار کرد و آنها متوجه شدند که الان زمان کپی برداری نیست و خودشان باید خلاقیت به خرج بدهند و با این موضوع کنار بیایند و ذائقه استفاده از پوشاک ایرانی را تحریک کنند و مردم را به سمت استفاده از پوشاک و سلیقه ایرانی سوق بدهند .

 به نظر من این قضیه اثرات خیلی خوبی داشت که حتی تا این زمان هم  برجای مانده است .  من امیدوارم با وجود مدیران جدید آنهم با توجه به شرایطی که در بحث جلوگیری از واردات پوشاک و حمایت از تولید کنندگان داخلی و برند سازی در مشهد بوجود آمده است این روند به خوبی پیش برود و نمود بیرونی داشته باشد.

قدس آنلاین: کدام شرکتهای مطرح از مشهد در این جشنواره حضور داشته‌اند که مردم بتوانند حاصل این جشنواره را در تولیدات آن‌ها مشاهده کنند؟

لسان طوسی:در بحث برند سازی تلاش های زیادی داشته ایم که افرادی که خیلی خاص هستند و نام نشان خوبی هم دارند بیاوریم و نمایان کنیم مثلا در لباس مردانه پوشاک اطمینان و درمانتو پوشاک بلوط را آورده ایم ولی متاسفانه این افراد خیلی تمایلی به ظاهر شدند ندارند دلیلش هم این است که سازمان هایی مثل امور مالیاتی و تامین اجتماعی و...یکسری سازمانهایی که به تولید کنندگان آسیب می زنند خیلی زود سراغشان می روند و این است که ما در بحث برند سازی با مشکلات زیادی مواجه هستیم. که امیدوارم با حمایت دولت بتوانیم برندهای داخلی را جایگزین برندهای خارجی بکنیم.

قدس آنلاین: چرا جشنواره مد و لباس مطالبه مردم نیست؟ چرا مردم تا به حال احساس نکردند که از این جشنواره هیچ برون دادی در حوزه مد و لباس آنها رخ داده باشد؟

لسان طوسی:اتفاقا مردم مد را دوست دارند و خیلی دوست دارند از طرح های جدید استفاده کننده ولی  فرهنگ آن وجود نداشت ، چون تولید ما تحت الشعاع پوشاک خارجی بود . تولید کننده ما همواره دنبال کپی برداری بوده .به همین دلیل طراح های ما هیچوقت نمی توانستند خودشان را نشان بدهند ولی الان زمینه فراهم شده است تا طراحان بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

قدس آنلاین: آیا جشنواره مد و لباس از سوی شرکت های مطرح مد و لباس کشور مورد استقبال قرار گرفت، چرا نمی توان توقع داشت که شرکت ها از این جشنواره محصول برداشت بکنند و بعد به مردم عرضه بکنند؟

لسان طوسی: این قضیه وجود دارد ولی یک نفر را می خواهد که این قضیه را مدیریت کند ولی همین جزیره ای عمل کردن اتحادیه ها باعث شده است که در نهایت نتوانیم به نتیجه لازم برسیم.

قدس آنلاین: آیا کارگاه های آموزشی سودی دارد؟ یا به صرف برگزاری رایگان مردم سراغ این کارگاه ها می روند؟

لسان طوسی: قبلا حتی از برگزاری این کارگاه های رایگان هم استقبال نمی شد ولی الان این آمادگی در مردم وجود دارد و حتی در صورتی که نیاز به پرداخت شهریه به این کارگاه ها باشد مردم با رضایت این کار را انجام میدهند چون آثارش در بازار کاملا مشهود است.

قدس آنلاین: اتحادیه پوشاک از این رویداد استقبال می کند؟

لسان طوسی: هیات مدیره های اتحادیه های ما همه با چهل سال تجربه هنوز به صورت سنتی فکر می کنند و تقریبا موروثی اداره می شود ولی اگر اجازه بدهند افراد جوان دارای انگیزه و تحصیل کرده وارد اتحادیه بشوند قطعا شرایط تولید و عرضه  ما فرق خواهد کرد و بروز تر خواهد شد و طبیعتا نتیجه خیلی خوبی هم خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، این تابلوی حسن روح الامین که در فضای مجازی منتشر کرده است را ببینید.

سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق | عکس

کد خبر 846635 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم رهبر معظم انقلاب حمله ایران به اسرائیل نقاشی - نقاشان

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟