Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار امروز(دوشنبه 13 اسفند) نمایندگان در صحن علنی پارلمان قرار دارد.

وکلای‌ ملت در جریان بررسی طرح مذکور با 166 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در جلسه ماده 18 این طرح را مصوب کردند.

در ماده 18 طرح اصلاح برخی از مواد قانون انتخابات مجلس آمده است: یک ماده به شرح ذیل به عنوان ماده (32 مکرر2) به قانون الحاق و ماده (26) قانون حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده 32 مکرر 2- به منظور تجمیع نتایج آرای حوزه های انتخابیه موجود در استان، هیئتی به عنوان هیئت اجرائی حوزه انتخابیه اصلی در محل استانداری با ترکیب ذیل تشکیل می شود:

1- استاندار به عنوان رئیس هیئت 2- مدیر کل ثبت احوال استان 3- رئیس دادگستری استان

- یک نفر از معتمدان هر یک از هیئت‌های اجرائی حوزه های فرعی به انتخاب معتمدان همان هیأت.

تبصره 1- به منظور تعیین معتمدان هیأت اجرائی حوزه انتخابیه اصلی، معتمدان محلی عضو هیئت‌های اجرائی حوزه های انتخابیه فرعی در استان، حداکثر یک هفته قبل از روز رای‌گیری از میان خود یک نفر را برای عضویت در هیأت اجرائی حوزه انتخابیه اصلی انتخاب و به این هیئت معرفی می‌کنند. در صورتی که مجموع تعداد اعضای هیئت اجرانی حوزه انتخابیه اصلی زرج شود، یک نفر از معتمدان حوزه انتخابیه فرعی مرکز استان به معتمدان هیئت اجرائی استان اضافه می شود.

تبصره 2- جلسات این هیأت با اکثریت دوسوم اعضاء رسمیت می یابد.

تبصره 3- فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه های انتخابیه فرعی موظفند بلافاصله پس از خاتمه رأی گیری و شمارش آراء، نتایج حاصله را با هیئت‌های نظارت حوزه انتخابیه خود تطبیق داده و طی صورتجلسه‌ای به هیات اجرائی حوزه انتخابیه اصلی اعلام کنند.

تبصره 4- رئیس هیئت اجرائی استان مکلف است پس از تجمیع آراء، نتایج حاصله اولیه را با هیأت نظارت استان تطبیق داده و طی صورت جلسه ای به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال و سپس از طریق استانداری از رسانه های گروهی اعلام کند. تأیید صحت انتخابات و نتایج آراء برعهده شورای نگهبان می باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات رسانه شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات