Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی محلوجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آران و بیدگل دارای ۸۰۰ واحد صنعتی است که نزدیک به ۹۰ درصد آنها را صنایع تولید فرش و صنایع وابسته تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: تعداد صنایع مستقر در این شهرستان با هشت استان کشور برابری می‌کند و نکته اینجاست که ۱۰۰ درصد این صنایع از سوی بخش خصوصی راه اندازی و مدیریت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صادرات سالانه افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از شهرستان آران و بیدگل به مقصد سایر کشورها بیان داشت: این واحدهای تولیدی نزدیک به ۵۰ میلیون مترمربع در سال تولید فرش ماشینی دارند که بیشتر به کشورهای همسایه و اروپایی صادر می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل اضافه کرد: این شهرستان دومین تولید کننده فرش ماشینی در جهان است اما به دلیل وابستگی به خارج در بخش تأمین مواد اولیه و ماشین آلات با مشکلاتی روبرو شده که نیاز به حمایت جدی دولت دارد.

وی اضافه کرد: صنعت فولاد هم در شهرستان آران و بیدگل مستقر است که امسال افزون بر ۴۵ میلیون دلار صادرات داشته است و می‌توان از این فرصت برای استقرار صنایع پایین دستی فولاد بهره گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ فعالیت صنعتی پایین دستی فولاد را شناسایی شده است و به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و جذب سرمایه گذار در این بخش هستیم.

وی تک محصولی بودن صنعت در شهرستان آران و بیدگل را یک تهدید جدی برشمرد و تصریح کرد: استقرار صنایع پیشرفته و صنایع پایین دستی فولاد می‌تواند تهدید بخش صنعت را به فرصت تبدیل کند که در این زمینه گام‌های خوبی در حال برداشته شدن است.

کد خبر 4558848

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن فرش فرش دستبافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد

معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را به صادرکننده مواد شوینده تبدیل کرده و تراز تجاری صنعت شوینده کشور ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز -دوشنبه سوم اردیبهشت- در نشست با مدیران یکی از کارخانجات بسته‌بندی استان قزوین در شهرستان آبیک اظهار کرد: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را به صادرکننده مواد شوینده تبدیل کرده و تراز تجاری صنعت تولید مواد شوینده کشور ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شده؛ در حالی که تنها ۲۵ میلیون دلار واردات مواد اولیه داشتیم.

وی از برخورد با ۳۰ نشان و علامت تجاری تقلبی در حوزه تولیدات صنایع در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سال گذشته با ۳۰ نمونه تقلبی از یک نام تجاری برخورد شد که انجام این مساله بیانگر افزایش فعالیت متقلبان صنعتی دارد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با بانک مرکزی برای تأمین ارز تولیدکنندگان خبر داد و افزود: تصمیم گرفتیم که ارز تأمین شده برای صنایع را با نرخ سال قبل در اختیار کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی قرار دهیم.

برادران با بیان اینکه ۸۰ درصد بازار ارز در اختیار تولید کنندگان اصلی قرار دارد، ادامه داد: با وجود اختلالات ارزی در بازار تلاش شده تا رقابت در صنایع نساجی و صنایع عمومی همچنان به ثبات و مسیر خود ادامه دهند و عرصه را بر سوداگران ارز تنگ‌تر کنیم.

وی به سهم ۸۵ درصدی محصولات غیرفرهنگی در صنعت بسته‌بندی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های وزارت صمت همواره این بوده که با بسته بندی آسان و با قیمت مناسب بتواند محصول نهایی را با قیمت پایین به دست مشتریان برساند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های مطرح صنعت بسته‌بندی کشور در همین استان قزوین قرار دارد که توانسته از نظر طراحی و چاپ متناسب با نیاز بازار فعالیت درخشانی را از خود به‌جای بگذارد.

کد خبر 747040

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد