Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صمت از صادرات ۸ میلیاردی در حوزه معادن خبر داد و گفت: امروز ارزش معدنی ایران ۲۰ میلیارد دلار است و افزایش عوارض خام‌فروشی یکی از اقدامات برای توسعه صنایع معدنی است. ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرامه، رضا رحمانی ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی این شهرستان با اشاره به اینکه امروز هر 3 طرحی که در استان فارس عملیات اجرایی آنها آغاز شد در حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است، اظهار داشت: امسال و به ویژه سال‌های آینده دولت توسعه صنایع معدنی و معدن را جزء اولویت‌های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه معادن گفت: در کشور ایران همه منابع معدنی وجود دارد، تنها باید همت کنیم و این منابع را استخراج و بهره‌برداری کنیم و امروز یک نهضت و انقلاب معدنی در کشور شکل گرفته که اقدامات خوبی هم انجام شده است. 

وزیر صمت با اشاره به تدوین نقشه راه معدن در کشور افزود: یکی از  اقدامات خوبی که انجام شده، ایجاد و تدوین نقشه راه معدن است که در سال گذشته با همت کمیسیون صنایع، دانشگاهیان، تشکل‌ها و معدن‌کاران یک کار کارشناسی کامل انجام شد و برای نخستین بار نقشه راه معدن ابلاغ شده است. 

رحمانی از صادرات 8 میلیاردی در حوزه معادن خبر داد و بیان کرد: امروز ارزش معدنی ایران 20 میلیارد دلاری است که  ظرفیت کمی نیست و برای آینده کشور یکی از موتورهای محرک است.

مشهد| خام‌فروشی آفت اصلی حوزه مواد معدنی خراسان‌رضوی است‌زنجان|مجوز فعالیت برخی معدنکاران باید ابطال شودکشف بیش از 10 تُن سنگ معدن طلای غیرمجاز در ورزقان ‌

وی با بیان اینکه در حوزه معدن هر اقدامی و سرمایه‌گذاری مورد حمایت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های کوچک در امر معدن مورد حمایت قرار می‌گیرد و امسال جزء برنامه‌ها است و برای این امور باید ابتدا به امر بازاریابی و فروش توجه شود. 

 وزیر صمت با بیان اینکه سیاست در اجرای معادن اولویت با منطقه است، خاطرنشان کرد: جذب نیرو، تدارکات، گردش مالی، خدمات فنی و حمل و نقل باید به شکل یک زنجیره در همان منطقه شکل بگیرد تا هم شهرستان از محرومیت خارج شود و اگر این امر رخ دهد مهاجرت نیز معکوس می‌شود. 

رحمانی با اشاره به اینکه صنایع در همه جای کشور فعال شده و با وجود همه مشکلات رونق گرفته است، تصریح کرد: امروز فضا آماده شده و یکی از اقدامات منع خام فروشی است اگر امسال عوارض خام‌فروشی 5 درصد بوده است، سال بعد 8 درصد و سال بعد از آن بیشتر می‌شود همچنین معافیت از عوارض برای صادرات خام برداشته می‌شود. 

وزیر صمت با بیان اینکه اهداف بلند مدت برای ارتقای صنعت دیده شده است، گفت: یک پروژه بزرگ به نام تکمیل زنجیره فلزات اعم از فولاد، آلومینیوم و مس داریم که براساس برنامه جلو می‌رود و با این روند توسعه صنایع نسبت به پیش از انقلاب تقریبا 100 برابر شده است. 

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع پیش از این متوازن نبود و امروز به توازن رسیده است، افزود: در گذشته به دلیل عدم توازن مجبور به خام فروشی بودیم اما امروز هر چه جلوتر می‌رویم این روند توسعه کاملتر شده است و این موضوع منحصر به چند نفر معدود نیست بلکه به دلیل حرکت 80 میلیون ایرانی است. 

رحمانی با بیان اینکه نباید مردم را ناامید کرد و باید از تولید حمایت کنیم، گفت: تهاجم اقتصادی و تحریم به دنبال این است که تولید را تحت تاثیر قرار دهند و تعطیلی واحدهای تولیدی را دنبال کنند که مشابه جنگ نظامی است.  

وزیر صمت بیان کرد: از مسئولان استان می‌خواهم که پروژه‌های نیمه تمام 60 درصدی را در اولویت قرار دهند و از تولید حمایت کنند. 

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ­­روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) , محمد رضا موثقی افزود:­این سازمان از تابستان سال ۱۴۰۲ راهبری برنامه‌ها و اهداف پیش روی بخش معدن و صنایع معدنی را در قالب برنامه پایش‌های مستمر هفتگی، پیش برده است. طی این برنامه، نحوه اجرا و راه‌های برطرف سازی گلوگاه‌های توسعه این حوزه بررسی و ارایه شدند.

وی گفت: در زنجیره فولاد انجام نخستین قوس الکتریکی فولاد شادگان و شروع فعالیت تولید شمش فولاد در سفید دشت با تکنولوژی ایرانی رقم خورد.

همچنین تست قوس الکتریکی طرح‌های فولاد میانه و فولاد قائنات به ثبت رسید و این پروژه‌ها در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد. ­

موثقی نیا ادامه داد: در زنجیره فولاد طرح‌های فولادسازی نی ریز و آهن اسفنجی ۲ بافت نیز، در آستانه راه اندازی قرار دارند. باید یادآور شد این سازمان فاز نخست کارخانه تولید کنسانتره روی در مهدی آباد -به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه فراوری روی خاورمیانه به ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن- را در دست راه اندازی دارد.

وی افزود: در حوزه فولاد، پیشتر کارخانه احیای مستقیم زمزم ۳؛ بزرگ‌ترین مگامدول تولید آهن اسفنجی در ایران با ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تن راه اندازی شده است. از سوی دیگر اسکله شماره سه منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با سرمایه ۲۵ میلیون یورویی افتتاح شد. "پارسیان"، بندر تخصصی معدن و صنایع معدنی برای ورود مواد خام و صدور کالای ساخته شده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید