Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خرگزاری برنا، در ابتدای نشست، عسکری درباره رویکردهای وزارت علوم در این دوره از جشنواره بیان کرد: مجموعه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم پیگیر برگزاری این جشنواره به نحو احسن است چون این جشنواره توانسته دین خودش را به تئاتر کشور ادا کند و هنرمندان بسیاری را به بخش حرفه‌ای تئاتر کشور ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به آینده نگاه داریم و امسال هم نسبت به ۲۱ دوره گذشته خوانش داشته‌ایم و نقاط ضعف و قوت جشنواره را بررسی کرده‌ایم تا بتوانیم این دوره را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وی افزود: ایده «دانشگاه اجتماعی» یا «دانشگاه مؤثر» ایده اصلی ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی است که بار عمده تحقق این ایده بر عهده دانشجویان است که سهم عمده‌ای از آن را دانشجویان تئاتر بر عهده دارند، از این رو از تئاتر دانشگاهی حمایت خواهیم کرد و امیدوارم امسال شاهد برگزاری جشنواره‌ای با کیفیت و جذاب باشیم.

در ادامه امین مختاری دبیر این جشنواره عنوان کرد: امسال تلاش ما این بود که از تئاتر تمرکززدایی کنیم به همین دلیل بخش مناطق را تقویت کرده و کارگاه‌های آموزشی بین المللی را در شهرستان‌ها برگزار کردیم و ۲ استاد از فرانسه و ترکیه در مناطق، کارگاه‌های آموزشی برگزار کردند.

وی افزود: امسال ۱۲ اثر در بخش مناطق حضور دارند در حالی که پارسال ۹ اثر در این بخش حضور داشت. تلاش ما این بود که در این دوره با کانون‌های مختلف تئاتری دیالوگ برقرار کنیم و طی فراخوانی نیازهای آنها را جویا شویم. همچنین امسال برای ستاد اجرایی جشنواره نیز فراخوان دادیم و حدود ۴۰۰ نفر درخواست دادند که بخش بزرگ ستاد اجرایی از بین این متقاضیان که از دانشجویان سراسر کشور بودند، برگزیده شدند.

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی متذکر شد: مساله آسیب شناسی جشنواره نیز انری مهم بود که در همین راستا در کنار برگزاری نشست‌های مختلف از همان ابتدا هر کس می‌خواست در جشنواره شرکت کند از او می‌خواستیم که در آخر فرمش پیشنهادات و انتقادات و تجربیاتش از حضور در دوره‌های قبلی جشنواره را نیز در اختیارمان قرار دهد که در نهایت با جمع بندی نظرات توانستیم به جمع بندی مناسبی برسیم.

مختاری درباره بخش بین الملل جشنواره بیان کرد: در این دوره بخش جدیدی به نام «تئاتر دورنما» را در بخش بین الملل برنامه ریزی کردیم که بخشی رقابتی است که در آن تعاملی بین دانشجویان ایرانی و خارجی شکل می‌گیرد و دانشجویان ایرانی و خارجی می‌توانند با ثبت نام در این بخش به یک تولید مشترک برسند.

مجتبی جَدی نیز درباره بخش مناطق جشنواره که در کرمان برگزار می‌شود، گفت: در این دوره ۱۳ اثر توسط هیأت انتخاب پذیرفته شد که البته یکی از آثار به دلیل منع قانونی که برای حضور در جشنواره داشت حذف و در نهایت ۱۲ اثر در بخش مناطق حضور دارند.

وی افزود: همچنین یک کارگاه هفت روزه در کاشان برگزار شد و یک کارگاه پانتومیم نیز در کرمان خواهیم داشت. همچنین در این دوره فیلم تئاترهای برگزیده ادوار مختلف قرار است با حضور یک منتقد در دانشگاه‌های شهرهای مختلف به نمایش گذاشته شود.

جدی درباره تأمین بودجه جشنواره بیان کرد: تمام تلاش ما این است که بودجه جشنواره را تأمین کنیم اما دوستان دبیرخانه باید در هزینه‌ها صرفه جویی کنند و همچنین باید از ظرفیت نهادهای مختلف فرهنگی در زمینه مالی و معنوی نیز بهره ببریم.

وی درباره تأمین هزینه‌های بخش بین الملل متذکر شد: به دلیل مشکلات مالی که امسال با آن روبرو بودیم با سفارتخانه‌ها و دانشگاه‌هایی که قرار است گروه‌ها را به جشنواره بفرستند، مذاکره کردیم و در همین راستا آنها قرار است هزینه گروه‌ها را تقبل کنند و ما هزینه بلیت و هدایا را برعهده نخواهیم داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر تئاتر شهر دین فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصفهان صاحب برندهای مختلف در صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و داشته‌های تاریخی است، زیبنده است، اصفهان که شهر دوست‌دار کودک و نوجوان است این فرصت را فراهم کند تا کودکان آثار خود را ارسال کنند و دنیا را بارنگ و نقاشی زیباتر کنند، عالم کودکان زیبا و دلچسب است و این عالم زیبا دنیای همه را شادتر و زیباتر می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس در شهرداری اصفهان رویداد مهمی به نام جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان (پوپک) طراحی و در نظر گرفته شد، که امسال سومین دوره این جشنواره برگزار شد و قرار است اختتامیه آن ۹ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر اصفهان برگزار شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: محور دوره سوم این مسابقه زیبایی‌های شهر من است، اینکه کودکان با فهم و درک خودشان چگونه شهر را تحلیل می‌کنند و زیبایی‌های شهرشان را به تصویر بکشند یکی از مواردی است که در ایجاد تعلق شهری و هویت شهری برای ما مؤثر است و تلاش شد تا در دوره سوم این ظرفیت فراهم شد.

وی گفت: در این دوره از جشنواره نه هزار و ۹۳۳ نفر شرکت کردند که نزدیک به هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا برای این جشنواره ارسال‌شده است که هشت هزار و ۱۲۱ اثر از ۲۹۴ شهر داخلی به جشنواره آثار خودشان را فرستادند که آمار قابل‌توجهی به شمار می‌آید.

حیدری گفت: از ۲۸ کشوری که آثار خودشان را فرستادند ۵ کشور بالاترین ارسال آثار را به خود اختصاص دادند که بر این اساس کشورهای بلاروس با ۳۲۷ اثر، روسیه ۲۴۴ اثر، ارمنستان ۲۱۸ اثر، کویت ۱۲۹ اثر و ترکمنستان ۹۱ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که البته کشورهای چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزه‌گوین و تعدادی دیگر در این جشنواره حضور فعال داشتند.

وی اظهار کرد: در این دور از جشنواره تلاش شد که ظرفیت‌های داخل کشورمان را در دوره سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی اصفهان هم فعال کنیم. همچنین امسال رایزنی‌های خوبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت کانون در سطح سایر کشورها و حضور در رویدادهای نقاشی نوجوانان و کودکان بتوانیم استفاده کنیم.

کد خبر 6086117

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود
  • سال جاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در مسابقه ملی نانو
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • ۱۰۲ طرح فناورانه به مرحله داوری جشنواره شیخ بهایی راه یافتند