Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@20:06:02 GMT

4 هزار قمی باسواد شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۸۷۴۶

4 هزار قمی باسواد شدند

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا درآخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم درسالجاری اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در بروز آسیب های اجتماعی اعم از اعتیاد و طلاق بیسوادی است، و با باسواد شدن افراد یک گام به سوی ریشه کن کردن آسیب ها پیش رفته ایم.

وی با بیان اینکه زنان رکن رکین خانواده و اجتماع و خط مقدم مبارزه با آسیبهای اجتماعی به شمار می آیند، بیان داشت: 85 درصد از افراد باسواد شده در سال جاری بانوان می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی نیا همچنین با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی سواد رایانه و دیجیتال برای سواد آموران مقطع انتقال و پایه های چهارم، پنجم و ششم گفت: امسال نیز برای دومین سال پیاپی این دوره برگزار و 100 تن از سواد آموزان یاد شده کار با رایانه و همچنین دستگاه های خودپرداز بانکی را در راستای تحقق دولت الکترونیک فرا گرفتند.

وی همچنین مهارت آموزی و آموزش حرفه های مختلف را از جمله برنامه های سواد آموزی عنوان کرد، و افزود: پنج محل یادگیری مهارت های فنی، طی سال 97 توسط حوزه معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم راه اندازی شد.

قاسمی نیا، همچنین با تبیین انتظارات سواد آموزی قم برای سال 98 خاطر نشان کرد: برگزاری به موقع و هر سه ماه یک بار جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی بخش به ریاست بخشداران بخشهای پنج گانه و همچنین شورای شهرستان به ریاست فرماندار از مطالبات ما در سال آینده است.

وی تصریح کرد: شناسایی بیسوادان برای حضور در دوره سوادآموزی و کلاس های اول، دوم و سوم و همچنین کم سوادان جهت ادامه سواد آموزی از طریق دوره انتقال نیز از جمله موارد مهم و ضروری برای اهتمام و توجه بیش از پیش مسئولان در سال جدید و پیش رو می باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرستان خانواده زنان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای کاهش آسیبهای فضای مجازی و آشناسازی نوجوانان و جوانان نسبت به این آسیبها، دوره های سواد رسانه و طرح «منیر» توسط این اداره کل با همکاری آموزش و پرورش در شهرستانهای مختلف در دست اجرا است.

 

حجت الاسلام صاحبقرانی امروز در خواف افزود: در کنار این مساله در قالب مرکز رسانه ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها از ظرفیتهای بومی برای آشنایی نوجوانان و جوانان و دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آسیبهای فضای مجازی بهره گرفته می شود و سطح آگاهی های عمومی افزایش می یابد.

 

 وی ادامه داد: محتواسازی برای فعالان فضای مجازی در عرصه مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمنان و آسیبهای این بخش از دیگر رویکردهای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • با «مثبت آموزش» در شبکه آموزش به روز باشید
  • برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه به میزبانی صومعه سرا
  • اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»