Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@03:39:46 GMT

سالانه 25 هزار نفر دچار آسیب نخاعی می شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۹۳۴۳

سالانه 25 هزار نفر دچار آسیب نخاعی می شوند

دبیر کل جمعیت هلال احمر از برنامه ویژه این سازمان برای کمک به مصدومان نخاعی حوادث راهنمایی و رانندگی خبر داد. محمود رضا پیروی امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با محوریت پویش ملی 60:30 (توجه به بروز 60 درصد از تصادفات منجر به فوت در فاصله 30 کیلومتری شهرهای مقصد) اظهار داشت: ضایعه نخاعی متاسفانه در هیچ جای دنیا درمان پذیر نیست و در رابطه با بیماران تروما و ضربه مغزی هم به این شکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه مشاهده می شود که برخی افراد موثر در جامعه این تصور را دارند که نیروهای امدادرسان هلال احمر و اورژانس می توانند در هنگام حضور و امدادرسانی به مصدومان حوادث رانندگی و ترافیکی برای مصدومین ضایعه نخاعی معجزه کنند. مشاور عالی در امور اجرایی جمعیت هلال احمر توضیح داد: ما باید برای کاهش تعداد مصدومان حوادث و سوانح رانندگی و ترافیکی در دو مورد فرهنگ سازی و آگاه‌ سازی کنیم که نخست آگاه سازی مردم نسبت به آن چیزی است که پیش رو دارند و دوم آگاه‌سازی مسؤلین و اجرای قانون است. پیروی اضافه کرد: سالیانه ۲۵ هزار نفر در کشور دچار ضایعه نخاعی می‌شوند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل سوانح ترافیکی دچار ضایعات نخاعی شده‌اند. دبیرکل جمعیت هلال احمر یادآور شد: متاسفانه تعداد فوتی‌های حوادث جاده‌ای طی ۲ سال گذشته افزایش داشته است که ما باید در این راستا برنامه ریزی بهتری انجام دهیم. وی افزود: ما باید قوانین را رعایت کنیم و وسایل نقلیه کمکی نمی‌کنند؛ مرحوم نوربخش با ایمن‌ترین ماشین تصادف کرد و به رحمت ایزدی پیوست. پویش ملی 60:30 با هدف تببین راهکارها و بررسی دلایل بروز و مهمترین مشکلات مربوط به سوانح جاده ای با تمرکز بر فاصله 30 کیلومتری شهرها تشکیل شده است تا با اطلاع رسانی و تغییر رفتار شاهد کاهش حوادث جاده ای در این نقاط باشیم.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار لرستان پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت:با تلاش تیم غواصی و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان پیکر جوان غرق شده خرم‌آبادی پس از ۱۳ روز در رودخانه سزار محل ایستگاه قطار ۵۰۱ راه آهن از آب گرفته شد.

محمد قدمی افزود:روز ۲۱ فروردین ماه امسال جوانی ۱۷ ساله به قصد شنا وارد رودخانه سزار در آبشار بیشه می‌شود که پس از شیرجه زدن و برخورد با سنگ کف رودخانه اسیر جریان آب شده و غرق می‌شود.

منبع: صدا وسیما

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • تصادف در محور لردگان جان یک نفر را گرفت
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار لرستان پیدا شد