Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:09:28 GMT

پوشش ۱۲۰ هزار نفری اتباع خارجی در بیمه سلامت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۹۳۸۴

پوشش ۱۲۰ هزار نفری اتباع خارجی در بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر داوود حاجی قاسمعلی در نشست مشترک مسئولان بیمه سلامت با مایکل تیده مشاور سازمان جهانی بهداشت افزود: سازمان بیمه سلامت حدود ۴۰ میلیون بیمه شده را در ۵ صندوق بیمه‌ای تحت پوشش قرار داده است که حدود ۸۵ درصد از بیمه‌شدگان سازمان هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نکرده و به صورت رایگان تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ‏بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: وضعیت ارائه خدمت در سازمان بیمه سلامت از طریق عقد قرارداد با بخش‌های دولتی و خصوصی است.

حاج قاسمعلی عدم مشارکت در پرداخت حق بیمه یکی از مشکلات بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: در قانون به سازمان تکلیف شده است که بر اساس سایت هدفمندی یارانه‌ها آزمون وسع برای بیمه شدگان رایگان فراهم کند. اقداماتی در این خصوص انجام شده و آئین‌نامه‌ای در دستور کار دولت است تا دهک‌های بالا در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه حدود ۱۰ درصد همپوشانی بیمه‌ای وجود دارد، افزود: تکلیف قانونی بر عهده سازمان بیمه است که برای ۱۰ درصد همپوشانی بیمه‌ای سازوکاری بیندیشد که در این خصوص شیوه‌نامه‌ای بین ۴ سازمان بیمه‌گر نوشته شد که بر اساس آن با مبادله بانک‌های اطلاعاتی در صورتی که بیمه شده دارای دو دفترچه باشد، شناسایی و رفع شود.

دکتر حاجی قاسمعلی ادامه داد: با اقدامات و کنترل‌های صورت گرفته از جمله سامانه استحقاق سنجی، سامانه دارو و در زمان صدور و تمدید دفترچه تاکنون ۹۰ درصد همپوشانی‌ها شناسایی و بیش از ۲ میلیون از آنها به طور کامل رفع شده است.

مدیرکل ‏بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران به پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ با توجه به درخواست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با وجود منابع محدود بخشی از پناهندگان مقیم در کشور در قالب قرارداد سه جانبه‌ای بیان سازمان بیمه سلامت، کمیساریای عالی پناهندگان و وزارت کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت حدود ۱۲۰ هزار نفر از این افراد را از طریق قرارداد با کمیساریای عالی پناهندگان تحت پوشش قرار داده که از این تعداد هزار نفر بیمار خاص هستند.

مدیرکل ‏بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران در پایان بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه در کشور تاکید کرد و افزود: بسیاری از افراد تا بیمار نشوند، به سراغ دفترچه بیمه نمی‌آیند این در حالی است که در صورت تشخیص به هنگام بیماری هم هزینه فرد کاهش می‌یابد و هم سازمان‌های بیمه‌گر با مشکل کمتری در تأمین منابع مواجه خواهند شد.

کد خبر 4559005 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت بیمه اتباع بیگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت، باعث شده روند خدمت به بیماران در سطح داروخانه‌های کشور دچار مشکل شود و همین موضوع، موجبات نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

داروخانه سیزده آبان، یکی از داروخانه‌های شلوغ و پُر مراجعه در پایتخت است.

مدیر داروخانه سیزده آبان گفت: بخشی از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در روزهای اخیر مشکلات زیادی داشته که موجب ازدحام در داروخانه سیزده آبان به عنوان داروخانه مرجع تهران شده است. پیگیری ما از سازمان بیمه سلامت نشان داد تیم متخصصان فناوری اطلاعات در حال به روز رسانی اجتناب ناپذیر سامانه نسخه الکترونیک هستند که موجب کُندی این سامانه شده است.

فاطمه حاجی علی عسگری، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: علت اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت، به روز رسانی و ارتقای این سامانه است و تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل برطرف خواهد شد و تا آن زمان روند نسخه‌نویسی کاغذی را جایگزین کرده‌ایم.

وی افزود: این سامانه تا قبل از دی ۹۸ ماهانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نسخه الکترونیک را ثبت و به پایگاه داده منتقل می‌کرده است که با اجرایی شدن فرآیند توسعه ارائه سرویس، به ماهانه حدود ۱۲ میلیون نسخه افزایش یافته است. همچنین رشد حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابری ورودی این سامانه در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه‌ای، ضرورت تقویت در زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ایجاب کرده است.

حاجی علی عسگری ادامه داد: از این رو در روزهای اخیر و پس از بررسی‌های متعدد صورت گرفته توسط تیم‌های فنی، تصمیم به جابجایی بستر سامانه و ارتقا و بروز رسانی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی گرفته شده است.

این در حالی است که پس از گذشت چند روز از توضیحات مدیران سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص رفع اختلال سامانه، اما این مشکل هنوز پابرجاست.

محمد اسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سامانه نسخه الکترونیک به هیچ عنوان قطع نیست بلکه دارای نوسان و کُندی است که علت آن تغییر اطلاعات از زیرساخت اولیه این سامانه به زیرساخت جدید است.

وی افزود: در لحظات کند و نوسان سامانه، در هر ۱۰ ثانیه ۲ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شود، اما پیش از این تغییر زیرساخت در هر ۱۰ ثانیه ۵ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شد؛ این مهاجرت اطلاعات به زیرساخت جدید، امری ضروری بود که از اواخر بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر