Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور از وعده وزیر رفاه برای پرداخت ما به التفاوت یارانه معوق مراکر توانبخشی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران قرار بود که از ابتدای امسال یارانه مراکز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یابد. ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید سعدآبادی مدیرعامل انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی مراکز توانبخشی به دلیل شرایط اقتصادی و عدم تامین اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مابهالتفاوت افزایش یارانه مراکز از ابتدای امسال، نمایندگان مراکز توانبخشی از 31 استان کشور در محل سازمان برنامه و بودجه حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: درخواست نمایندگان مراکز توانبخشی اعم از معلولان و سالمندان از مسئولان مربرطه پرداخت مابهالتفاوت افزایش یارانه مراکز در سال جاری نسبت به سال گذشته است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران قرار بود یارانه مراکز نگهداری از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یابد که این رقم هنوز به حساب مراکز واریز نشده است.

مدیرعامل انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور ادامه داد: هماکنون 2300 مرکز توانبخشی در سطح کشور فعالیت دارند که با توجه به افزایش هزینه‌ها، شرایط آنها بحرانی است و امکان تعطیلی تعدادی از آنها در سال آتی وجود دارد و لذا از آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم طبق مصوبه هیئت وزیران نسبت به افزایش 20 درصدی یارانه مراکز عمل کند.

سعدآبادی افزود:  یارانه مراکز نگهداری شبانهروزی در سال گذشته 640 هزار تومان بوده که با احتساب افزایش 20 درصد این رقم باید به 770 هزار تومان افزایش یابد علاوه بر اینکه یارانه مراکز روزانه نیز در سال 96 ، 435 هزار تومان بوده که با احتساب افزایش 20 درصدی یارانه باید در سال جاری به 530 هزار تومان برسد که علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته این اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه کرد: با احتساب افزایش 20 درصدی یارانه مراکز در سال جاری، مبلغ 120 میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه به مراکز بدهکار است و ادامه این شرایط یعنی تعطیلی مراکز نگهداری در سال 97 ، که امیدواریم مسئولان مربوطه شرایط را درک کنند.

مدیر عامل انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور ادامه داد: البته دقایقی پیش آقای شریعمتداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بین نمایندگان مراکز توانبخشی حاضر شد و علاوه بر گپ‌و گفتگو با برخی از نمایندگان، قول داده مشکل پیش آمده را برطرف کند.

سعدآبادی ادامه داد: آقای وزیر معتقد بودند که باید در اسرع وقت مشکل مالی مراکز برطرف شود تا آنها نیز با اطمینان خاطر بتوانند به خدمت رسانی خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

 

R1491/P/S2,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر مسعود مهدوی نیا بیان کرد: یکی از دلایل کمبود شیر خشک در استان، پرداخت نکردن مطالبات داروخانه‌ها بابت یارانه سهم ارز شیر خشک است.

وی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک در ماه به عنوان نیاز خوزستان برآورد شده افزود:، اما به دلیل افزایش نرخ شیر خشک و پرداخت نشدن سهم یارانه ارزی که باید توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب داروخانه‌ها واریز شود این موضوع محقق نشده است.

مهدوی نیا ادامه داد: عملا داروخانه‌ها به دلیل عقب افتادن سهم دارویی طرح دارویار و عدم پرداخت سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به مدت چهار ماه، نقدینگی داروخانه‌ها به حداقل رسیده و توان مالی لازم جهت تامین شیر خشک را ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توزیع دوباره شیر خشک در داروخانه‌های استان را از امروز چهارشنبه اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفته است
  • پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفت
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟