Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سعید سعدآبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی مراکز توانبخشی به دلیل شرایط اقتصادی و عدم تامین اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مابهالتفاوت افزایش یارانه مراکز از ابتدای امسال، نمایندگان مراکز توانبخشی از 31 استان کشور در محل سازمان برنامه و بودجه حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس وی تصریح کرد: درخواست نمایندگان مراکز توانبخشی اعم از معلولان و سالمندان از مسئولان مربرطه پرداخت مابهالتفاوت افزایش یارانه مراکز در سال جاری نسبت به سال گذشته است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران قرار بود یارانه مراکز نگهداری از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یابد که این رقم هنوز به حساب مراکز واریز نشده است.

مدیرعامل انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور ادامه داد: هماکنون 2300 مرکز توانبخشی در سطح کشور فعالیت دارند که با توجه به افزایش هزینه‌ها، شرایط آنها بحرانی است و امکان تعطیلی تعدادی از آنها در سال آتی وجود دارد و لذا از آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم طبق مصوبه هیئت وزیران نسبت به افزایش 20 درصدی یارانه مراکز عمل کند.

سعدآبادی افزود:  یارانه مراکز نگهداری شبانهروزی در سال گذشته 640 هزار تومان بوده که با احتساب افزایش 20 درصد این رقم باید به 770 هزار تومان افزایش یابد علاوه بر اینکه یارانه مراکز روزانه نیز در سال 96 ، 435 هزار تومان بوده که با احتساب افزایش 20 درصدی یارانه باید در سال جاری به 530 هزار تومان برسد که علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته این اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه کرد: با احتساب افزایش 20 درصدی یارانه مراکز در سال جاری، مبلغ 120 میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه به مراکز بدهکار است و ادامه این شرایط یعنی تعطیلی مراکز نگهداری در سال 97 ، که امیدواریم مسئولان مربوطه شرایط را درک کنند.

مدیر عامل انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور ادامه داد: البته دقایقی پیش شریعمتداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بین نمایندگان مراکز توانبخشی حاضر شد و علاوه بر گپ‌و گفت با برخی از نمایندگان، قول داده مشکل پیش آمده را برطرف کند.

سعدآبادی ادامه داد: آقای وزیر معتقد بود که باید در اسرع وقت مشکل مالی مراکز برطرف شود تا آنها نیز با اطمینان خاطر بتوانند به خدمت رسانی خود ادامه دهند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر رفاه مرکز توانبخشی معلولان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین ماه ۱۴۰۲ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است. 

 در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

 بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

tags # یارانه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر