Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-24@22:32:33 GMT

5 گام برای کاهش درد سینوس ها

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۲۱۳۳

سرماخوردگی، نفس کشیدن را سخت می کند. وقتی سینوس ها در اثر سرما خوردگی مسدود می شوند، درد زیادی مخصوصاً در اطراف پیشانی، چشم ها، گونه و بینی احساس خواهید کرد. وقتی به صورتتان دست بزنید و یا سرتان را رو به پایین نگه دارید، درد بدتر می شود.به گزارش بلاغ،سینوس ها در قسمت پیشانی، گونه ها و دو طرف بینی قرار دارند (مطابق تصویر روبرو).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا بیماری آنها باعث بروز درد در این قسمت های صورت می شود.

درد سینوس ها در اثر سرماخوردگی نیازی به درمان پزشکی ندارد. این درد همراه با سایر علائم سرماخوردگی به تدریج برطرف می شود. البته گاهی اوقات باکتری های موجود در سینوس های گرفته، منجر به بروز عفونتی به نام سینوزیت می شود.

سینوزیت ناشی از عفونت باکتریایی باعث بروز درد برای مدت طولانی تری نسبت به سرماخوردگی معمولی می شود.

برای کاهش درد سینوس ها در این حالت، پزشک داروهای آنتی بیوتیک و سایر داروها را برای شما تجویز خواهد کرد.

 

درد سینوس ها را چه در اثر سرماخوردگی باشد و چه در اثر عفونت باکتریایی، می توان با کارهایی از بین برد و یا کاهش داد:

۱- از اسپری سالین (آب نمک) بینی استفاده کنید.

آب نمک، ورم سینوس ها را کم می کند و خلط های جمع شده در بینی را از بین می برد. شما می توانید تا ۶ بار در روز از این اسپری استفاده کنید. شما خودتان هم می توانید در خانه این آب نمک را درست کنید. دستور تهیه آن را از پزشک یا داروساز بپرسید.

۲- از دستگاه بخور استفاده کنید.

گرفتگی سینوس ها در هوای مرطوب بهتر می شود. استفاده از دستگاه بخور در اتاق به خصوص موقع خواب شب، سینوس ها را باز می کند و درد و فشار آن ها را کم می نماید.

شما می توانید بعد از گرفتن دوش آب گرم، مدتی در حمام بخار گرفته، بنشینید (البته مراقب باشید نفس تان نگیرد) و یا با انداختن حوله ای روی سرتان، روی بخار یک ظرف آب داغ بخور دهید (البته ظرف را از روی حرارت شعله بردارید).

۳- از کمپرس گرم استفاده کنید.

درد و ورم سینوس ها را با گذاشتن یک حوله گرم و مرطوب روی پیشانی، چشم ها و گونه ها کم کنید.

۴- از اسپری بینی ضد احتقان استفاده کنید.

این اسپری، احتقان و گرفتگی سینوس ها را سریعا از بین می برد و باعث بهبودی آن ها می شود، خصوصا اگر زود در سرماخوردگی استفاده شود.

این نوع اسپری را بیشتر از ۳ روز استفاده نکنید، زیرا اگر برای مدت طولانی استفاده شود، گرفتگی و درد سینوس ها را بدتر می کند، نه بهتر.

۵- از داروهای مسکن استفاده کنید.

داروهای مسکن مثل بروفن، استامینوفن و یا ناپروکسن، درد سینوس ها را آرام می کند.

اما به کودکان و نوجوانان هرگز برای کاهش درد، داروی آسپیرین ندهید، زیرا برای این گروه سنی خطرناک است.

اگر در اثر سرماخوردگی، دچار درد سینوس ها شدید و بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز بهتر نشدید، به پزشک مراجعه کنید.

شاید نیاز به آنتی بیوتیک و یا درمان دیگری داشته باشید.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه، روز چهارشنبه با کاهش قیمت دلار و افت اونس جهانی طلا همراه شد. در پنجمین روز معاملاتی هفته، سکه‌ امامی و نیم‌سکه به کانال پایین‌تر برگشتند.

قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه متاثر از کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. در روزهای اخیر کاهش قابل توجه اونس‌ جهانی طلا با افت قیمت دلار تراز شد و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

تحلیلگران بازارهای مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرزهای حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت اخبار سیاسی حاکی از آرامش بود و توانست به روند کاهشی بازارهای مالی به‌ویژه طلا و سکه منجر شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۲۱ دلاری در حال معامله است.

سکه امامی نیم میلیون تومان ریخت

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با کاهش ۵۰۹ هزار تومانی با رقم ۴۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم‌‌سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌‌سکه افت ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد. قیمت سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روند متوازن نداشت

قیمت طلا روز چهارشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۹‍‍‍۱ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

منبع:‌تجارت نیوز

tags # قیمت سکه و طلا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کاهش دمای هوا در استان
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • ۵ روش برای تسکین علائم آلرژی فصلی