Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@08:23:28 GMT

چرایی تغییر زمان عملیات والفجر 9

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۲۴۸۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حدود تابستان ۱۳۶۴ منطقه عمومی چوارتا موردتوجه فرماندهان قرار گرفت و پس از انجام گفتگو و بررسی‌ها درباره آن، مقرر شد، در شهریور ۱۳۶۴ در آن منطقه عملیات انجام شود. اما کمبود توان و گستردگی زمین منطقه و پیوستگی ارتفاعات مهم به یکدیگر مانع از انجام عملیات در شهریورماه شد. پس از پشت سر گذاردن این مقطع بار دیگر در تصمیمی نه‌چندان قطعی، مقرر شد این عملیات در بهار ۱۳۶۵ انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با گذشت زمان، دیدگاه‌ها تغییر کرد و در پی اطلاعات و اخباری که قرارگاه نجف ۳ به فرماندهی برادر شهید غلامرضا صالحی، به فرمانده سپاه ارائه داد، وی مصمم شد که در فصل زمستان عملیات والفجر ۹ انجام شود. وی عنوان کرد: «در غرب، دو سال از زمان عقب هستیم و باید آن را جبران کنیم.»

 

ازاین‌رو، مقدمات عملیات بهار باید در زمستان فراهم می‌شد؛ زیرا با توجه به کمبود و ضعف توان و سازمان رزم خودی، عملیات در زمستان به توان کمتری نیاز داشت؛ و از طرف دیگر، دشمن به‌طورجدی در جنوب درگیر بود. درهرصورت، مسئله کمبود توان خودی همچنان مطرح بود.

 

سرانجام فرمانده سپاه تصمیم قطعی خود را مبنی بر انجام عملیات زمستانی در شمال سلیمانیه اعلام کرد. اما گزارش فرمانده قرارگاه نجف در مورد میزان پیشرفت کار، حاکی از آن بود که به دلیل وجود مشکلات جوی کار خیلی کم پیش می‌رود. ازاین‌رو، علی‌رغم آنکه در نظر بود عملیات‌های والفجر ۸ و والفجر ۹ هم‌زمان انجام شوند، ولی پیش‌بینی می‌شد که این دو عملیات بافاصله ۱۰ روز از یکدیگر، انجام بگیرند. و بالاخره، بافاصله ۱۴ روز پس از والفجر ۸، عملیات والفجر ۹ آغاز شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کشف کالاهای غیربهداشتی تا چوب تاغ در عملیات‌ پلیسی سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با پدیده احتکار و قاچاق کالا و بهره‌گیری از منابع اطلاعاتی و همچنین اقدام‌های لازم، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از وجود مقادیر زیادی کالای خوراکی و بهداشتی به ارزش ۲۳ میلیارد ریال که در انباری واقع در شهرک صنعتی سمنان احتکار شده بود، آگاه شدند.

سردار جلیل موقوفه‌ئی با بیان اینکه ماموران با اشراف اطلاعاتی محل انبار را شناسایی و از درستی موضوع اطمینان حاصل کردند، افزود: پس از هماهنگی قضایی، همراه با نمایندگان اداره صمت و تعزیرات حکومتی به انبار مورد نظر اعزام و بازرسی‌های لازم انجام شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان ادامه داد: در بازرسی دقیق از این انبار، ۲۴۳ هزار و ۹۷۶ قلم کالای خوراکی شامل روغن، شکر، انواع کنسرو، رب گوجه فرنگی و همچنین انواع مواد شوینده و بهداشتی بدون مجوز و مدارک لازم در خصوص ثبت در سامانه انبارها کشف و ضبط شد.

وی از دستگیری یک متهم در این رابطه و معرفی به مرجع قانونی خبر داد و تصریح کرد: اختلال در توزیع کالا و ثروت و همچنین معطل گذاشتن قدرت خرید مردم از آثار سوء احتکار به شمار می‌رود و از دیگر نتایج منفی آن می‌توان به تحت فشار قرار گرفتن اقشار مستضعف اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تغییر زمان فعالیت سینماها در شب‌های احیا
  • شعر صدای زمانه است/ نمی‌توان جوان امروز را در چارچوب شعر کلاسیک نگه داشت
  • پیش‌بینی زمان مرگ با هوش مصنوعی
  • از کشف کالاهای غیربهداشتی تا چوب تاغ در عملیات‌ پلیسی سمنان
  • تغییر زمان پرواز‌های فرودگاه سهند از ۱۳ فروردین
  • شب یا صبح؛ بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتی است؟/ ۵ دستور برای رفتن روی ترازو
  • تغییر زمان پرواز‌های فرودگاه سهند
  • ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در ترور یک فرمانده حماس
  • زمان نیمه نهایی لیگ والیبال تغییر کرد
  • گروگان‌ گیری در دولت‌ آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع