Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@13:25:25 GMT

لاوروف وارد ریاض شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۲۹۰۳

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه تور خاورمیانه ای خود عصر امروز دوشنبه پس از دیدار با مقامات قطری، وارد ریاض شد و مورد استقبال عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی قرار گرفت. ناطقان: سرگئی لاوروف در سفر خاورمیانه ای خود قرار است علاوه بر عربستان از کویت و امارات متحده عربی نیز دیدن کند.
یادآور می شود که پس از قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه، پادشاهی عربستان به‌ شدت تحت‌ فشار بین‌المللی قرار گرفت و دست به تغییراتی زد که مهمترین آنها تغییر وزیر امور خارجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم العساف اکنون وزیر امور خارجه جدید سعودی به حساب می آید اما ظاهرا سیاست خارجی پادشاهی سعودی همچنان بر عهده الجبیر است که رابطه نزدیکی با محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان دارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه قرار است در عربستان با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه، العساف و الجبیر دیدار و گفت وگو کند و سپس راهی کویت سومین ایستگاه تور خاورمیانه ای خود شود.
انتظار می رود لاوروف در این سفر درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و کمک به بهبود روابط دمشق با کشورهای عربی، بازگشت آوارگان سوری به کشور خود و اوضاع ادلب تبادل نظر کند.
براساس اطلاعات ارایه شده از وزارت خارجه روسیه، روسیه امیدوار است در جریان مذاکرات با چهار کشور عربی درباره رکود در روند حل و فصل مسائل خاورمیانه ازجمله مناقشه فلسطین-اسراییل، رفع اختلافات میان جنبش های حماس و فتح و حفظ اصول پذیرفته شده بین المللی برای حل مناقشه فلسطین و اسراییل ازجمله با ابتکارات صلح عربی گفت و گو شود.
گفت وگو درباره مسائل امنیتی و تهدیدات موجود در منطقه خلیج فارس و نیز مسائل مربوط به مقدمات اجلاس روسیه- کشورهای عربی خلیج فارس از موضوعات دیگری است که بررسی خواهد شد.
با توجه به تازه ترین اظهار نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی بر مطرح شدن طرحی برای ایجاد گروه بهبود وضعیت در سوریه، بعید به نظر نمی رسد که یکی از اهداف لاوروف در تور خاورمیانه ای خود، دریافت بازخورد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در خصوص این طرح باشد. منبع: ایرنا برچسب ها: لاوروف ، ریاض ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لاوروف ریاض سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی «ایزوستیا» که امروز (جمعه) منتشر شد، اظهار داشت: به هر حال ما آماده مذاکره هستیم، اما نه بر اساس «طرح صلح» ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین.

سرگئی لاوروف افزود که نشست صلح پیشنهادی [از سوی اوکراین] تا زمانی که مبناهای اساسی آن از جمله مشارکت نداشتن روسیه در آن تغییر نکند، موفق نخواهد شد.

وی با طرح این سوال که «چگونه سیاستمداری مهم در واشنگتن، بروکسل، لندن، پاریس یا برلین می‌گوید که هیچ جایگزینی برای طرح [صلح] زلنسکی وجود ندارد؟»، مفاد این طرح مبنی بر خروج روسیه از سرزمین‌هایی که تصرف کرده است را غیرقابل قبول خواند.

لاوروف گفت که با مقام‌ها و دیپلمات‌های سوئیس ملاقات کرده است و به او اطمینان داده‌اند که نشست صلحی که بِرن پذیرفته میزبان آن باشد، مشارکت روسیه را شامل می‌شود و بر اساس شرایط «واقع‌بینانه» برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که مقام‌های سوئیس به او گفته‌اند «ما درک می‌کنیم که هیچ چیز بدون حضور شما حل نمی‌شود و این [عدم حضور روسیه در نشست صلح اوکراین] ناعادلانه است» و هنگامی که این طرح به «نتیجه‌ای جمعی» تبدیل شد، از روسیه دعوت می‌شود.

لاوروف همچنین اظهار داشت که پیشنهادهای ایالات متحده برای گفت‌وگو در مورد معاملات تسلیحاتی عملی نیست.

وی با بیان اینکه «این یک شوخی است» به روزنامه ایزوستیا گفت: همه اینها به این موضوع برمی‌گردد که سیاست خارجی در ایالات متحده توسط افرادی اداره می‌شود که نمی‌دانند چگونه درگیر دیپلماسی شوند.

دیگر خبرها

  • لاوروف: اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است
  • موضع جدید لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است
  • جدیدترین موضع گیری لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • وزیر امور خارجه وارد ترکمنستان شد
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان