Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@20:47:39 GMT

بورس بین‌الملل به زودی راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۴۶۶۷

بورس بین‌الملل به زودی راه‌اندازی می‌شود

مشاور رییس‌جمهور در اجلاس «طرح انتخاب ملی» اعلام کرد که دولت ۱۰ روز پیش آیین‌نامه بورس بین‌الملل را که بورس پنجم کشور است، تصویب کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از بازار سرمایه، مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این‌که سرمایه بورس بین‌الملل هم داخلی و هم خارجی و احتمالا مشارکت دو طرف ۵۰ درصد است، گفت: مهمترین دلیل راه‌اندازی بورس پنجم این است که فعالیت‌های آن با مکانیسم‌ها و زبان بین‌المللی انجام می‌شود و ضمانت‌های قوی در کنار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل افزایش سرمایه‌گذاری، کاهش ریسک است، از سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد در پنج سال گذشته و ۱۱۷ میلیارد دلار صادرات در این مدت در این مناطق خبر داد.

بانک همچنین از ایجاد نیم میلیون شغل در مناطق آزاد تاکنون خبر داد و گفت: ۲۶۰۰ واحد صنعتی، خدماتی و گردشگری در مناطق آزاد مشغول به کار هستند و ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه با بیان اینکه سرمایه‌گذار با دسترسی آسان به مواد اولیه می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد، گفت: این مناطق ریسک‌های محیطی و قانونی را کاهش داده و با قانون خاص اداره مناطق، معافیت‌هایی همچون معافیت‌های مالیاتی و گمرکی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

به گفته وی مناطق آزاد سه دهم وسعت کشور را در برگرفته‌اند اما کمتر از یک میلیون از جمعیت کشور در این مناطق ساکن هستند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟