Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - نخستين نمايشگاه تخصصي برق و صنايع وابسته ايران در مرکز دائم تجارت کالاهاي ايراني در محل نمايشگاه هاي بين المللي بغداد پايتخت عراق گشايش يافت.

به گزارش ايرنا، نمايشگاه تخصصي برق و صنايع وابسته، روز دوشنبه با حضور `ايرج مسجدي` سفير جمهوري اسلامي ايران و `لوي الخطيب` وزير برق عراق و جمعي از فعالان ايراني و عراقي اين حوزه صنعتي آغاز بکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسجدي در مراسم افتتاح اين نمايشگاه، آن را گامي مهم براي حضور بيشتر ايران در عرصه تقويت همکاري ها با کشور دوست و برادر عراق دانست.
مسجدي گفت: تلاش داريم در بخشهاي مختلف صنعت برق زمينه فعاليت شرکت هاي ايران را در بازار عراق بيش از پيش فراهم کنيم و در کنار صادرات برق، صادرات تجهيزات و قطعات مربوط به صنعت برق نيز داشته باشيم.
وزير برق عراق که بتازگي نيز از ايران ديدن کرده است، طي سخناني در اين مراسم، شرکت هاي ايراني را شرکت هايي توانمند خواند و از برگزاري اين نمايشگاه استقبال کرد.
الخطيب ابراز داشت: در بسياري از طرح هاي مربوط به اصلاح و بازسازي شبکه، تامين قطعات و احداث نيروگاه ها بويژه شبکه انتقال و توزيع از امکانات و توانمندي شرکت هاي ايراني استفاده مي کنيم.
وزير برق عراق تاکيد کرد که استفاده از تجربيات توانمندي هاي شرکت هاي ايراني در صنعت برق و واردات برق از اين کشور تا زمان خودکفايي در داخل ادامه خواهد يافت و عزم بغداد در اين زمينه جدي است.
`ناصر بهزاد` رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در عراق نيز در حاشيه اين نمايشگاه در گفتگو با ايرنا، از برگزاري نشست هاي دو و چندجانبه ميان شرکت ها و فعالان ايراني و عراقي در اين عرصه به منظور رسيدن به تفاهم و زمينه هاي جديد همکاري در طول اين رويداد اقتصادي خبر داد.
نمايشگاه تخصصي برق و صنايع وابسته ايران به مدت يک هفته با حضور 20 شرکت از صادرکنندگان و توليد کنندگان برتر ايراني در فضاي 380 مترمربع توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه صنعت برق را معرفي مي کند.
خاورم*2**380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از CNN، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، پس از پایان سفر خود به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهنمان، بسیار خرسند شدم».

اردوغان در ادامه پیام خود به جزئیات مذاکراتش با مقامات عراق و توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور پرداخت.

کد خبر 846944 برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان عراق

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات