Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هماهنگی گروه خیریه چلچله و سایت خبری کالا سودا ،دورهمی بازی های رایانه ای برای کودکان و نوجوانان مرکز بهزیستی، با هدف ایجاد فضایی برای آشنایی این قشر جامعه با فناوری گیم و بازی های رایانه ای با همکاری برخی از شرکت های سخت افزاری برگزار شد.

روز جمعه دهم اسفندماه جاری، فروشگاه «مانترا» نمایندگی برند هواوی در بازار چهارسوی تهران، میزبان کودکان بهزیستی با همکاری سایت «کالاسودا» و برندهای روز تکنولوژی گیم از جمله «گیگابایت»، «ام اس آی» و «کولر مستر» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد گیمینگ که با هدف آشنایی کودکان و نوجوان با فضای بازیهای رایانه ای برگزار شد، نوجوانان 8 تا 17 ساله برخی مناطق بهزیستی استان تهران، چندین ساعت با ابزارهای بازی کامپیوتری و گیم آشنا شده و به رقابت و بازی پرداختند.

در این دورهمی که برای صرف اوقات فراغت کودکان بهزیستی با بازیهای کامپیوتری برگزار شد، بازیهای کامپیوتری فوتبال، مسابقات اتومبیلرانی و دفاع شخصی مطابق با سن و علاقه کودکان و نوجوانان در اختیار آنها قرار گرفت.

این اقدام و همکاری چندجانبه در جهت حمایت از کودکان توانمند بهزیستی با هدف ترغیب سازمانهای حوزه فناوری اطلاعات به مسئولیت پذیری اجتماعی انجام شد.

مسئولیت اجتماعی را می توان نوعی از کارهای خیریه برای مشکلات و مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی و محیطی جوامع تعریف کرد. به بیان دیگر مسئولیت اجتماعی مجموعه وظایف و تعهداتی است که یک فرد و یا یک سازمان باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد. مسئولیت اجتماعی در پیوند با مسئولیت در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی است که هرفرد و یا سازمانی در آن حضور دارد و با توجه به این تعریف، این مسئولیت می تواند اقدام برای آموزش و ارائه خدمات به کودکان کمتر برخوردار را در اولویت رئوس موردنظرخود قرار دهد.

براین اساس، نخستین دورهمی گیمینگ کودکان کمتر برخوردار استان تهران با هدف انجام مسئولیت اجتماعی برگزار شد.

در این رویداد که با علاقه مندی کودکان و نوجوانان به بازی های کامپیوتری همراه بود، کودکان و نوجوانان با فضای بازی های کامپیوتری آشنا شده و نحوه مواجهه آنها با این بازی ها مثبت بود. همچنین استعداد برخی از این کودکان در یادگیری و انجام مسابقات گیم، مثال زدنی بود.

از آنجایی که بخش قابل توجهی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به موضوع گیم اختصاص دارد، صرف این اوقات به صورت مدیریت شده و هدفمند، می تواند از آسیب بازیهای رایانه ای کاسته و این بازیها را به بستر مناسب و مفیدی برای فراغت، تفریح و آموزش کودکان و نوجوانان تبدیل کند.

مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانها و شرکتهای مرتبط با ابزارهای فناوری اطلاعات، می تواند حتی با ارائه کمترین امکانات، فرصت مناسبی برای کودکان کمتر برخوردار ایجاد کرده و و شرایطی ایجاد کند تا کودکان و نوجوانان بهزیستی نیز مانند سایر کودکان جامعه با فضای تکنولوژی آشنا شده و به بازی، بحث و گفتگو و همکاری تیمی در این باره بپردازند و بخشی از اوقات فراغت خود را صرف آموزش بازیهای رایانه ای متناسب با سن و نیازشان کنند.

افزایش دقت، تمرکز و روحیه همکاری از جمله مزایای انجام بازیهای کامپیوتری است که باید به صورت مدیریت شده و هدفمند برای کودکان و نوجوانان تعریف شود.

از این رو این رویداد می تواند پلی ارتباط میان موسسات خیریه و سازمان بهزیستی و شرکتهای فناوری اطلاعات داوطلب انجام مسئولیت اجتماعی برقرار کند که با توجه به درنظر گرفتن کرامت انسانی این کودکان و نوجوانان، امکانات مناسبی را دراختیار آنها قراردهند.

در این راستا پیشنهاد می شود که شرکتهای طراح و توسعه دهنده بازیهای رایانه ای بومی و ایرانی نیز با هماهنگی با شرکتهای فناوری اطلاعات و برندهای این عرصه، پلتفرم بازیهای خود را در اختیار این کودکان قرار داده تا کودکان و نوجوانان بهزیستی نیز علاوه بر آشنایی با فرهنگ ایرانی اسلامی، بدون دغدغه، بتوانند از بازیهای ایرانی بهره برده و از این فضا لذت ببرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مسئولیت پذیری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیارکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز پنجشنبه ۳۰ فروردین تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز با اجرای بیش از ۱۰ برنامه میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.
تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با هدف ایجاد شور و نشاط در میان کودکان و نوجوانان در تمام طول سال به شهر‌ها و مناطق مختلف کشور سفر می‌کند. 
در این سفر تماشاخانه سیار کانون در محله‌های: پاچنار، بوستان آبشار طلایی، جهانگیر آباد، تپه ماسور، اسبستان، پشته مطهری، فلک الدین، میدان تیر، شمشیرآباد و کوی علی آباد، گل سفید، پشت بازار، اسدآبادی و کرگانه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد