Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@22:54:16 GMT

اجرای ۴۷ طرح پتروشیمی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۵۸۴۵

اجرای ۴۷ طرح پتروشیمی در کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  معاون وزیر نفت ومدیر عامل صنایع پتروشیمی کشور در بازدید از پتروشیمی گچساران با بیان اینکه اکنون ۵۴ مجتمع پتروشیمی در کشور فعال و در حال تولید محصول است گفت: ۴۷ طرح پتروشیمی با میانگین پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در کشور در دست اجراست.

بهزاد محمدی با اشاره به اینکه ظرفبت تولید کشور هم اکنون ۵۵ میلیون تن محصول در سال است افزود: با راه اندازی طرح‌های پتروشیمی در حال ساخت تاپایان سال ۱۴۰۰، ظرفیت تولید به ۹۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صنعت پتروشیمی را از صنایع ارزآور کشور دانست گفت: این صنعت با صادرات حدود ۲۲ میلیون تن در سال ۱۲ میلیارد دلار ارزآوری دارد.

محمدی با اشاره به خط اتیلن غرب کشور افزود: این خط از عسلویه آغاز و تا تبریز و میاندواب ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی پتروشیمی از این خط استفاده می‌کنند و خوراک می‌گیرند و محصول پلیمری تولید می‌کنند گفت: با راه اندازی پتروشیمی گچساران بخشی از خوراک این خط از گچساران تامین می‌شود.

معاون وزیر نفت ومدیر عامل صنایع پتروشیمی کشور بیان کرد: چهار طرح پتروشیمی در پایین دست پتروشیمی گچساران احداث می‌شود که همه آن‌ها از این خط تغذیه می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: پتروشیمی گچساران خوراک خود را از بید بلند ۲ دریافت و اتیلن تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: پتروشیمی گچساران هم اکنون ۵۹ درصد پیشرفت کاری دارد که در سال ۹۸ پیشرفت کاری این طرح سرعت بیشتری می‌گیرد.

انتهای پیام/غ

افزایش تولیدات پتروشیمی در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ توسعه و تعمیق همکاری‌های ایران و روسیه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در سال‌های اخیر، دو کشور را به سوی مشارکت راهبردی در این حوزه سوق داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیران ارشد بخش‌های انرژی، نفت و گاز، صنعت پتروشیمی و علم فناوری ایران و روسیه، در نشستی تخصصی با عنوان «مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز - علم و فناوری»، راه‌های تعمیق همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور به منظور اثرگذاری بر محیط بین‌الملل را بررسی کردند.
پاول کوزنتسوف، معاون وزیر انرژی روسیه در این نشست به نقشه راه همکاری‌های فناورانه بین دو کشور اشاره کرد و گفت: زمینه‌های همکاری در این بخش تهیه شده است و شرکت‌های زیادی از روسیه با طرف‌های ایرانی در حال مذاکره و رایزنی هستند.
مرتضی شاه‌میرزایی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز که بصورت برخط در این نشست حضور داشت، از رشد شتابان همکاری‌های دو کشور در زمینه سرمایه‌گذاری، تکمیل زیرساخت‌ها، تامین تجهیزات و تولید محصولات پتروشیمی خبر داد و افزود: در حال حاضر هیچ مانعی برای توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه انرژی بویژه پتروشیمی وجود ندارد.
کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز به اهتمام جدی رهبران دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط تهران و مسکو اشاره و تاکید کرد: این سطح از همکاری‌ها متاثر از رویکرد مشترک دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی است.
ادوارد آندرونیکوویچ موسایدا، مدیر اجرایی سازمان توسعه صنایع نفت روسیه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که تحریم شده گفت: با این وجود در همه فناوری‌های روز جهان، از جمله در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جزء ده کشور اول دنیاست.
وی افزود: در دوسال گذشته که بسیاری از شرکت‌های آمریکایی و غربی از روسیه خارج شدند، همکاری ما با ایران بطور جدی گسترش یافته و با کمک متخصصان ایرانی، که در این صنعت بسیار قوی هستند، توانستیم تاسیسات زیرساختی را تکمیل و جای خالی غربی‌ها را پر کنیم.
ایکبال گولیف، معاون مؤسسه بین المللی سیاست انرژی روسیه نیز با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی تنها به نفت و گاز و پتروشیمی محدود نمی‌شود گفت: این همکاری‌ها انرژی صلح آمیز هسته‌ای را نیز در بر می‌گیرد.
این مقام روسی تاکید کرد: این همکاری‌ها اکنون به سطح جدیدی رسیده و مسیر تعاملات دوجانبه در عرصه‌های گوناگون، به ویژه در حوزه انرژی، به نحوی ترسیم شده که بتوانند در سطح جهان اثرگذار باشند.
گولیف افزود: دوکشور دارای بیشترین ذخایر شناخته شده نفت و گاز هستند و در کنار آن، از دانش، فناوری و تجربه لازم برخوردارند. این مزیت‌ها، روسیه و ایران کشور‌هایی تعیین کننده در حوزه انرژی تبدیل کرده است.
————-
مصاحبه‌ها
۱-ادوارد موسایدا - مدیر اجرایی سازمان توسعه صنایع نفت روسیه
۲-ایکبال گولیف - معاون مؤسسه بین المللی سیاست انرژی در روسیه

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی