Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی چمبر، عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاخیر در روند تشکیل پارلمان اصلاحات گفت: حزب ندای ایرانیان از اعضای اصلی پیشنهاد دهنده پارلمان اصلاحات است و حتی حضورش در شورای اصلاح طلبان نیز منوط به نتیجه رسیدن این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه اگر ما نتوانیم موضوع تشکیل پارلمان اصلاحات را به نتیجه رسانده و پارلمان اصلاحات را عملیاتی کنیم، قطعا درباره حضورمان در شورای عالی اصلاحات و این شکل سازمان دهی باز اندیشی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بنابراین از نظر حزب ما بن‌بستی وجود نداشته یعنی ما پیشنهادی را مطرح کردیم که  قابلیت اجرا داشته و ما نیز کماکان در تلاشیم تا به یک توافق جمعی با اصلاح طلبان دست پیدا کنیم.

چمبر با اشاره به انتقادات وارده در روند تشکیل پارلمان اصلاحات تصریح  کرد: روند پیگیری تشکیل پارلمان منطقی بوده و این موضوع در شورای هماهنگی در حال پیگیری است. به بیانی دیگر درحال حاضر دو شورا به نام شورای هماهنگی و شورای عالی اصلاح طلبان وجود دارد که از این دو شورا باید نهاد دیگری  به نام پارلمان اصلاحات تشکیل شود تا فضا را برای طیف‌های مختلف باز کند اما این اتفاق صورت نگرفت تا با ایجاد روشی دموکراتیک و با رای گیری از افراد برای اصلاحات تصمیم‌گیری شود.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه «روند تشکیل پارلمان پشت درهای بسته درحال بررسی بوده و از تمام طیف اصلاحات بهره نمی‌برد» پاسخ داد: من فکر نمی‌کنم چنین چیزی وجود داشته باشد چراکه طیف های مختلف اصلاحات در این جلسات حضور داشتند اگرچه که  نظرات مختلفی وجود داشته و این  موضوعی طبیعی است  چرا که ممکن است برخی ها احساس کنند تشکیل این پارلمان به نفعشان نبوده و  یا نحوه سازوکار آن مبهم است ،اما تاکید دارم که حزب ندای ایرانیان پیگیر جدی این موضوع است.

 وی افزود: معتقدیم که  این سازوکار به هر نامی که باشد چه پارلمان و چه بدنه اصلاحات باید تصمیم گیری  برای اصلاحات و روابط درون حزبی را دستور کار خود قرار داده و روابط جریان اصلاحات  را از این حالت مریدی و مرادی خارج کند.

چمبر با اشاره به تاخیرهای ایجاد شده در تشکیل پارلمان اصلاحات تصریح کرد: از نظر ما این تاخیرها به ایجاد این سازوکار ضربه می‌زند چراکه ما سال بعد انتخابات را داریم و بایستی بتوانیم در همین چند ماهه بحث تشکیل پارلمان را به نتیجه برسانیم. ناگفته نماند که علت این تاخیرها هم وجود نظرات مختلف و عده ای است که احساس می‌کنند در پی ایجاد این پارلمان فضای آنها محدود خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطر نشان کرد: امیدداریم که در جلسات آتی شورای عالی اصلاحات  موضوع تشکیل پارلمان قطعی شود؛  البته هنوز اتفاقی در این باره رخ نداده اما  حزب ما پیگیر جدی این موضوع بوده و تشکیل پارلمان را یک الزام می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارلمان اصلاح طلبان شورای عالی اصلاحات حزب ندای ایرانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

کد خبر 6086083 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟