Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بانک قرض الحسنه مهر ايران، با امضاي تفاهم نامه اي، برنامه اعطاي وام هاي سبز قرض الحسنه در راستاي حمايت از منابع آبي و دستيابي به توسعه پايدار محيط زيست را در حوزه پروژه شبکه انشعابات فاضلاب شهري کليد زد.
به گزارش خبرگزاري آريا، مرتضي اکبري، مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران با تأكيد بر ضرورت اعطاي وام هاي سبز قرض الحسنه براي رسيدن به توسعه پايدار، به دلايل اين حمايت اشاره كرد و بيان داشت: فرهنگ سازي درخصوص مشارکت فعالانه مشترکان در پرداخت هزينه هاي حقوق برقراري انشعاب فاضلاب و نيز حفظ محيط زيست و بهينه سازي مصرف آب از اهم دلايل حمايت بانک قرض الحسنه مهر ايران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضي اکبري افزود: همچنين تشويق و فرهنگ سازي شهروندان به منظور بهره مندي متقاضيان از وام سبز قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ايران در زمينه خريد انشعابات فاضلاب و نيز، تسهيل در فرايند اجراي پروژه فاضلاب در محدوده خدماتي شرکت آب و فاضلاب جنوب غربي استان تهران از ديگر رويكردهاي مورد نظر بانك قرض الحسنه مهر ايران براي انعقاد اين تفاهم نامه بوده است.
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در ادامه با اشاره به مفاد اين تفاهم نامه اعلام داشت: بر اساس اين تفاهم نامه، ضمن حمايت از اجراي پروژه فاضلاب در محدوده خدماتي شرکت آب و فاضلاب جنوب غربي استان تهران، به متقاضيان معرفي شده از طرف شرکت، وام سبز قرض الحسنه فروش انشعابات فاضلاب اعطا مي شود.
وي به مبلغ تسهيلات اعطايي اشاره کرد و بيان کرد: متقاضيان مي توانند تا سقف 200ميليون ريال از وام سبز قرض الحسنه با کارمزد 4درصد براي تامين هزينه هاي مربوط به راه اندازي و خريد انشعابات فاضلاب استفاده کنند.
اکبري همچنين به مدت زمان بازپرداخت وام سبز قرض الحسنه اعطايي نيز اشاره کرد و گفت: بر اساس اين تفاهم نامه، حداکثر مدت بازپرداخت تسهيلات اعطايي به هر يک از افراد معرفي شده 36ماه تعيين مي شود.
الياس حضرتي، نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس نيز ضمن تأکيد بر ايجاد شرايطي براي تسهيل ضامنين وام هاي بانکي، بيان کرد: اينکه بانك قرض الحسنه مهر ايران با شركت آب و فاضلاب وارد همكاري شده و براي دسترسي هرچه بهتر مردم به منابع آبي تلاش مي كند ارزشمند بوده و اين بيانگر حركت در مسير يك اقتصاد مردمي است.
وي افزود: قرض الحسنه، همواره همراه با برکت بوده و اميدوارم به يمن همين برکت، تمامي مردم پايتخت، بتوانند با استفاده از تسهيلات قرض الحسنه، از مزاياي انشعابات فاضلاب هاي خانگي بهره مند شوند.
در ادامه حسن نوروزي، نماينده حوزه انتخابيه رباط‌کريم و بهارستان به نقش بهره مندي از تصفيه خانه ها اشاره کرد و اذعان داشت: تصفيه خانه هايي که در شاهدشهر، اسلامشهر، رباط کريم و ... داريم، مي تواند دامداري و كشاورزي را متحول كند.
در ادامه محمدرضا بختياري، رييس هيات مديره و مدير عامل آب و فاضلاب استان تهران، با بيان اينکه تفاهم‌نامه‌اي که در حال انعقاد با بانک قرض الحسنه مهر ايران است، مي تواند الگوي باشد براي تمام نهادهاي کشور، بيان كرد: اين تفاهم نامه با پوشش بخشي از هزينه تامين انشعاب و كمك به اجراي سيستم پساب كشور مي تواند كمك موثري براي ارتقاء زندگي مردم باشد.
وي افزود: امروزه با استفاده بي رويه از منابع آب هاي زيرزميني يک کشور مشکلات عديده اي در تامين آب هاي بعضي از مناطق به وجود آمده که استفاده از پساب و اجراي سيستم بازچرخاني فاضلاب مي تواند به تامين آن كمك كند.
بختياري در پايان گفت: بانک قرض الحسنه مهر ايران گام موثري را براي پيشبرد اين پروژه در کشور برداشته است و ساير سازمانها و نهادها نيز مي توانند از اين مجموعه الگو برداري کنند.
شايان ذکر است در اين مراسم، مسعود مرسلپور، فرماندار شهرستان اسلامشهر، سيد مهدي ساداتي، فرماندار شهرستان رباط کريم، بيژن سليمان پور، فرماندار شهرستان بهارستان، علي حسني، رئيس شوراي شهر گلستان، ايوب علايي، رئيس شوراي شهر اسلامشهر، حسينعلي بابايي، رئيس شوراي شهر نسيم شهر، محمد رضا دهقان نيري، رئيس شوراي شهر صالحيه، محمد حسن بدرلو، رئيس شوراي شهر رباط کريم و مسعود اصغري، رئيس شوراي شهر نصير شهر نيز حضور داشتند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد

رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

در این نامه آمده است: 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 213664/ت62097هـ مورخ 18/11/1402، موضوع: «اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت  اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«با نظر به بندهای «الف» و «ب» ماده (1) قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت -مصوب 1376- که سپرده ثابت بودن نوع هر دو حساب افتتاحی به منظور تشویق پس انداز و حمایت از کارکنان دولت را با تصریح هر چه تمام مورد تأکید قرار داده است، بنابراین، تبصره الحاقی به ماده (6) آیین‌نامه از حیث تغییر هر دو حساب از سپرده ثابت به قرض‌الحسنه که تغییر این عنوان به خاطر نیازمند بودن به قانون، خارج از صلاحیت دولت است، مغایر قانون است.»

در ادامه تصویر اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مشاهده می کنید؛ در تبصره این بخش آمده است:  «تبصره- در صورت رضایت کارکنان به انتخاب حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد هر یک از بانک‌های عامل به عنوان واریز منابع موضوع این آیین‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک عامل به کارکنان مربوط در طول دوره خدمت پرداخت می‌شود. استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در طول دوره خدمت، مانع از پرداخت اصل پس انداز در پایان دوره نخواهد بود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد