Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@09:30:07 GMT

مدیریت شهری چاره‌ای جز افزایش بهای خدمات ندارد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۷۷۶۱

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود میرلوحی  در حاشیه یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در جنع خبرنگاران در خصوص افزایش ۲۰ درصدی بهای خدمات شهرداری اظهار کرد: امروز درآمد و هزینه ارائه خدمات شهرداری به شهروندان تراز نیست.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ تا ۹۸ نرخ خدمات شهرداری تهران افزایشی نداشته است و باید این هزینه از جایی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته میرلوحی، برای جبران این کسری یا باید از جای دیگری وام گرفت که اینگونه بدهی شهرداری افزایش می یابد یا دست به تراکم فروشی و باغ فروشی زد که اینها ظلم به شهروندان است.

این عضو شورا تاکید کرد که البته دیگر باغ و تراکمی باقی نمانده که فروخته شود.

میرلوحی با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری تهران بر روی ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بسته شده و انقباضی است، گفت: حدود ۸ هزار میلیارد تومان از این بودجه صرف پرداخت حقوق کارمندان و بخش های اداری است و باید این را هم در نظر گرفت که طبق مصوبه مجلس باید ۲۰ درصد حقوق کارمندان افزایش یابد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری چاره ای به جز افزایش بهای خدمات ندارد وگرنه ناچار به توقف یا کاهش کیفیت خدمات است.

میرلوحی افزود: اقتصاد این بخش ها باید حل شود و چاره ای جز افزایش بهای خدمات وجود ندارد

وی ادامه داد: ۲۰ سازمان خدماتی در شهر تهران وجود دارد که برای ارائه تمام خدمات به شهروندان یارانه می دهند.

میرلوحی خاطرنشان کرد: ناچاریم که بهای خدمات شهرداری را افزایش دهیم و نباید دیدگاه های سیاسی نسبت به این قضیه داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه درآمد شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران حقوق کارمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک روش بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد طرح مدیریت واحد شهری یکی از مطالبات جدی شوراها بوده و انتظار داشتیم در برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور با الحاق حکمی درباره ایجاد نظام یکپارچه مدیریت شهری با محوریت شهرداری‌ها مخالفت کردند.

وی افزود: در حالی که دستگاه‌های خدمات رسان زیادی در شهر وجود دارند که نداشتن یک مدیریت یکپارچه مشکلات زیادی ایجاد کرده است از همین رو سال‌ها است بحث مدیریت یکپارچه شهرداری مطرح است اما عملیاتی نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در حالی که دولت و شورای عالی استان‌ها طرح مدیریت یکپارچه شهری را در برنامه هفتم توسعه دیده بودند اما در مجلس این طرح رأی نیاورد.

نیک روش با اشاره به نگاه مردمی سازی امور در دولت گفت: مدیریت واحد شهری یکی از ارکان مردمی سازی بود که این امر در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند.

وی خاطر نشان کرد: امروز شهرداری‌ها در کنار عمران شهری در تمام امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش دارند که با ایجاد مدیریت واحد شهری قطعاً شهرداری و شوراها به عنوان نهاد مردمی تقویت می‌شوند.

نیک روش گفت: از منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم در دوره جدید مجلس در برنامه هفتم‌توسعه تجدید نظر داشته باشند و مدیریت واحد شهری که خواست جامعه شورایی و شهرداری کشور و باعث تسهیل امور و خدمات رسانی بهتر به شهروندان می‌شود را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 6083613

دیگر خبرها

  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • تجهیزات شهرداری اردکان با رشد جمعیت این شهر تناسب ندارد
  • دارایی‌های مختلف شهرداری بورسی می‌شوند
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران
  • قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر کرد
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند
  • مکان آرامستان‌های جدید تهران مشخص شد؟
  • روزانه ۷۰۰ تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود