Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@07:14:12 GMT

فعالیت سامانه ملی «فرزندخواندگی»از سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۸۰۲۳

فعالیت سامانه ملی «فرزندخواندگی»از سال آینده

به گزرش جهان نيوز به نقل ازایسنا، منتظر شبر ، ضمن تشریح عملکرد سامانه ملی فرزندخواندگی گفت: سایتی را برای متقاضیان، یعنی پدر ها و مادرهایی که تمایل دارند سرپرستی فرزندی را به عهده بگیرند، طراحی کردیم، متقاضیان در این سامانه ثبت نام اولیه را انجام داده و مدارک اولیه‌شان را ارائه می دهند تا وارد سامانه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پس از این مرحله بررسی اولیه از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود، افزود: در مرحله بعد بهزیستی از این افراد به شکل حضوری دعوت می‌کند تا اگر شرایط اولیه را داشتند وارد نوبت فرزندخواندگی شوند.
 سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان اظهار کرد: بخشی از مصاحبه‌ها در بهزیستی انجام می‌شود؛ برخی دیگر از اقدامات مثل گواهی آزمایش اعتیاد، نداشتن سوء پیشینه و سلامت روانی و جسمی از دیگر نهادهای مربوطه تهیه خواهد شد.

شبر با اشاره به اینکه اگر از نظر بهزیستی، خانواده مذکور صاحب صلاحیت بود برای مصاحبه به روانشناسان معرفی می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که فرد امتیاز قابل قبول را کسب کند وارد نوبت شده  و ثبت نام وی در سامانه نجام می‌شود. بعد از ثبت‌نام به خانواده از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود که کارشان در چه مرحله‌ای قرار دارد و به این ترتیب نوبت آنها مشخص می‌شود.

به گفته وی، پیش از این خانواده‌ها معترض بودند که به دلیل طولانی شدن زمان انتظار احتمالاً به درخواستشان توجهی نشده و ممکن است رانتی وجود داشته باشد که به بعضی زودتر کودکی را تحویل داده‌اند، اما  با این سامانه مشخص می‌شود که اینطور نیست و شفافیت لازم فراهم می‌شود.

سرپرست دفتر امور کوکان و نوجوانان بهزیستی ادامه داد: متقاضیان فرزندخواندگی بسیار زیاد هستند و برای هر کودک در کشور حدود ۱۰ متقاضی وجود دارد به همین دلیل این فرآیند طولانی طول می کشد و در برخی از استان‌ها حتی چند سال طول خواهد کشید.

شبر تاکید کرد: مزیت سامانه مذکور این است که مشخص می‌کند فرد در  نوبت چندم است. در استان تهران این کار انجام شده و موفقیت آمیز بوده است و سال آینده در کل کشور راه‌اندازی می‌شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور از اجرای ۷۸۰۰ نوبت پایش نظارتی محیط زیستی از حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: این استان با انجام ۷۸۰۰ نوبت پایش نظارتی محیط زیستی، پس از استان تهران رتبه دوم کشور طبق سامانه جامع ملی محیط زیست کشور، را از آن خود کرده است.

وی گفت: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در استان، ۴۰۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و ۳۷۲۶ نوبت بازدید، از طریق اجرای برنامه خود اظهاری از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت پذیرفته است.

اله پور عنوان کرد: این بازدیدها منتج به صدور ۲۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است، که طبق آن در سال ۱۴۰۲، ۱۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها را، هدفمند تر شدن بازدیدها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارت‌ها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحدهای خدماتی و معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، بر شمرد.

کد خبر 6080060

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان
  • پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند
  • سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • امروز و فردا، ثبت نام جامانده‌های مرحله دوم آزمون سراسری
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر