Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - غلامرضا مشعل چی گفت: مردم نیکوکار استان یزد طی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند که ۹۰ درصد زکات پرداختی مستحب و ۱۰ درصد واجب بوده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کمیته امداد، غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد، با بیان اینکه زکات واجب در استان یزد، اقلامی از جمله خرما، گندم و کشمش به مقدار محدود در شهرستان‌های بافق و خاتم را شامل می‌شود، اظهارداشت: مردم نیکوکار استان یزد طی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند که ۹۰ درصد زکات پرداختی مستحب و ۱۰ درصد واجب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: زکات واجب در استان یزد بسیار کم است و بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده به عنوان زکات مستحب بوده و انفاقات مردم در قالب زکات مستحبی برای رسیدگی به امور محرومان و ساخت پروژه‌های عام المنفه در همان محل جمع‌آوری‌شده هدایت می‌شود.

معاون کمیته امداد استان بابیان اینکه ۶۲ درصد از زکات در امور محرومان و ۳۸ درصد با نظرخیران در پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی همچون مسجد، حسینیه و فاطمیه هزینه شد، تصریح کرد: ۴۰ درصد از زکات هزینه شده در امور محرومان برای معیشت، ۲۴ درصد جهیزیه، ۱۷ درصد ساخت و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی، ۱۰ درصد امور درمانی، ۸ درصد امور تحصیلی و ۱ درصد برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد بوده است.

وی بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در همان محل و طبق نیت زکات دهندگان هزینه می‌شود، گفت: مردم نیکوکار برای انجام نذورات و انفاقات خود با کمیته امداد مشورت کنند تا این کمک‌ها بهینه و طبق نیاز محرومان همان محل هزینه شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.

مشعل چی با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود:۵۹۰ مبلّغ وعامل افتخاری درزمینه تبلیغ و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند، از ۷۶۸ روستا در استان ۳۴ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.

وی خاطر نشان ساخت: سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب جمع‌آوری شد و استان یزد در رده ۱۰ برترین استان زکات دهنده در کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زكات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰ درصد مددجویان روستاهای استان گلستان مالک مسکن هستند

مدیرکل کمیته امداد گلستان با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد مددجویان مستقر در روستاهای استان مالک مسکن هستند، گفت: امیدواریم تا پایان دولت فعلی، ۱۰۰ درصد مددجویان روستاهای استان را خانه‌دار کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، عیسی بابایی شامگاه _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: دو هزار و ۱۰۶ واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان واگذار شد. وی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد مددجویان مستقر در روستاهای استان مالک مسکن هستند، افزود: امیدواریم بر اساس چشم‌انداز تعیین شده بتوانیم در پایان دولت، ۱۰۰ درصد مددجویان روستاهای استان را خانه‌دار کنیم. مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین مسکن مددجویان صرف شد، اضافه کرد: پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض، در کنار ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله حمایت‌های دولت بود. وی تصریح کرد: همچنین هزینه‌های صدور پروانه برای این افراد رایگان محاسبه شد، به علاوه اینکه از پرداخت هزینه برای خدماتی نظیر آب، برق و معاف شدند و انجام کار نمای ساختمان، ایزوگام و سایر هزینه‌های مشابه در مسکن نیز برای مددجویان رایگان بود. بابایی خاطرنشان کرد: احداث مسکن محرومان و توانمندسازی مددجویان دو مؤلفه مهم دولت سیزدهم است که در توجه به اقشار ضعیف جامعه همواره به آن توجه شده است. وی در خاتمه ضمن یادآوری این مطلب که از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ درخواست احداث مسکن ارائه شده، افزود: در صورت تمایل افراد، آمادگی برای ساخت مسکن بیشتر وجود دارد. کد خبر 744950

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • بیش از ۸۰ درصد مددجویان روستاهای استان گلستان مالک مسکن هستند
  • ارائه ۲۷۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد اصفهان