Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- قرار است که پرفروش‌ترین خودروی شرکت پورشه تحت عنوان ماکان اس‌.یو.وی در اوایل دهه آینده میلادی به صورت کاملا الکتریکی به بازار عرضه شود. منابع مختلف اعلام کردند که اولین خودرو شرکت پورشه که قرار است به صورت کاملا الکتریکی به بازار عرضه شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد، مدل ماکان اس.یو.وی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به تازگی این شرکت خودروسازی آلمانی، صحت چنین مسئله‌ای را تأیید کرد و به زودی شاهد حضور “Macan SUV” برقی در جاده‌های جهان خواهیم بود.

به گزارش ایتنا به نقل از ورج، ماکان تمام‌برقی قرار است که در اوایل دهه آینده میلادی تولید و به بازار عرضه شود. این خودرو در حال حاضر، پرفروش‌ترین خودروی شرکت پورشه است و این شرکت در سال 2018 موفق شد که 90000 ماکان اس.یو.وی را به فروش برساند و از کاین اس.یو.وی و پانامرا سدان هم سبقت بگیرد.
 
خودرو برقی ماکان یا “Macan EV” سومین خودروی تمام‌برقی شرکت پورشه خواهد بود و شرکت مورد بحث قصد دارد خودروی تایکان سدان را در اواخر سال 209 به بازار عرضه کند.
تایکان سدان، در واقع نسخه نهایی مفهوم “Mission E” شرکت پورشه خواهد بود.
نسخه کراس‌اوور خودرو تایکان، “Cross Turismo” نام دارد که در سال 2020 وارد مرحله تولید خواهد شد.  
شرکت پورشه می‌خواهد از همان سیستم شارژ 800 ولتی که در تایکان و کراس توریزمو استفاده کرده بود، در ماکان اس.یو.وی استفاده کند.
این شرکت هنوز جزئیات بیشتری در مورد ماکان برقی منتشر نکرده است. با این اوصاف کاربران می‌توانند منتظر سرعت شارژ بالا باشند و ظرف مدت 15 دقیقه، حدود 250 مایل به قابلیت این خودرو اضافه خواهد شد.
 
لازم به ذکر است که این قابلیت شارژ در ایستگاه‎‌های شارژ خودرو پورشه اتفاق خواهد افتاد.
شرکت پورشه به صراحت اعلام کرده نسل بعدی ماکان به صورت کاملا برقی به بازار عرضه می‌شود و این جمله بیانگر این مطلب است که وقتی نسخه “SUV” به “EV” تبدیل شود، قرار نیست که حالت گازسوز در آن وجود داشته باشد و این مسئله با توجه به موقعیت ماکان به عنوان پرفروش‌ترین خودروی شرکت پورشه، اهمیت زیادی دارد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: خودروی الکتریکی خودرو پورشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: تعداد خودرو‌های برقی در کشور بسیار محدود است و میزان تقاضا و مصرف در حوزه خودرو‌های برقی در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۰ مگاوات بوده است. ۸ برای ایجاد جایگاه شارژ خودرو‌های برقی نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که وزارت نیرو همکاری لازم را برای تأمین برق آنها خواهد داشت.

او افزود: انتظار می‌رود سال آینده با ورود ۸۰ هزار خودروی برقی به کشور میزان مصرف این نوع از خودرو‌ها در کشور مجموعا به حدود ۴۰ مگاوات برسد که ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه پیگیری خواهد شد.  در وزارت نیرو  تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه خودروهای برقی  در دستور کار قرار داده و در این زمینه با وزارت صمت همکاری می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • (تصاویر) خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو جدید است! (+تصاویر)
  • (تصاویر) آئودی Q۶ ئی‌ترون؛ قدرت پورشه در یک شاسی‌بلند خانوادگی!
  • مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • گروه بهمن سال ۱۴۰۲ را چگونه سپری کرد؟