Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در نشست تخصصی بررسی مسائل حوزه زنان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه ظرفیت جامعه زنان استان آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: تشکیل چنین جلساتی می‌تواند این نقص را جبران کند و انتظار داریم که این جلسات به‌عنوان شورای مشورتی حوزه زنان به صورت مرتب برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از پررنگ کردن برخی مشکلات و غفلت از دستاورد‌ها و داشته‌ها، گفت: نسل حاضر امکان مقایسه قبل و بعد از انقلاب را ندارد و اگر دستاورد‌های انقلاب به طور کامل بیان نشود نسل آینده دچار نوعی خودکم‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز اگر جایگاه زنان را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم، می‌بینیم راهی که طی شده بهترین راه در مسیر کمال است و البته تا سرمنزل مقصود فاصله زیادی داریم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه نباید از حضور و ظرفیت زنان در جامعه بی‌بهره بود، افزود: امروزه در عین حال که مسئولیت زنان بیشتر و سخت‌تر شده، با پیچیدگی‌هایی هم روبه‌رو شده است که یکی از آن‌ها پدیده گسست نسلی است.

وی با بیان اینکه این پدیده علل مختلفی دارد، گفت: یکی از علل گسست نسلی این است که حضور زنان در جامعه، خانواده‌ها و تربیت فرزندان را تحت تأثیر قرار داده و از این موضوع غفلت شده است.

پورمحمدی گفت: امروزه سواد فقط توانایی خواندن و نوشتن نیست، بلکه مؤلفه‌های دیگری مانند سواد عاطفی، ارتباطی، رسانه‌ای، مالی هم در باسوادی مؤثر است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات بزرگ، عدم توانایی فرزندان در برقراری ارتباط با جامعه است، افزود: انزواگزینی و افسردگی بسیاری از نوجوانان نتیجه غفلت از موضوع تربیت در مراحل شکل‌گیری شخصیت آنهاست.

پورمحمدی تاکید کرد: انتظار از جامعه زنان این است که هم در تربیت فرزندان نقش‌آفرینی کنند و هم حضور مؤثر خود را در اجتماع حفظ کنند که هر دو لازم و ملزوم هستند و حفظ توأمان هر دو وظیفه، مهارت خاصی می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان جوامع اسلامی درصدد از بین بردن نهاد خانواده هستند، افزود: امروز باید تلاش کنیم تا بین تقویت بنیان خانواده و حضور مؤثر زنان در اجتماع، توازن ایجاد کنیم که در این زمینه همه افراد جامعه بخصوص ما مدیران، مسئولیت سنگینی داریم.

پورمحمدی اظهار داشت‌: نباید انتظار داشته باشیم که یک سازمان یا مجموعه اجرایی همه مسائل حوزه زنان را حل کند؛ این مسائل جز با آموزش و مشارکت خود زنان قابل حل نیست.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: البته مدیران هم باید جرأت به خرج دهند و از ظرفیت بانوان در عرصه‌های مدیریتی استفاده کنند.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر تقویت بنیان خانواده و حضور مؤثر زنان در اجتماع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند