Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مراسم آئین الحاق شهر جدید سهند به شبکه جهانی جوامع ایمن با حضور مهمان ویژه این برنامه پروفسور شومبرگ مدیر شبکه جهانی شهرهای ایمن همچنین  محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  ، مصطفوی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند،،شهردار  شهر سهند  وجمعی از مسئولین نظامی وانتظامی شهرستان اسکو وسهند  برگزار شد و شهر جدید سهند به عنوان شهر ایمن وسالم به جمع شهرهای ایمن پیوست ودر رتبه چهارصدوهفتم ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی محمدزاده، ناظر عالی پروژه جامعه ایمن و مروج سلامت سهند و فرماندار شهرستان اسکو، در این جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص جوامع ایمن اظهار کرد: شهر سهند به عنوان اولین شهر شمالغرب کشور به طور رسمی به شبکه جهانی جوامع ایمن ملحق شد.    وی الحاق شهر سهند به شبکه جهانی جوامع ایمن را نتیجه همکاری بین بخشی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و گروه‌های مردم نهاد دانست و گفت:  این رویداد، نخستین گام از یک راه طولانی و نیازمند عزم جدی، اراده جمعی و برنامه‌ریزی دقیق برای رسیدن به اهداف عالی پروژه است.  محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دبیرکمیته راهبردی جامعه ایمن و مروج سلامت استان نیز در ادامه این برنامه گفت: تلاش برای ارتقای ایمنی و سلامت شهروندان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت‌مردان و مدیران است و الحاق شهر سهند به شبکه جهانی جوامع ایمن این پیام مهم را در بردارد که می‌توان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم، گروه‌ها و سمن‌های مردمی، گام‌های مهم و اساسی به منظور ارتقاء سطح زندگی، ایمنی و سلامت مردم درجامعه برداشت.  شومبرگ، مدیرکل ارزیابی شبکه جهانی جوامع ایمن نیز در این برنامه ضمن ابراز خوشحالی از الحاق شهرسهند به شبکه جهانی جوامع ایمن و همکاری‌های بین بخشی و گروه‌های مردمی، جامعه ایمن سهند را یکی از نمونه‌های موفق در جهان دانست و افزود: پروژه سهند می‌تواند نمونه خوبی برای جوامع ایمن ایران باشد؛ چرا که همکاری‌های بین بخشی و مردمی در این شهر نشانگر عظم جدی برای ارتقاء سلامت و ایمنی در تمامی ابعاد است.    

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان دولت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مدیر عامل شرکت مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.

حنان بلخی مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی می‌گوید که نیمی از مردم افغانستان با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی که در نشستی در ویانا اتریش سخن‌می‌گفت افزود این حالت بر بهره‌وری و کیفیت زندگی افغانستانی ها تاثیر می‌گذارد.

حنان بلخی گفت: «۵۰ درصد از جمعیت افغانستان با ناراحتی روانی دست و پنجه نرم می‌کنند که بر بهره وری و کیفیت زندگی آنان تاثیر می‌گذارد.»

یک نشست تحت عنوان «تعمیق بحران: سلامت روان و اختلالات مصرف مواد که جامعه‌ی افغانستان را فلج می‌کند»، در حاشیه‌ی شصت‌وهفتمین نشست کمیسیون مواد مخدر از سوی سازمان جهانی بهداشت، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و جاپان در ۲۱ مارچ (۲ حمل) سال روان برگزار شده است.

سازمان جهانی بهداشت در خبرنامه‌ای افزود در این نشست ۱۴۰ نفر به‌گونه‌ حضوری و مجازی حضور داشتند.

به گفته‌ این سازمان، این نشست بر نیاز فوری به اقدام هماهنگ برای مقابله با انگ و تبعیض درباره افراد دچار به اعتیاد به مواد مخدر و مشکلات سلامت روان تاکید کرده است.

ژان لوک لماهیو مدیر بخش تحلیل سیاست و امور عمومی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در این نشت پشتیبانی از کشاورزان تریاک با گزینه‌های معیشت جایگزین، در کنار اقدام‌های بهداشتی برای درمان افراد دچار به اختلال مصرف مواد مخدر، برای دست‌یابی به راه‌حل‌های پایدار در افغانستان ضروری دانسته است.

رافایلا آیودیس کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان که به نمایندگی از این اتحادیه در این نشست حضور داشت اولویت دادن به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر در سطح جهان و افغانستان را یک مسوولیت مشترک خوانده است.

سازمان بهداشت جهانی بیان کرد که نشست ویانا با فراخوانی برای اقدام به پایان رسید و از ذی‌نفعان در این نشست خواسته شد تا به هدف پشتیبانی از خدمات سلامت روان و اختلال مصرف مواد در افغانستان هم‌کاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی آلمان به افغانستان
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • عراق به جام ملت‌های آسیا صعود کرد
  • خدمت رسانی به بیش از ۴ هزار بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت داراب
  • سلامت مسافران نوروزی مهمترین هدف شبکه بهداشت خواهد بود
  • شعار روز جهانی داروسازان اعلام شد
  • فیلم‌های تلویزیون در هفتمین روز فروردین ماه
  • فیلم های تلویزیون در هفتمین روز فروردین ماه