Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:27:21 GMT

تازه‌ترین آمار فروش بلیت تماشاخانه سنگلج و تالار هنر

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۱۴۲۶

تازه‌ترین آمار فروش بلیت تماشاخانه سنگلج و تالار هنر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، تازه‌ترین آمار فروش تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا جمعه ۱۰ اسفند مشخص شد.

با توجه به برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به مدت دو هفته (از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند) و میزبانی مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج از این رویداد، آمار ارائه شده از سوی تماشاخانه سنگلج مربوط به روزهای آغازین ۲ نمایش «وقایع اتفاقیه» و «طریقه حکومت گجرخان» است که اجرای خود را با پایان جشنواره، به ترتیب از چهارشنبه هشتم و پنجشنبه نهم اسفند آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار فروش مجموعه تئاتر شهر که با پایان جشنواره، از جمعه دهم اسفند میزبان «یک هفته راه رفتن در بهشت» در سالن قشقایی و از یکشنبه ۱۲ اسفند میزبان «ملاقات» در سالن اصلی و «ما داریم از این خونه می‌ریم» در سالن چهارسو شد، در این جدول نیامده است.

تالار هنر نیز که پیش از آغاز جشنواره تئاتر فجر و در طول آن، پذیرای اجرای «شاهزاده و خرس» بود، از پنجم اسفند میزبان «پرواز کبک‌ها» هم شد.

بر این اساس تماشاخانه سنگلج آمار تفکیکی خود را این گونه اعلام کرد:

نمایش «وقایع اتفاقیه» به نویسندگی علی موسویان و کارگردانی شهرام عبدلی از چهارشنبه هشتم اسفند در این تماشاخانه روی صحنه رفت. این نمایش طی سه اجرا تا جمعه دهم اسفند، میزبان ۴۲۳ تماشاگر شد. برای «وقایع اتفاقیه» در غیاب بلیت نیم‌بها، ۱۷ بلیت تمام‌بها، ۱۲۷ بلیت تخفیف‌دار و ۲۹۶ بلیت مهمان صادر شد تا با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در گیشه به رقم ۳۵ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال دست پیدا کند.

نمایش «طریقه حکومت گجرخان» به نویسندگی مجید امرایی و کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی اجرای خود را از پنجشنبه نهم اسفند آغاز کرد. برای این نمایش طی دو اجرا، در غیاب بلیت نیم‌بها، چهار بلیت تمام‌بها، ۲۰ بلیت تخفیف‌دار و ۶۱ بلیت مهمان صادر شد تا جمع کل تماشاگرانش به عدد ۸۵ برسد. «طریقه حکومت گجرخان» با بهای بلیت ۲۵۰ هزار ریال، طی این دو اجرا در گیشه به رقم ۵ میلیون ریال دست پیدا کرد.

تالار هنر نیز آمار ۲ نمایش «شاهزاده و خرس» و «پرواز کبک‌ها» را تا جمعه دهم اسفند به شرح زیر ارائه داد:

نمایش «شاهزاده و خرس» به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری که اجرای خود را از دهم بهمن شروع کرده است و همچنان ادامه می‌دهد تا جمعه دهم اسفند، با پشت سر گذاشتن ۲۶ اجرا میزبان ۲۰۵۴ تماشاگر شد. از این ۲۰۵۴ نفر، ۴۴۴ نفر با بلیت تمام‌بها، ۹۷۱ نفر با بلیت نیم‌بها، ۲۹۲ نفر با بلیت تخفیف‌دار و ۳۴۷ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند تا با بهای بلیت ۲۰۰ هزار ریال، رقم ۲۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در گیشه آن ثبت شود.

نمایش «پرواز کبک‌ها» به نویسندگی داوود کیانیان و کارگردانی حمید کیانیان نیز اجرای خود را از یکشنبه پنجم اسفند آغاز کرد و در طول شش اجرا تا جمعه دهم اسفند، میزبان ۸۷۶ تماشاگر شد. از این ۸۷۶ نفر، در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۶۷۳ نفر با بلیت تمام‌بها، ۲۳ نفر با بلیت نیم‌بها و ۱۸۰ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند تا با بهای بلیت ۲۰۰ هزار ریال، رقم ۱۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال در گیشه آن ثبت شود.

کد خبر 4559840 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر ایران تماشاخانه سنگلج تالار هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی

به گزارش خبرنگار مهر، روز یکشنبه ۲ اردیبهشت پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج طی خبری از تخریب ساختمان مجاور این مجموعه تئاتری خبر داد و ابراز نگرانی کرد که شرایط پیش‌آمده برای تماشاخانه سنگلج خطرناک است. ضمن اینکه طی «طرح توسعه سنگلج» که در اوایل دهه ۹۰ ارایه شده بود، توافقات اولیه برای الحاق ساختمان تخریب‌شده فعلی به تماشاخانه انجام شده بود.

اتابک نادری مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و طراح و مسؤول پیگیری «طرح توسعه سنگلج»، درباره وضعیت پیش‌آمده در مجاورت تماشاخانه به خبرنگار مهر گفت: واقعیت این است که وقتی خبر را شنیدم خیلی متاسف و متاثر شدم چون به این حرکت از ۲ منظر باید نگاه کرد. جامعه تئاتری، تعزیه‌خوان‌ها، هنرمندان آیینی و سنتی و دانشجویان تئاتر از سال ۹۱ که «طرح توسعه سنگلج» مطرح شد، طومارهایی را منتشر کردند و این طرح توسط بزرگان این عرصه نظیر زنده‌یادان عزت الله انتظامی و داود رشیدی با شهردار و شورای شهر وقت تهران مطرح شد. بنده هم طراح و هم مسؤول پیگیری این طرح بودم.

وی یادآور شد: «طرح توسعه سنگلج» به نوعی تصویب شد و آقای قالیباف شهردار وقت تهران به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری دستور داد تا این طرح اجرا شود.

نادری تاکید کرد: قرار بود طی «طرح توسعه سنگلج» ساختمان مجاور تماشاخانه که اداره حقوقی شهرداری بود به عنوان یک ساختمان کمک‌کننده فعالیت‌های تماشاخانه سنگلج در کنار مجموعه باشد. حتی در این طرح نوشته شده بود که نیازی به تخریب و نوسازی بنا نیست بلکه با انجام یک بازسازی، تبدیل به یک بلک باکس، چند پلاتوی تمرین و گالری موزه تئاتر تهران می‌شود.

مسؤول پیگیری «طرح توسعه سنگلج» اظهار کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اقدام به تعیین بودجه این طرح کرد اما این طرح متوقف شد. بعد از آن هم پیگیری‌های متعدد انجام شد و مدیران شهری وعده‌های مختلف دادند اما متاسفانه به سرانجام نرسید.

وی تصریح کرد: حرکت فعلی شهرداری تهران در تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج، نادیده‌گرفتن ساعت‌ها کار کارشناساسی و جلسات کارشناسی کمیسیون‌های مختلف شهرداری تهران و همچنین بی‌اعتنایی به خواسته هنرمندان است.

نادری متذکر شد: در تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج یک اقدام غیرقانونی شکل گرفته است چون تماشاخانه در آذر ۱۳۸۸ در فهرست میراث ملی ثبت شد. طبق ضوابط و قوانین، برای بناهای ثبت‌شده باید حریم تعیین شود. طبق قانون حریم در زمان ثبت تعیین می‌شود ولی اگر حریم در نظر گرفته نشود، پلاک چسبیده به ملک حق تخریب و ساخت و ساز ندارد. اگر هم تخریب شود نباید مرتفع‌تر نسبت به ساختمان ثبت‌شده ساخته شود.

این هنرمند عرصه تئاتر یادآور شد: می‌گفتیم خیابان بهشت در منطقه ۱۲ تهران روح زندگی شهری خود را از دست داده است و شهرداری باید به فکر احیای این زندگی باشد. تنها جایی که عصرها به عنوان قلب تپنده فرهنگی در منطقه فعالیت می‌کند تماشاخانه سنگلج است که اگر ساخت و سازهای اداری بیشتر شود، این بنای فرهنگی نیز خفه می‌شود. نظیر اتفاقی که برای تئاترهای قدیمی در لاله‌زار افتاد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در دهه ۶۰ در سمت گیشه، تماشاخانه سنگلج فرونشت داشته است، از مسؤولان و کارشناسان میراث فرهنگی خواست تا نسبت به روشن‌ شدن وضعیت حفاظت و حمایت از تماشاخانه سنگلج اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 6084430 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • اصغر همت با «گنجشک مفرغی» شهرام مکری به تئاتر برمی‌گردد
  • جان سنگلج در خطر است
  • ادامه اجراهای «سه‌خواهر» در تالار مولوی/ رونمایی از اولین عکس‌های نمایش
  • واکنش مدیر تماشاخانه سنگلج به تخریب ساختمان مجاور
  • جان تماشاخانه سنگلج را به خطر نیاندازید
  • نمایش «گالیله» با سه اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت 
  • نمایش «گالیله» با سه اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • ۳ روز با «گالیله» روزی ۱۰۰ میلیون!