Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@20:31:35 GMT

موبایل فروشان مشهد: بازار موبایل آرام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۱۷۸۷

موبایل فروشان مشهد: بازار موبایل آرام شد

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد گفت: پس از اعتراضات روز گذشته صنف موبایل فروش در اقصی نقاط کشور شب گذشته سامانه مسافری گمرک برای ثبت تلفن‌های همراه باز شد.

افشین اکبری حداد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی سامانه ثبت تلفن همراه، مسافری، عنوان کرد: باتوجه به وضعیت بحرانی ارز در کشور و تعلق نگرفتن ارز به شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه، واردات رسمی و ورود تلفن همراه از طریق این شرکت‌ها تقریبا ناممکن شده است از طرفی با اجرای طرح ریجستری گوشی‌های قاچاق نمی‌تواند وارد کشور شود لذا بازار را با کمبود و افزایش‌های قیمت نامتعارف برای تلفن‌های همراه ثبت شده مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سرانه مصرف تلفن همراه در کشور 2 میلیون دستگاه در ماه بوده اما باتوجه به اتفاقات اخیر در بازار ارز این سرانه به میزان حدود 500 هزار دستگاه کاهش یافته و از طرفی واردات کمتر از 10 درصد تلفن همراه باعث بروز اختلال‌هایی در بازار شده است.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد در خصوص سامانه ثبت مسافری تلفن همراه، افزود: این سامانه برای ورود تلفن همراه از طریق مسافری باز بوده و در ابتدا بدون محدودیت تعداد تلفن همراه، فعال سازی شبکه صورت می‌گرفت در مرحله بعد با ایجاد محدودیت تعداد 5عدد تلفن همراه برای هر فرد ایجاد شد که درنهایت این میزان به تعداد یک تلفن همراه برای هر کد ملی کاهش یافت و از طریق این سامانه فعال سازی می‌شود.

اکبری‌حداد خاطرنشان کرد: زمانی که تلفن همراه به صورت مسافری وارد کشور می‌شود قیمت تمام شده آن به علت عدم دریافت مالیات و بخشش 80 دلاری کاهش یافته که در نتیجه باعث عرضه تلفن همراه با قیمت مقرون به صرفه‎‌ای در شرایط نوسانات ارزی برای خریداران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدودا روزی 20 هزار دستگاه تلفن همراه در سامانه مسافری فعال سازی می‌شود، عنوان کرد: از روز سه شنبه گذشته بدون هیچ اطلاع قبلی سامانه مسافری بسته و بازار موبایل را ملتهب و باعث تعطیلی موبایل فروشان در اقصی نقاط کشور شد که در نهایت گمرک سامانه را باز و آرامش به بازار موبایل بازگشت.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد با اشاره به اینکه بازار تلفن همراه پس از کالاهای هدف، بازار حساسی دارد، تصریح کرد: تلفن همراه به دلیل اینکه دوام کافی ندارد در زمان مورد نیاز باید تعویض شود و در غیر این صورت روند کاری مردم را با مشکل روبه‌رو می‌کند، از این جهت مصرف بالایی دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موبایل مشهد قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک

هرمزگان-جام جم انلاین-روستای دودر از توابع شهرستان سیریک به اینترنت پرسرعت همراه اول(4G) متصل شد.

 

به گزارش  روابط عمومی و ارتباطات مخابرات منطقه هرمزگان، با هدف توسعه آنتن دهی و پوشش تلفن همراه و با همت و تلاش کارشناسان متخصص مخابرات منطقه هرمزگان، سایت جدید همراه اول در روستای دودر از توابع سیریک نصب و راه اندازی شد.

 

گفتنی است، توسعه بسترهای ارتباطی و برقراری اینترنت پرسرعت در دیگر روستاهای استان نیز همچنان در دستور کار قرار دارد و با جدیت در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند
  • بازار پرنده فروشان کابل
  • (تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل