Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، دکتر رضا شاهین فر، رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان‌شمالی، در نشست جلسه تخصصی جهاددانشگاهی با معاون دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک گفت: مقرر شده است تا جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی به نمایندگی دانشگاه های استان و جهاددانشگاهی کشور با قرقیزستان و بعد از آن با کشورهای حوزه CIS ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایجاد دفتر همکاری های مشترک در خراسان شمالی و همچنین راه اندازی چنین دفتری در کشور قرقیزستان، از برنامه هایی است که به نظر می رسد ضرورت دارد .
مرادی مدیرکل امور بین الملل جهاد دانشگاهی نیز در ادامه این جلسه خطاب به طرف قرقیزستانی اظهار کرد: شما با جهاد دانشگاهی، بزرگترین شبکه علم و فن آوری وارد کار شده اید و این نهاد، مجموعه علمی و فن آوری پزشکی، مهندسی و کشاورزی و ... را داراست.
وی بیان کرد: تجارب موفق در این مجموعه کسب شده است که در تلاش هستیم دست آوردهای خود را با مجامع بین المللی، دانشگاه های دنیا و موسسات به اشتراک بگذاریم و ارسال کنیم.
مرادی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم دست آوردهای جهاد دانشگاهی را نشر دهیم از کشورهای همسایه به خصوص CIS به عنوان شرکای تجاری خود یاد می کنیم و برای ورود به آن کشورها برنامه داریم، در برنامه توسعه ای این نهاد، گسترش فعالیت های بین المللی یکی از مهمترین اقدامات این مجموعه علمی است، بنابراین به دنبال شرکای علمی و تجاری هستیم.
مدیر کل امور بین الملل جهاد دانشگاهی بیان کرد: در این راستا مشتاق هستیم که راهکار علمی و اجرایی را با کشورهای هدف پیدا کنیم و قرقیزستان نیز در این زمینه جایگاه ویژه ای دارد.
وی خاطرنشان کرد: انگیزه و تلاش در جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی و اعتمادی که استانداری به این مجموعه دارد، انگیزه ما برای دستیابی به اهداف را افزایش داده است.
تیرقوت چورتنبایف، معاون دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان نیز گفت: این سفر به دنبال سفر سفیر قرقیزستان به این استان صورت گرفت.
وی افزود: می توان در زمینه هایی همچون قارچ خوراکی، قارچ دارویی، تکثیر اسب قرقیزستان و ... زمینه فعالیت را آغاز کرد.
روسای پژوهشگاه های رویان، این سینا، بانک ذخایر ژنتیک و گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست شرکت کردند.
نشست با معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، نشست با دانشگاهیان استان، بازدید از مراکز تحقیقات دیم و دانشکده کشاورزی شهرستان شیروان از دیگر برنامه های سفر دو روزه هیات علمی قرقیزستان به خراسان شمالی بود.
این هیات به دعوت جهاددانشگاهی خراسان شمالی در این استان حضور یافتند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن تفاهم نامه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیمان صالحی افزود : بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، خوشبختانه شیوه نامه مشوق‌های خدمتی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی تدوین و توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد.

وی گفت:  بر اساس این شیوه نامه از این پس دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با کسب مهارت‌های تخصصی و عمومی می‌توانند از مشوق‌های خدمتی همچون کسری خدمت، مرخصی تشویقی، تعیین سازمان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی، تعویق اعزام و اعطای یک درجه بالاتر در صورت دارا بودن صلاحیت‌های لازم و متناسب با سوابق مرتبط، بهره‌مند شوند.

صالحی افزود: سوابق و اطلاعات دوره های مهارت آموزی برگزار شده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید تا دو ماه قبل از تاریخ اعزام توسط دانشجویان آماده شده و توسط دانشگاه ها مورد تایید قرار گیرد. در این راستا شیوه نامه و سامانه مربوطه در دست تهیه بوده و روش های اجرایی در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

 معاون وزیر علوم گفت: این نخستین بار است که مهارت آموزی تاثیر مستقیم در فرایند خدمت سربازی دانشجویان داشته و نیاز است دانشگاه‌ها همکاری و هماهنگی لازم را با دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت اجرای این شیوه نامه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان